וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: תל אביב בין הערים הכי פחות הגונות בעולם

מכון הייעוץ הבינלאומי סקר 19 אלף נשאלים, שיצרו רשימה של 101 הערים בעלות המוניטין הטובים ביותר בעולם לתיירים ועסקים. תל אביב שלנו דורגה בין 10 האחרונות "בחברה טובה" עם בגדד, טהרן, קראקס ועוד. ומי במקום הראשון?

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בווידאו: העיר עם הרפיוטיישן הטוב ביותר, סידני, חוגגת את 2015

חדשות טובות לאוסטרליה: מכון הייעוץ הבינלאומי "Reputation Institute" פירסם את הדירוג השנתי של המוניטין שלו זוכות 101 ערים בעולם, וסידני ומלבורן התברגו בראש הרשימה. עבור ישראל מדובר בחדשות פחות טובות, כאשר תל אביב נמצאת מדורגת במקום נמוך במיוחד ופותחת את רשימת עשר הערים בעלות המוניטין הגרוע ביותר מבין הערים שנסקרו.


עוד על ערים בעולם בוואלה! תיירות:
הלונלי פלנט בחר: 10 הערים הכי טובות ל-2015
Travel + Leisure's בחר: י-ם בין 10 הערים הטובות בעולם
סידני נבחרה לעיר הכי ידידותית בעולם; ומי הכי לא?


19 אלף המשיבים, המתגוררים במדינות ה-G8: ארצות הברית, רוסיה, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה, ענו על מגוון שאלות בחלוקה לשלוש קטגוריות על כלכלה, סביבה וממשל יעיל בנוגע לערים שאותן הם מכירים היטב. לדברי אנשי המכון, הרשימה משקפת את הערים שבהן אנשים וחברות הכי רוצים לבקר, לעשות עסקים ולהשקיע.

בראש הרשימה השנה, כאמור, שתי ערים אוסטרליות ואחריהן בהתאמה דורגו שטוקהולם, וינה, ונקובר וברצלונה. את רשימת 101 הערים סוגרות בוגוטה, ניירובי, מוסקבה, טהרן ובגדד. לעשרת המקומות האחרונים מגיעה גם תל אביב, שדורגה מקום אחד (ובסך הכל במקום 92) מתחת לקראקס - אחת הערים הנחשבות למסוכנות ביותר בעולם.

בדומה לתל אביב, מרבית הערים שבתחתית הרשימה נמצאות באזורי עימות וכאלה הסובלים מחוסר יציבות פוליטית או ביטחונית. למעשה, ברשימת 20 הערים המובילות לא ניתן למצוא אף עיר באסיה, אפריקה או המזרח התיכון. 15 מתוך הערים ברשימה זו נמצאות באירופה מלבד לשני המקומות הראשונים - ונקובר היא העיר היחידה שאיננה אירופאית.

שטוקהולם, שבשנה שעברה מצאה עצמה מחוך לעשר המובילות, מתברגת השנה למקום השלישי. אחריה במקום הרביעי נמצאת וינה, אשר הובילה בשנה שעברה את הרשימה עם המקום הראשון.

בית האופרה של סידני. ShutterStock
העיר עם המוניטין הטובים ביותר בעולם השנה. סידני/ShutterStock
חופשה חוף ים תל אביב. ShutterStock
"באד רפיוטיישן" לעיר הבילויים הישראלית. תל אביב/ShutterStock

ואיפה ניו יורק? רק במקום ה-31

העיר האסייתית בעלת המוניטין הגבוהים ביותר היא טוקיו, והיא דורגה את המקום ה-12. ערי אסיה מטפסות במעלה הרשימה כאשר סיאול, קראצ'י ומומבאי מציגות את הצמיחה הגבוהה ביותר במוניטין של השנה לעומת השנה הקודמת. ערי ארצות הברית אינן זוכות באופן כללי לדירוג גבוה, והעיר האמריקאית הראשונה בדירוג היא סן-פרנסיסקו במקום ה-24, כשניו יורק הגיעה רק למקום ה-31.

את הערים שדורגו בחרו אנשי המכון לפי אלה שלהערכתם הן הכי מוכרות לאנשי עסקים בינלאומיים ותיירים, וכך הוצאו מהרשימה כמה ערים מאוכלסות במיוחד, כמו לאגוס בניגריה וגואנגג'ואו שבסין לטובת ערים אירופאיות קטנות יותר, כמו קופנהגן בדנמרק ואוסלו בנורבגיה.

מכון "Reputation Institute" מעניק ייעוץ לעשרות ערים וממשלות המנסות לשפר את התדמית שלהן בעיני הקהילה הבינלאומית, ובין היתר שיתף פעולה בפרוייקטים שנערכו לטובת הנושא בספרד ובפרו.

עשר הערים בעלות המוניטין הטובים ביותר:

1. סידני, אוסטרליה
2. מלבורן, אוסטרליה
3. שטוקהולם, שבדיה
4. וינה, אוסטריה
5. ונקובר, קנדה
6. ברצלונה, ספרד
7. אדינבורו, סקוטלנד
8. ז'נבה, שוויץ
9. קופנהגן, דנמרק
10 ונציה, איטליה

עשר הערים בעלות המוניטין הגרועים ביותר:

101. בגדד, עיראק
100. טהרן, איראן
99. מוסקבה, רוסיה
98. ניירובי, קניה
97. בוגוטה, קולומביה
96. מקסיקו סיטי, מקסיקו
95. קהיר, מצרים
94. קייב, אוקראינה
93. קראקס, ונצואלה
92. תל אביב, ישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מוניטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully