וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שכדאי לדעת על סן פרנסיסקו

מערכת iTourist

16.6.2003 / 12:25

גשר הזהב, הסמל הבולט של העיר, אינו הדבר היחיד בכרך זה בצפון קליפורניה

1. סן פרנסיסקו נמצאת בצפון קליפורניה לחופו של האוקינוס השקט. היא רק אחת מערים רבות הנמצאות באיזור מפרץ סן פרנסיסקו ושוכנות בסמוך לה ערים נוספות ביניהן ברקלי, אוקלנד, סן חוזה ואחרות. אם אתם רוצים להכיר את כל העיר מבעד לחלונות הרכב, עלו על כביש 49 המייל ההיקפי והוא כבר יוביל אתכם אל כל מוקדי העניין בעיר. המסלול משולט באופן ברור, אבל תזדקקו גם למפה. באיזור המפרץ יש 3 נמלי תעופה מרכזיים: נמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, 22 ק"מ מדרום מרכז העיר, נמל התעופה של אוקלנד ונמל התעופה של סן חוזה, בקצה הדרומי של המפרץ, מרחק שעת נסיעה מסן פרנסיסקו עצמה.

2. הדאון טאון של סן פרנסיסקו מיושב בצפיפות ודי דחוס. יוניון סקוור הוא מרכז התיירים של הדאון טאון ותמצאו בו שפע של חנויות, מלונות, דוכני פרחים וגם הומלסים. תוכלו להסתובב ברחוב Hyde St או לגשת לפארק אקואטיק (Aquatic). רחוב וושינגטון יוביל אתכם לצ'יינה טאון ולפייננשל דיסטריקט. אם אתם בעניין של גלריות ומוזיאונים, כדאי שתגשו לאיזור ירבה בואנה גארדנסYerba Buena Gardens) ). סצינות הבידור של העיר וחיי הלילה הסוערים מאוד שלה מתרכזים ברחוב פולסום או רחוב 11.

3. הצ'יינה טאון נמצאת מצפון ליוניון סקוור, וזהו מקבץ האסייתים הגדול בעיר ואחד הגדולים בארה"ב כולה. תמצאו כאן חנויות עם מזכרות לאורך שדרות גראנט (Grant Avenue). מומלץ לטייל בין הסמטאות הצרות וליהנות מאווירת המזרח, מהתלבושות הצבעוניות, מהאנשים, ומהמסעדות המגישות אוכל סיני אותנטי. כדאי לבקר כאן לקראת ראש השנה הסיני המתרחש בסוף ינואר/תחילת פברואר, זמן בו מתקיימות תהלוכות מיוחדות, והחגיגה גדולה.

4. חנויות, בתי קפה, ברים ומסעדות טובות תמצאו בנורת' ביץ', הנמצאת בין פישרמנס וורף לצ'יינה טאון. פעם זה היה הרובע האיטלקי, אבל כיום האוכלוסיה כאן מעורבת. הכנסו כאן אל חנות הספרים המפורסמת City Lights Bookstore, שנמצאת בפינת שדרות קולומבוס וג'ק קרואק אלי (Jack Kerouac Alley).

5. פישרמנס וורף הוא רציף הדייגים הפופולרי של סן פרנסיסקו. במקום מרכזי קניות, מה שמביא לכאן המון תיירים וגם מקומיים. יש כאן גם מוזיאונים וגם מקומות לינה. מזח 39 הוא הנקודה המרכזית במזח ונמצאת בו מושבה של אריות ים. עוד מקום שכדאי להגיע אליו: הייט אשברי, הנמצא דרומית מערבית לדאון טאון. המקום שימש כמעוזם של ילדי הפרחים בסוף שנות ה-60 וכולל בתים ויקטוריאנים יפים. רובע קסטרו המצומצם בשטחו מדרום מזרח להייט הוא מרכז הגייז של סן פרנסיסקו ואחד האיזורים הטובים ביותר לטייל בהם בנחת ולצפות בחיי הרחוב.

6. גשר הזהב נמצא בסמוך לגולדן גייט פארק. הפארק משתרע על שטח של 10 ק"מ, מהאוקינוס השקט ועד לקצה הייט. הגנים בפארק בהחלט שווים ביקור. הם כוללים חממת פרחים וגן תה יפני מקסים. באגמים תוכלו לשכור סירות משוטים, סירות פדלים או סירות מנוע. יש כאן גם מתקני ספורט שונים הכוללים רכיבה על סוסים, ירי בחץ וקשת, סופטבול, גולף ועוד וכמה מוזיאונים ואקווריום שכדאי לבקר בו. כדאי ללכת על 'שביל החוף בפארק לינקולן, ממנו נשקפת תצפית נהדרת על גשר הזהב והאוקינוס.

7. מעל מפרץ סן פרנסיסקו מתוחים גשרים. המפרץ עצמו מוקף ערים וגבעות ואפשר לחצות אותו במעבורות מהירות. זוהי בעצם לשון הים הגדולה ביותר בקליפורניה המשתרעת על כמאה ק"מ, ורוחבה כ-20 ק"מ, אורכו של גשר הזהב הוא 3 ק"מ והא חוצה את המפרץ. בניית הגשר הסתיימה בשנת 1937 והוא הפך לסמל של סן פרנסיסקו. כשנבנה הגשר, הוא נחשב לגשר התלוי הארוך ביותר בעולם. כיום ביי ברידג', המחבר את סן פרנסיסקו ואוקלנד, ארוך פי חמישה מגשר הזהב והתנועה העוברת עליו גדולה יותר.

8. מחוז מרין נמצא מעברו השני של גשר הזהב. זהו מחוז עשיר, רגוע ונעים. תמצאו כאן חנויות יוקרה לצד קוה חוף הפראי של האוקינוס השקט ויש כאן אפילו נקודה בה אפשר לצפות בליוויתנים. תוכלו לטפס אל פסגת הר טאם ולצפות בנוף המרשים של האוקינוס, המפרץ, הגשרים והגבעות. יש כאן גם יותר מ-320 ק"מ של שבילים לטיולים ברגל ולרכיבה על אופניים וגם שפע של בעלי חיים: שועלים, איילים, חתולי בר ואפילו אריות ים.

9. כדאי מאוד לבקר גם באוקלנד ובברקלי. אוקלנד נמצאת מעבר לביי ברידג' והדאון טאון שלה מיוחד מאוד. לכו לראות את תאטרון פאראמונט (Paramount Theatre), שחזיתו מצופה פסיפס. כאן מופיעה להקת הבלט של אוקלנד וגם התזמורת המקומית משמיעה כאן קונצרטים. גם תאטרון פוקס אוקלנד (Fox Oakland) מיוחד מאוד בסגנון האר-דקו שלו. כיכר ג'ק לונדון הוא מתחם תעשייתי לשעבר על קו החוף שמלא כיום במסעדות. אפשר לבקר גם בלייק מריט (Lake Marrit), אגם מלכותי שהיה שמורת חיות הבר הראשונה בארה"ב. במוזיאון אוקלנד יספרו לכם על ההיסטוריה והאמנות של קליפורניה ועל המערכת האקולוגית של האיזור. ברקלי צמודה לאוקלנד ומתרכזת סביב הקמפוס הוותיק והיוקרתי של אוניברסיטת קליפורניה. העיר משתרעת מהמפרץ ועד לפסגות של גבעות איסט ביי. (East Bay) שדרות טלגרף הם מרכז הסטודנטים ותמצאו כאן גם את הפריקים המקומיים. הכניסה לקמפוס היא דרך ספראול פלאזה (Sproul Plaza), ותמיד תראו כאן המוני סטודנטים ממהרים וגם מופעי רחוב שונים.

10. בסן פרנסיסקו כדאי לבקר בכל עונות השנה. היא תמיד יפה, תמיד מרעננת, תמיד מיוחדת, גם בחורף גם בקיץ. בחודשי הקיץ מתקיימים בעיר אירועים שונים ולכן כדאי להיות כאן ביוני-אוגוסט. הקיץ הוא שיאה של עונת התיירות ואז המחירים גם גבוהים יותר, התורים ארוכים יותר. מזג האוויר הקייצי עשוי גם להיות לא נעים במיוחד, והמפרץ אפוף ערפל לעתים קרובות. מזג האוויר המקומי אינו צפוי, אבל החודשים הטובים באמת לביקור כאן הם או באביב או בסביבות ספטמבר עד אמצע נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully