וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הרצף והרציף: תערוכה חדשה ברכבת מחברת בין אנשים וחיות

עודכן לאחרונה: 22.6.2026 / 18:00

תערוכת "זה כל הקסם - 40 שנה של אהבה ללא גבולות" נפתחה ברכבת הקלה בגוש דן בתחנת יהודית ביוזמת תנו לחיות לחיות ובשיתוף תבל מקבוצת אגד, ותציג צילומים מרגשים של אנשים עם מוגבלויות לצד כלבים וחתולים

מתוך תערוכת "זה כל הקסם - 40 שנה של אהבה ללא גבולות"/סבטה בוטקו

אתמול (ראשון) נפתחה בתחנת יהודית של הרכבת הקלה בגוש דן, הנמצאת סמוך למתחם שרונה, תערוכת הפופ-אפ "זה כל הקסם- 40 שנה של אהבה ללא גבולות"- תערוכה של עמותת "תנו לחיות לחיות" המתארת את הקשר הבלתי מותנה והמרפא בין חתולים וכלבים לבני אדם.

בתערוכה מוצגים צילומים של הצלמת סבטה בוטקו, אשר מציגים אנשים עם מוגבלויות לצד כלבים וחתולים, חלקם עם מוגבלויות הנראות לעין. התמונות משקפות את היכולת של חיות המחמד לייצר עבור בני האדם נוכחות בעלת יכולת מרפאת, ואת הקבלה הלא-שיפוטית והאהבה חסרת התנאים שנוצרת בין אנשים לבין בעלי חיים, ולהיפך.

תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו
תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו
תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו

"קשר עמוק ומרגש"

בוטקו מספרת כי הענין שלה בקשר בין בני אדם לחיות הבית החל לאחר שלפני מספר שנים הופנה בנה לטיפול באמצעות בעלי חיים. "שם, דרך עיני המצלמה, ראיתי איך נולד בין דן לבין בעלי החיים קשר עמוק ומרגש, והרגשתי שאני חייבת לתעד ולשתף אותו עם אחרים. חשוב לי שכולנו נשקף את היכולת המופלאה של בעלי החיים להכיל אותנו, בני האדם, עם כל המורכבות שבנו".

התערוכה נולדה בשיתוף פעולה בין עמותת "תנו לחיות לחיות" לבין תבל מקבוצת אגד, מפעילת הרכבת הקלה בגוש דן, והיא מציינת 40 שנות פעילות לעמותה. התערוכה תוצג במשך החודש הקרוב בתחנת יהודית בתל אביב, בכל שעות פעילות התחנה.

תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו
תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו
תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו
תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו

"אנחנו זקוקים להם, לא פחות משהם זקוקים לנו"

יעל ארקין, מנכ"לית תנו לחיות לחיות: "התערוכה היא מראה ישירה ליכולת של כלבים וחתולים להשפיע על רווחת בני האדם. היא מראה שבניגוד למה שנהוג לחשוב, לעתים אלה אנחנו שזקוקים להם, לא פחות משהם זקוקים לנו. אנחנו מקווים שהתערוכה תיגע בלב של הצופים בה ותשכנע אותם לאמץ כלב או חתול, כי מי שמאמץ מציל בעצם 2 בעלי חיים: את זה שקיבל בית, ואת זה שהתפנה לו מקום בבית המחסה".

עמירם אוחיון, מנכ"ל תבל מקבוצת אגד: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם העמותת "תנו לחיות לחיות" בתחנת יהודית, לב המרחב הציבורי בו עוברים מדי יום אלפי נוסעים. הפעילות לעידוד אימוץ בעלי חיים מבטאת ערכים של אחריות ונתינה, ערכים שאנו גאים לקדם כחלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו למען הקהילה. אני מזמין את הציבור להגיע, להתרגש ואולי גם לפתוח את הלב והבית לחבר חדש".

תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו
תערוכת "זה כל הקסם" - צילומי כלבים וחתולים בתחנת יהודית ברכבת הקלה/סבטה בוטקו

"תנו לחיות לחיות": ארגון שלא למטרות רווח

עמותת "תנו לחיות לחיות" הוקמה בשנת 1986 והינה ארגון שלא למטרות רווח, אשר שם לו למטרה לשפר את ההגנה על בעלי החיים ולקדם את זכויותיהם, ובכלל זה לספק עזרה לבעלי חיים הנתונים במצוקה, לשקמם ולמצוא להם בתים מאמצים. במשך שנות קיומה העלתה העמותה את המודעות הציבורית לחשיבות

השמירה על חיי בעלי החיים ומניעת ההתעללות בהם, באמצעות הרחבת חוק צער בעלי חיים ואכיפתו. העמותה מפעילה שלוש מרפאות וטרינריות, בית מחסה, מוקד חירום, רכבי חילוץ והצלה, מחלקה משפטית ושלל פרויקטים חברתיים המשלבים בין חיות לבני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully