וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקפוץ לעקבה, ושכולם יקפצו

8.8.2010 / 13:00

אחרי שטורקיה ירדה מהמפה ואילת הפכה יקרה מדי, ארקיע מציעה חבילות נופש בעקבה. ניר יהב טס לבדוק אם זה שווה

כשהתייר הישראלי חושב על חופשה בירדן, הוא בדרך כלל רואה בעיני רוחו את הסלע האדום בפטרה. אבל בשנים האחרונות תיירים רבים מרחבי העולם גילו את יופייה של עיר הנמל הדרומית עקבה. בעקבותיהם באים גם הישראלים. עקבה, עיר בת 120 אלף תושבים, נמצאת במרחק דקות נסיעה משכנתה אילת. אבל בניגוד לאילת, היא עדיין בתולית, זולה, שקטה וקסומה.

גבירותיי ורבותיי, מהפך

עקבה עוברת בשנים האחרונות מתיחת פנים. מושל העיר איפשר לבנות בעיר מלונות רבים, פארקים ומרכזי קניות, והפך את עיר הנמל המנומנמת למוקד תיירותי נחשק. עד לא מזמן היה לעקבה קו חוף באורך חמישה קילומטרים, אולם בעקבות חילופי שטחים עם ערב הסעודית, היא קיבלה 17 קילומטרים נוספים.

החל מ-20 באוגוסט ועד סוף תקופת החגים תפעיל חברת "ארקיע" שתי טיסות ישירות בשבוע לעקבה, בימים שני ושישי. אפשר יהיה לקנות גם חבילות של טיסה ו-4 לילות (בימי שני) או טיסה ו-3 לילות בימי שישי. ארקיע גם מציעה טיולים ליעדים בירדן כגון פטרה (המחיר: 33 דולר בשבועיים הראשונים ולאחר מכן 99 דולר) ואדי ראם (65 דולר - הטיול כולל טיול ג'יפים, אירוח במאהל בדואי וארוחת צהריים מסורתית) וואדי ארנון.

שומם, נקי ומחכים רק לכם

בשבוע שעבר סיירנו בחמישה בתי מלון בעיר. סקרנו את החדרים, חדרי האוכל, בריכות, חוף הים והמועדונים. חלק מהמלונות נראו נטושים וחלקם מלאים בתיירים, בעיקר ממדינות ערב. סמנכ"ל השיווק של 'ארקיע', דודו מחלב, מסביר ש"עונת התיירות בעקבה היא בחודשי החורף, ולפיכך ניתן לנצל את חודשי אוגוסט-ספטמבר. ולאור העובדה שהישראלים אוהבים לצאת לנופש בחודשי הקיץ, רכשנו עבורם חדרים במחירים מאד זולים". חשוב לקחת בחשבון שעקבה היא עדיין עיר מתפתחת, ולפיכך חיי לילה מחוץ למלון בקושי קיימים. גם השוק שבו הסתובבנו די משעמם ואינו מציע סחורות אטרקטיביות. כך שכמעט את כל החופשה שלכם בעיר תעבירו במלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחכים רק לכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה יש בעיר?

מלונות חמישה כוכבים:

קמפינסקי - מלון חדש שנבנה לפני שמונה חודשים. במלון 200 חדרים עם מיני-בר ואינטרנט חופשי. החדרים גדולים ויפים והיתרון הגדול שלהם הוא שכולם פונים לכיוון הים, ולכולם יש מרפסת גדולה ומרווחת. במלון יש גם דיסקוטק, מסעדות ליד החוף, בריכות יפהפיות וגדולות וג'קוזי חיצוני. יתרונות: 10 דקות הליכה ממרכז העיר, חדרים מקסימים. חסרונות: המלון היה די שומם כשביקרנו בו השבוע; הספא ייפתח רק בחודש נובמבר. מחיר החבילה שארקיע מציעה: 4 לילות לאדם בחדר זוגי כולל ארוחת בוקר – 649 דולר (תוספת של 469 דולר לכל ילד נוסף), 5 לילות – 719 דולר (תוספת של 519 דולר לכל ילד נוסף).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון קמפינסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מובנפיק סיטי - המלון הכי ותיק בעקבה. במלון 296 חדרים יפים (אם כי פחות מפוארים מאלו שבמלון קמפינסקי), ארבע בריכות, מועדון לילדים, חנויות בתוך המלון, חדר כושר, ספא, מגרש כדורעף ומועדון לילה עם זמרת ורקדנית בטן מדי לילה. יתרונות: המלון בנוי בצורה שמזכירה כפר נופש, נמצא 10 דקות הליכה ממרכס העיר והיה שוקק חיים כשביקרנו בו השבוע. חסרונות: לא כל החדרים פונים לים. המחיר: 4 לילות לאדם בחדר זוגי כולל ארוחת בוקר – 615 דולר (תוספת של 415 דולר לכל ילד נוסף), 5 לילות – 679 דולר (תוספת של 479 דולר לכל ילד נוסף).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון מובנפיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מובנפיק טאלה ביי - המלון היפה ביותר שראינו. במלון 306 חדרים מקסימים שחלקם הם חדרים משפחתיים המיועדים להורים ולילדים. המלון מתפרש על 3,000 מ"ר, יש בו חוף פרטי, בריכות גדולות עם מגלשות, צ'יל-אאוט בר ובר נרגילה שבה מופיעים מדי ערב רקדנית בטן וזמר (מינימום הזמנה בבר - 7 דינר שהם 38 ש"ח). כמלון הפונה למשפחות יש בחדר האוכל תפריט מיוחד לילדים כמו גם מועדון וחדר משחקים לילדים. המלון נמצא אמנם בצד הדרומי של עקבה אך הוא מציע שבעה שאטלים לעיר מדי יום (רבע שעה נסיעה). המלון מציע גם שירותי ספא (מניקור עולה 20 דינר שהם 107 ש"ח ופדיקור יעלה 30 דינר שהם 160 ש"ח). יתרונות: חדרי משפחות, מלון שוקק חיים וענק. חסרונות: נמצא מרחק נסיעה ממרכז העיר. המחיר: 4 לילות לאדם בחדר זוגי כולל ארוחת בוקר – 615 דולר (תוספת של 415 דולר לכל ילד נוסף), 5 לילות – 679 דולר (תוספת של 479 דולר לכל ילד נוסף).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון מובנפיק טאלה ביי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רדיסון בלו - מלון גדול עם 335 חדרים יפים ומרווחים, שלרובם יש מרפסות ורובם פונים אל הים. בחדרים ניתן להשתמש באינטרנט בחינם. המלון בנוי מקומות נמוכות והוא מזכיר במעט את המלונות האותנטיים של יוון. הוא מתפרש על שטחים נרחבים ויש בו חמש בריכות מכל הסוגים והגדלים. גם המלון הזה נמצא בצד הדרומי של עקבה אך הוא מציע בנוסף גם הסעות למרכז העיר בחינם. יתרונות: אינטרנט חינם, מרפסות נמוכות המשקיפות לים, חדרים מקסימים. חסרונות: נמצא מרחק נסיעה ממרכז העיר. המחיר: 4 לילות לאדם בחדר זוגי כולל ארוחת בוקר – 585 דולר (תוספת של 385 דולר לכל ילד נוסף), 5 לילות – 639 דולר (תוספת של 439 דולר לכל ילד נוסף).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון רדיסון בלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסקציית ארבעת הכוכבים

מרינה פלאזה - מלון לא גדול אך בהחלט מקסים. במלון 260 חדרים, מגרש כדורעף, שלוש בריכות ולהקה שמופיעה כל ערב ליד הבריכה המרכזית. לא כל החדרים פונים לבריכה או לים, אך לכולם יש מרפסות. המלון פונה בעיקר למשפחות ולכן יש בו פעילות לילדים, בריכות לילדים, מגרשי משחקים לילדים, בייביסיטר ומועדונים. גם המלון הזה נמצא בצד הדרומי של עקבה אך גם הוא מציע שירותי הסעות למרכז עקבה. יתרונות: מטבח רב-לאומי ומחיר זול יותר. חסרונות: אין חוף ים פרטי והמלון היה די שומם כשביקרנו בו השבוע. המחיר: 4 לילות לאדם בחדר זוגי כולל ארוחת בוקר – 555 דולר (תוספת של 355 דולר לכל ילד נוסף), 5 לילות – 599 דולר (תוספת של 399 דולר לכל ילד נוסף).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון מרינה פלאזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully