וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה כדאי להתמזמז בחג האהבה

ערן אלדר

7.8.2003 / 11:04

לכבוד ט"ו באב, מספר רעיונות לטיולים זוגיים רומנטיים במקומות מעוררי רגש ברחבי הארץ. כמובן, ששעת השקיעה היא זו המומלצת לטיול

מספר מקומות שיפה לפסוע בהם בכל יום אבל על אחת כמה וכמה בחג האהבה.

טיילת הירדן

נקודת המוצא היא סמוך לאתר הקייקים של כפר בלום ואפשר לטייל כאן גם בשעות הערב והלילה (הרבה יותר רומנטי, לא?). יש מספר אזורים לאורך הירדן שבהם אפשר לצעוד בכיף בנוף נפלא. הירדן השנה סוחף וסוער מתמיד ובטיילת הירדן שעל יד קיבוץ כפר בלום תרגישו נפלא, בעיקר בשעות הערב, כשחם פחות. הטיילת של כפר בלום מושקעת להפליא והיא אחד המקומות היותר רומנטיים בגליל העליון. מלבד הצמחיה הטבעית המאפיינת את גדות הירדן תמצאו כאן גם פרחים יפים וצמחיה שנשתלה במיוחד. הטיילת עצמה יפה מאוד ויש בה פינות ישיבה רומנטיות. כל מספר מטרים, על רצפת הטיילת, חקוקים פסוקי תנ"ך שבהם נזכר הירדן ומתברר שיש המון כאלה. ההליכה אינה מאומצת, אין עליות קשות ובשעות הערב נעים מאוד. איך מגיעים: סעו בכביש מס' 90 לקריית שמונה ובצומת גומא פנו ימינה אל כביש מס' 977. לאחר 3 ק"מ פנו שמאלה ובפניה השניה ימינה ושם השאירו את הרכב במגרש החניה של קייקי כפר בלום. מכאו המשיכו ברגל, חצו את הגשר אל "שביל עמי", שמה הרשמי של הטיילת. שימו לב לפרגולות עם הגפנים המטפסים, כלי הנגינה המפוסלים בבזלת והטו אוזן למי הירדן הזורמים באפיק מתחתיכם. עונג של טבע, לילה ורומנטיקה.

אם אתם באים במשך היום, אפשר גם לשלב את הטיול עם שייט בקייקי כפר בלום ובית הלל (טל' 04-6902616). יש כאן שייט קייקים וראפטינג, טיולי הליכה מודרכים, טיולי ג'יפים בגליל ובגולן, טיולים ספורטיביים באופני הרים, פארק אתגר הנקרא "טופרופ" ועוד אטרקציות לבילוי זוגי ומשפחתי.

עמק החולה

שמורת החולה רומנטית אף היא עם רדת היום, והשקיעות בה נפלאות, במיוחד בעונות הנדידה של הציפורים. בשמורת שני מסלולי הליכה, האחד יבש והשני רטוב, העובר בסבך גומא ופפירוס. תעברו כאן מעל לתעלה על גשר עץ ותעלו למצפור הייבוש – בו ממוקמת רחבת תצפית נפלאה. ביום בהיר נשקף מכאן נוף נפלא של החרמון והרי הגליל העליון. במקום בעלי כנף רבים (בייחוד בעונת הנדידה) תראו כאן טבלנים, ברכיות, שרשירים ועוד המון סוגים של ברווזים. אם תערכו את הטיול שלכם לעת ערב תהנו ממראה מרהיב של מאות קורמורנים המגיעים לכאן בלהקות ללינת לילה על האקליפטוסים הענקיים. בבקרים, אגב, הם עוזבים מוקדם מאוד וגם זה מחזה יפה. אל תשכחו לקחת משקפת.
איך מגיעים? לעמק החולה נוסעים דרך כביש מס' 90 בין ראש פינה לקריית שמונה, שם פונים ימינה לכיוון שמורת החולה.

עכו העתיקה

הנמל של עכו העתיקה דומה מאוד לנמלים היפים של יוון. בעיר העתיקה של עכו השתמרו שרידי מבנים מרשימים מימי הצלבנים והאימפריה העות'מנית. בין העיר העתיקה לים נמצאת החומה המפורסמת של עכו שנבנתה בסוף המאה ה-18. הציצו כאן בחרכי הירי על החומה ותראו את הים הנפלא מתנפץ על החומה. המראה יפה שבעתיים בשעת שקיעה אדומה. מנמל הדייגים ועד למגדלור תמצאו את הטיילת המקסימה שבה נפתחו גם המון מסעדות דגים. תוכלו לסייר בחאן אל עומדאן שנבנה בשנת 1784 על יסודות מנזר מתקופת הצלבנים. זהו החאן היפה בארץ. זוהי אגב נקודת תצפית נוספת אל העיר. מכאן המשיכו ברגל לאורך חומת הים הדרומית ובנמל הדייגים עלו על החומה ולכו לאורכה. מהחומה תוכלו לראות גם את חיפה המראה יפה במיוחד בלילה כשהעיר כולה מוארת. עתה רדו מהטיילת ועברו לשובר הגלים לכיוון המגדלור. כאן תעמדו נפעמים למראה גלי הים המתנפצים על החומה האיתנה. מזרחית למגדלור ניצבת כנסיית סנט ג'ון שהוקמה בשנת 1737 על שרידי כנסייה צלבנית. תוכלו לבקר בה ומיד אחר כך להתיישב כאן באחד מבתי הקפה הנעימים ולהתענג על קפה טוב ושקיעה ים-תיכונית מופלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גני חוגה

גני חוגה הם בעצם פארק רחב ידיים, עם מדשאות ומים ודקלים. הפארק נמצא בבקעת בית שאן ואין ספק שהוא אחד המקומות היותר יפים בארץ. מי המעיין כאן שומרים על טמפרטורה קבועה של 24 מעלות והמים זורמים בין שלוש בריכות מקסימות ששטחן יחד הוא כ-7 דונם. סביב הבריכות תמצאו אווירה רומנטית נפלאה: כאן תוכלו לערוך פיקניק רומנטי נהדר על הדשא. פרסו על הדשא שמיכה, ואל תשכחו להביא כוסות יין ומשהו לנשנש. אם בא לכם להמשיך לצעוד ברגל תוכלו להגיע עד למעיין רק שכאן אסור לערוך פיקניקים וגם אסור לטבול במים, אבל לדוג בהחלט מותר ואם תפסתם מושט תוכלו לצלות אותו על האש.
איך מגיעים? מצומת בית שאן המשיכו לכביש מס' 71 ואיתו צפונה לפי השילוט.

חוף נוה ים

אל חוף נוה ים מגיעים דרך כביש מס' 2 (כביש החוף) בכיוון עתלית. זהו אחד החופים היפים והנקיים באזור. אפשר לשלב את הביקור כאן עם טיול נחמד ביערות הכרמל. החוף כאן נעים ומטופח מאוד. יש דקלים ודשא, והים רגוע רוב ימות השנה. מול הים תוכלו לטייל בדיונות החול הקטנות שעליהן פורחת צמחיה. שימו לב לחבצלות הנפלאות או לנר הלילה הצהוב הפותח את עלי הכותרת שלו לעת ערב. צפונה מכאן נמצא פארק המים של נוה ים ודרומה מכאן נמצא חוף דור הבונים. את המסלול החופי הזה תוכלו לעשות בהנאה מרובה ברגל יחפה. בסך הכל מדובר ב-4 ק"מ של רצועת חוף נהדרת, אחת היפות בארץ. שימו לב: אין כאן שירותי הצלה וגם דרכי הגישה אינם נוחות במיוחד. ועם כל זה, החוף נהדר לטיול.
אגב, בקיבוץ נוה ים תמצאו מוזיאון קטן וחביב שבו תמצאו ממצאים שונים שהועלו מהים. הארכיאולוגיה הימית הזו כוללת עוגני אבן, אבני ריחיים, תנור בישול מהתקופה הרומית ועוד.

פארק יקום

אגם פארק יקום הוא אחד משני מאגרי המים של קיבוץ יקום והוא נמצא בשטח שמורת נחל פולג. שטחו של האגם כ-10 דונם והוא אוגר מים גשם ובארות. במרכזו יש מזרקה מלאכותית קטנה ובסביבתו אפשר להירגע בצל אקליפטוסים ענקיים, עצי חרוב וצמחיית נחלים. המרחק מכביש החוף קצר מאוד, אבל אפשר לתופס פה שלווה נהדרת. פארק יקום הוא אתר מצויין לפיקניקים רומנטיים של ממש. יש גם מסלול הליכה נחמד שאורכו כ-2 ק"מ בלבד. הכי מומלץ: עלו על גישרון העץ בתוך סבך בקנה הצפוף וטיילו סביב האגם. תוכלו לראות הרבה עופות מים, ברווזים שישמחו לקבל מכם פרורי לחם, אנפות וסיקסקים ארוכי רגל. יש במקום גם שולחנות עץ וספסלי פיקניק ואפשר להביא אתכם ארוחה קלה, לפרוס מפה לבנה וליהנות מן השלווה.
איך מגיעים? סעו על כביש החוף ופנו לכיוון קיבוץ יקום על פי השילוט. אחר כך פנו שמאלה בכיוון שילוט הפארק.

באזור תל אביב-יפו והמרכז

פארק הירקון

בפארק הירקון נעים לטייל בכל עונה, ובקיץ נעים כאן לעת ערב. יש מגוון אפשרויות לבילוי בפארק על שתי גדותיו. אפשר למשל לרכב על אופניים בזוג במסלולי הרכיבה או סתם לצעוד ברגל מגשר עד גשר. מסלול האופניים מתחיל סמוך לשפך הירקון ליד גשר בר גיורא בפינת רחוב אושיסקין ואיתו תתגלגלו לאורך הנחל. המסלול נעים וקל ותוכלו להמשיך ממש עד לגשר איילון עד אזור גני יהושע והצפארי, שם תוכלו להכנס אל פארק הציפורים הקסום. אפשר לערוך פיקניק נחמד על המדשאות רחבות הידיים מול האגם המלאכותי. שביל האופניים מגיע עד מאחורי פארק המים המימדיון באזור צפוף בעצי אשל ואקליפטוס ולא תבינו איך יש טבע כזה נפלא ופסטורלי נמצא בסמיכות כזו להמולה העירונית של מרכז תל אביב.

שכונת נוה צדק

זוהי השכונה הראשונה של תל אביב וכיום היא שוקקת חיים לאחר שסבלה מהזנחה איומה בשנות השבעים והשמונים. יש כאן כמה בתי קפה נחמדים, סמטאות רומנטיות שנעים להסתובב בהן, מרכז סוזן דלל בו אפשר לראות מופעי מחול והצגות תאטרון ואפשר לבקר גם במוזיאון נחום גוטמן המיוחד. נוה צדק נוסדה בשנת 1887 על גבול יפו הערבית העויינת וממנה בעצם התפתחה העיר תל אביב. בעבר גר כאן הסופר ש"י עגנון וגם הצייר נחום גוטמן קבע כאן את משכנו לתקופת מה.

גן צ'רלס קלור וטיילת יפו העתיקה

היש רומנטית מיפו העתיקה? היש גן שבו השקיעה מרהיבה יותר מגן צ'רלס קלור? מזה כמה עשרות שנים מגיעים לכאן זוגות חתן-כלה לצילומי חתונה. אפשר לשלב מסלול הליכה בגן צ'רלס קלור עם סיור בסמטאות יפות העתיקה עד לנמל הדייגים הישן. סמטאות יפו העתיקה הן נפלאות באמת, מפותלות וציוריות. הכנסו כאן אל הגלריות השונות: גלריות לציור וגם לעיצוב תכשיטים (אל תפספסו את גלריית התכשיטים של המעצבת הידועה רחל גרא שגם תקבל אתכם עם חיוך גדול ואפשר לבקר גם במוזיאון המרשים והיוקרתי של אילנה גור הנמצא בסמוך (טל' 03-6837676). אפשר לשבת כאן על ספסלים מול הים ולראות את כל רצועת החוף של תל אביב, אפשר לשבת על הדשא וליהנות מבריזת ים נהדרת, אפשר לרדת לנמל ולטייל לאורכו בשעת דמדומים ואפשר להגיע עד מאפיית אבולעפיה הסמוכה ולקנח בפיתות עם שומשום ושאר מאפים חמים וטריים.


חוף ראשון לציון

עד לפני כמה שנים לא היה כאן שום דבר. החוף הזה שהוא רצועת החוף היחידה של העיר ראשון לציון, היה מוזנח ומלוכלך. כיום הכל נראה אחרת. בתוך זמן קצר צצו כאן מסעדות מצויינות (נסו את פרנצ'סקה, האיטלקית, מסעדה לא זולה אבל רומנטית להפליא וטעימה מאוד, (טל' 03-9414151 ).
על החוף, ממש על קו המים, תמצאו כמה בתי קפה נחמדים, ובערב נעים וכייפי לשבת על אבטיח או לחסל גביע גלידה. המקום אהוב במיוחד על צעירים ונדי פעם גם נערכות כאן מסיבות חוף סוערות. החוף כאן נקי מאוד, בשעות הרחצה המקובלות יש שירותי הצלה, ויש גם טיילת באורך של חצי ק"מ עם ספסלים ותאורה. הכי מומלץ: לאכול במקום ארוחת ערב באחת המסעדות הטובות ואחר כך לצעוד ברגל לאורך הטיילת או ללכת לאורך קו המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully