וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקבה מול אילת: מה משתלם יותר לאוגוסט ולחגים?

26.7.2015 / 9:17

אחרי שסיני היא כבר לא אופציה, עקבה בהחלט נותנת "פייט" למלונות היוקרה של אילת, ובמחירים בהחלט עממיים עבור התמורה. יוסי פישר יצא לחגוג יום נישואים, ועל הדרך בדק כמה יעלה לכם להעביר את הקיץ והחגים מעבר לגבול. התשובה: הרבה-הרבה פחות

חופשה בעקבה. יוסי פישר, מערכת וואלה! NEWS
כמו באילת, רק יותר מפנק. חדר במלון מובנפיק Spa & Resort Bay Tala/מערכת וואלה! NEWS, יוסי פישר

בסוף השבוע שעבר חגגנו יום נישואין, לא חשוב איזה מספר, העיקר הייתה לנו סיבה לצאת ולחגוג קצת לעצמנו ללא הילדים. זוגתי רצתה מאוד שנצא לסוף שבוע לא רחוק מהבית, אבל שיהיה בחו"ל. הפיתרון שמצאתי - עקבה. גם נופש שונה, גם קרוב וגם אפשר לעשות בסוף קצת קניות באילת.


עוד על החופשה שלכם במלון:
ללא סלולר, סיגריות או ילדים: חופשה אחרת באילת
חופשה נעימה? הסודות שלא מספרים לכם על חדרי המלון
קצת שקט אחרי הסערה: מלונות למבוגרים בלבד
5 הונאות מלון שכל ישראלי חייב להכיר


על השאלות כמו "מה נעשה שם?" ו"האם זה לא מסוכן?", תקבלו תשובה בהמשך. אבל עוד קודם - איך מגיעים לשם?
האמת שזה די פשוט. מזמינים טיסה לאילת, לוקחים מונית למעבר הגבול ערבה, משלמים אגרת מעבר של כ-100 שקלים לאדם, עוברים ביקורת גבולות והולכים 150 מטרים לצד הירדני של מעבר הגבול. שם לאחר סדרה של חותמות, יוצאים ולוקחים מונית הנמצאת מיד לאחר היציאה. לכל אלה שחוששים או רוצים לארגן הכל מראש, אפשר גם לתאם מול המלון שבו אתם לנים הסעה בתשלום. הנסיעה לעקבה ממעבר הגבול אורכת 7-5 דקות, והנסיעה לאזור הנופש בחוף הדרומי אורכת כ-25 דקות.

אנחנו בחרנו לנפוש במלון מובנפיק Spa & Resort Bay Tala הממוקם כ-20 דקות נסיעה דרומית לעקבה, בערך מול אזור טאבה בצידו השני של המפרץ. "טאלה ביי" (Bay Tala) הוא אזור נופש חדש יחסית, שבו שוכנים גם מלון ראדיסון Blu בדרגת 5 כוכבים ומלון מרינה פלאז'ה בדירוג 4 כוכבים, ויחד איתם מרינה קטנה, סופר קטן, חנויות של מזכרות ודירות נופש להשכרה.

הסיבות לבחירה שלנו דווקא בטאלה ביי, ולא באחד מהמלונות הבינלאומיים בעיר עצמה, היא דווקא הריחוק של האזור מהעיר וסגנון עיצוב המלונות, שבנויים נמוך ועל שטח גדול ומשרים תחושת נופש. בדיעבד, ההחלטה הוכיחה את עצמה מעל ומעבר, כי אין באמת סיבה לצאת מהמלון. טאלה ביי, שנחנך על ידי המלך עבדאללה לפני 6 שנים, נבחר כריזורט הטוב בירדן והוא מככב בחוות הדעת החיוביות ב-TripAdvisor, כולל מתחם הספא Zara, שחולש על שטח של 1,200 מ"ר והוא מהטובים והיפים שביקרנו בהם.

חופשה בעקבה. יוסי פישר, מערכת וואלה! NEWS
חדר במלון מובנפיק Spa & Resort Bay Tala/מערכת וואלה! NEWS, יוסי פישר
חופשה בעקבה. יוסי פישר, מערכת וואלה! NEWS
הצוות שמשרת אתכם הוא מהפיליפינים. הכניסה למסעדה במלון מובנפיק/מערכת וואלה! NEWS, יוסי פישר

עם בירה ביד ומבט לאילת

אז מה עושים שלושה ימים בעקבה? אוכלים טוב, עושים טיפולים בספא, כאמור, ספורט מים - ג'ט סקי ו"בננה" ויש גם מועדון צלילה במתחם המלון. שטח הבריכות במלון עצום ומזכיר יותר את הקלאבים בטורקיה, או מה שחלקנו זוכרים מסיני ומשארם אל-שייח.

רצינו לשבור קצת את שגרת הבטן-גב ויצאנו אחר הצהריים לסיור מודרך בוואדי רם, הממוקם כשעה נסיעה מהמלון. הסיור שכולל מדריך, רכב 4x4, סיור בנקודות החשובות בוואדי, צפייה בשקיעה הנהדרת וארוחת ערב בדואית בשטח - שווה בהחלט את היציאה מהסטלבט. קשה להישאר אדיש לצבעים, לשקט ולרוח המדברית. כשתחזרו בשעת ערב מאוחרת, תוכלו לשבת בחוף באחד הבארים במלון וללגום בירה קרה וליהנות, באופן קצת מוזר, מהאורות של העיר אילת בצד השני.

אופציה נוספת, היא טיול לעקבה. המלון מציע שאטל חינם שנוסע מספר פעמים ביום בשעות קבועות ומביא את האורחים למלון mövenpick בעיר עקבה. המלון ממוקם במרכז עקבה ליד מלונות קמפינסקי, אינטרקונטיננטל ו-Hilton by eDoubleTre. אנחנו יצאנו לשלוש שעות, ואחרי שעתיים של סיור בכמה רחובות חיכינו לשאטל שיחזיר אותנו למלון שלנו. בקיצור, אם חשבתם על קניות ובילויים בעיר, אולי כדאי שתשאירו זאת לאילת. עקבה היא לא משהו ששווה להתעכב עליו, אלא אם בא לכם לאכול מקדונלד'ס כי נמאס לכם מהאוכל הטוב במלון. אבל קשה לי להאמין.

ואם כבר בקולינריה, אז כאן אילת דווקא מנצחת ובגדול. מבחר עצום של מסעדות, החל מברזילאי, דרך דיינר אמריקאי וכלה באוכל צרפתי, מקסיקני, סיני, וייטנאמי ועוד. עקבה היא מקום קטן בהשוואה לאילת והתיירים, ברובם, אוכלים בבתי המלון, כשמבחר המסעדות בעיר הוא על בסיס פירות ים ודגים, אוכל מזרחי, ופאסט-פוד. שלא לדבר על חיי לילה - בעקבה בעיקר במלונות. ובאילת נו... אתם יודעים - קראחנה.

מה שחשוב לציין, הוא תחושת הניתוק. פיזית, המרחק בין אילת הסואנת ומלאת האטרקציות הוא ממש כלום. טכנית, אם הגבול היה פתוח אפשר היה ללכת ממרכז אילת למרכז עקבה לאורך טיילת - אבל אנחנו לא שם. שתי הערים הללו שוכנות צמוד האחת לשנייה, אך ללא שום קשר.

עקבה שונה בתכלית מאילת: קטנה יותר, לא ממש מפותחת ומסורתית. קריאות המואזין לתפילת הלילה נשמעו חזק ברחובות שבהם סיירנו. תוותרו על מה שהמקומיים בעקבה קוראים Mall וגם על ה'שוק הסיני' הצמוד אליו. זה לא משהו בסטנדרטים שאנו כישראלים רגילים אליו.

מבחינת ילדים, אילת נותנת מענה מלא לעניין הפעלת הילדים גם במלונות, וכמובן גם מחוץ להם. בעקבה יש, כמובן, הפעלות במלונות: מגלשות מים, שרותי מיני-קלאב ובייביסיטר למי שרוצה להשאיר את הילדים בערב בחדר, אך אין מה לצאת עם הילדים מחוץ למלון.

עוד באותו נושא

אילת שלא הכרתם: המהפך של עיר הנופש של ישראל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ממש מפותחת ומסורתית. שוק בעקבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מבט מעקבה אל העיר אילת. AP
אחד הדברים הכיפים בחופשה בירדן זה לצפות בישראל. מבט מעקבה לאילת/AP

פרטים שחשוב לדעת

אזהרת מסע: לתשומת לבכם, קיימת אזהרת מסע לירדן של המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה. יש לציין שהאזהרה כללית ואינה ספציפית ומתייחסת באופן זהה להרבה מדינות. האזהרה היא בגדר המלצה וכך גם מודגש בפרסום באתר.

תשלום מס יציאה מירדן: כל נוסע היוצא מירדן במעבר ערבה מחויב בתשלום של 10 דינרים ירדנים כ-53 שקלים. אין אפשרות לתשלום בכרטיס אשראי או דולרים, אלא רק בדינרים ירדניים, לכן רצוי שתכינו ותשמרו מראש.

קניות: הדיוטי פרי בצד הירדני של המעבר לא ממש שווה את הזמן שלכם (זה אם בכלל תמצאו אותו).

דירוג המלונות: בירדן קיים דירוג רשמי של המלונות כך שמלון שמציג עצמו כ-5 כוכבים הוא אכן בסטנדרט בינלאומי כזה. כמובן שהרשתות הבינלאומית - אינטרקונטיננטל, ראדיסון, מובנפיק, קמפינסקי והילטון שומרות על סטנדרטים שלהן מעבר לדירוג הירדני.

לסיום, ערכנו השוואת מחירים לאוגוסט ו במלונות עקבה נבחרים ברמת 5 כוכבים, אל מול מלונות שדומים להם באילת.

אוגוסט 20-16

עקבה:

Spa & Resort Bay Tala Moevenpick: הורים + 2 ילדים (מגיל 12-6) בחדר משפחתי על בסיס חצי פנסיון - כ-3,691 שקלים לארבעה לילות.

Bay Tala Blu Radisson: הורים + 2 ילדים (מגיל 21-6) בחדר משפחתי על בסיס לינה וארוחת בוקר: 1,010 שקלים ללילה.

אילת:

הילטון מלכת שבא: הורים + עד 3 ילדים בחדר משפחה כולל ארוחת בוקר: 9,000 שקלים לארבעה לילות.

הרודס פאלאס: הורים + 2, כולל לינה ואורחת בוקר, כניסה חופשית לספא ויטאליס וטרקלין עסקים: 10,792 שקלים לארבעה לילות.

יו סוויטס אילת: הורים + 2 ילדים (או 3 מבוגרים) כולל ארוחת בוקר: 9,690 שקלים לארבעה לילות לחדר.

ראש השנה 15-11 בספטמבר

עקבה:

Spa & Resort Bay Tala Moevenpick: הורים + 2 ילדים (מגיל 12-6) בחדר משפחתי על בסיס חצי פנסיון - 3,238 שקלים לארבעה לילות.

Radisson Blu Tala Bay Resort: הורים + 2 ילדים (מגיל 12-6) בחדר משפחתי על בסיס לינה וארוחת בוקר - 3,875 שקלים לארבעה לילות.

אילת:

הילטון מלכת שבא: הורים + עד 3 ילדים בחדר משפחה כולל ארוחת בוקר: 6,936 שקלים לארבעה לילות.

הרודס פאלאס: הורים + 2, כולל לינה ואורחת בוקר, כניסה חופשית לספא ויטאליס וטרקלין עסקים: 10,336 שקלים לארבעה לילות.

יו סוויטס אילת: הורים + 2 ילדים (או 3 מבוגרים) כולל ארוחת בוקר: 9,120 שקלים לארבעה לילות לחדר.

סוכות 29.9 -4.10

עקבה:

Spa & Resort Bay Tala Moevenpick: הורים + 2 ילדים (מגיל 12-6) בחדר משפחתי על בסיס חצי פנסיון - 3,853 שקלים לארבעה לילות.

Radisson Blu Tala Bay Resort: הורים + 2 ילדים (מגיל 21-6) בחדר משפחתי על בסיס לינה וארוחת בוקר - 5,084שקלים לארבעה לילות.

אילת:

הילטון מלכת שבא: הורים + עד 3 ילדים בחדר משפחה כולל ארוחת בוקר: 12,882 שקלים לארבעה לילות (כמעט ולא נשארו חדרים פנויים).

הרודס פאלאס: הורים + 2, כולל לינה ואורחת בוקר, כניסה חופשית לספא ויטאליס וטרקלין עסקים: 15,770 שקלים לארבעה לילות (כמעט ולא נשארו חדרים פנויים).

יו סוויטס אילת: הורים + 2 ילדים (או 3 מבוגרים) כולל ארוחת בוקר: 9,120 שקלים לשבעה לילות לחדר (ניתן להזמין בתאריך זה מינימום של 7 לילות).

*כל המחירים נכונים התקבלו על-ידי חיפוש באתרי המלונות, מתייחסים למחיר המוזל ביותר ונכונים ליום פרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully