וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהטיסה מתבטלת: המדריך המלא לזכויותיכם ולכיסוי הביטוחי

בשיתוף bestie

27.10.2024 / 9:38

מדריך מקיף: מתי חברת התעופה חייבת לפצות אתכם? איזה סוג ביטוח יכסה ביטול בגלל מילואים? ולמה חשוב לבדוק את האותיות הקטנות? כל מה שצריך לדעת על ביטול טיסות בתקופה המורכבת

טיסות מבוטלות בשדה תעופה. ShutterStock
טיסות מבוטלות בשדה תעופה/ShutterStock

ביטול טיסה, בין אם קורא על ידי חברת התעופה ובין אם על ידי הנוסע, הוא מצב מתסכל שיכול לפגוע בתכניות נסיעה ובכיס. בשנה האחרונה, כפי שכולנו יודעים, ביטולי הטיסות מנתב"ג ואליו הרקיעו שחקים בערבות המצב הביטחוני. לכן, במיוחד במצב שכזה, חשוב להבין אילו זכויות יש לכם ומה הכיסויים הביטוחיים שיכולים לעזור לכם במקרה שכזה. במאמר זה נסקור את ההבדלים בין ביטול טיסה מצד חברת התעופה וביטול טיסה מצד הנוסע, וכן נסביר כיצד ומתי ביטוח טיסות הכולל סעיף ביטול/קיצור טיסה יכול לספק לכם פיצוי מתאים.

מה קורה כשחברת התעופה מבטלת את הטיסה?

במקרה שחברת התעופה מבטלת את הטיסה, החוק הישראלי (ובמקרים רבים גם חוקי תעופה בינלאומיים) מחייב את החברה לפצות את הנוסעים בהתאם לחוקי זכויות הנוסעים. הפיצוי כולל החזר כספי מלא על כרטיס הטיסה או אפשרות לטיסה חלופית. בנוסף, חברת התעופה מחויבת לספק שירותים כמו אוכל, לינה והסעות בהתאם למרחק הטיסה והזמן שנותר עד הטיסה החלופית.
חשוב לציין שבמקרים כאלה, ביטוח טיסות אינו מכסה את העלויות הנוספות של ביטול הטיסה, שכן האחריות לפיצוי מוטלת על חברת התעופה עצמה. לכן, אם הטיסה בוטלה על ידי חברת התעופה, אין צורך לפנות לחברת הביטוח.

מה קורה כאשר הנוסע מבטל את הטיסה?

כאשר הנוסע עצמו מבקש לבטל או לקצר את הטיסה, נדרשת לו הגנה אחרת - וכאן נכנס לתמונה ביטוח נסיעות לחו"ל, ישנם שני סוגי ביטוח עיקריים לכיסוי ביטול טיסה מצד הנוסע:

1. ביטוח בסיסי לביטול טיסה: ביטוח זה קיים ברוב פוליסות ביטוחי הנסיעות והוא מכסה ביטול טיסה במקרים ספציפיים, כמו:

- מחלה פתאומית
- אשפוז
- תאונה
- מוות במשפחה מדרגה ראשונה
- קבלת צו 8 או קריאה לשירות מילואים חירום

במקרים כאלה, הנוסע יקבל החזר מלא או חלקי על כרטיס הטיסה בהתאם לתנאי הפוליסה. אולם, אם הנוסע מחליט לבטל את הטיסה מסיבות אישיות, הביטוח הבסיסי לא יכסה את הביטול.

2. ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה: זהו ביטוח רחב יותר שמוכר גם בשם טריפ גרנטי. ביטוח זה מאפשר לנוסעים לבטל את הטיסה מכל סיבה שהיא - גם אם מדובר בשינוי תכניות אישיות, אי-רצון להמשיך את הטיול, או אפילו תחושת חוסר נוחות. כיסוי זה מעניק החזר כספי, אך יש להדגיש כי:

- ההחזר מוגבל לכ-75%-80% מהעלות הכוללת של כרטיס הטיסה.
- על הביטול להתבצע בפרק זמן מסוים מראש (בדרך כלל 48-72 שעות לפני מועד הטיסה).

ביטוח זה נותן לנוסע הרבה יותר גמישות במקרה של שינויים בלתי צפויים בתכניות, אך עלותו בדרך כלל גבוהה יותר מהביטוח הבסיסי.

מה חשוב לדעת על ביטוח ביטול טיסה?

כשאתם משווים בין סוגי ביטוחי הנסיעות, חשוב להבין שהבחירה בין ביטוח טיסות בסיסי לביטוח מורחב תלויה במידת הגמישות שאתם זקוקים לה. אם אתם מתכננים טיסה שאין סיכוי רב שאתם תבטלו - ייתכן שהביטוח הבסיסי, עם כיסוי בסיסי לביטול נסיעה עקב מקרי חירום, יספיק לכם. גם אם אתם אנשי מילואים שחוששים בימים כאלו, באופן טבעי, שיש סיכוי שיקראו לכם לצו 8 בדיוק על מועד הטיסה - דעו כי כאמור כי סוג ביטוח שכזה, אם עושים אותו מראש, מכסה אתכם מול מצב זה.

לעומת זאת, אם מראש אתם מניחים שיש סיכוי סביר שתאלצו לבטל את הטיסה מכל סיבה שהיא - בין אם כי אתם חשים שהמצב הביטחוני שנוצר לא מאפשר לכם לטוס, בין אם צצו איזשהם שינויים בתוכניות - ייתכן שכדאי לכם לשקול רכישת ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, כדי ליהנות משקט נפשי. ביטוחים אלה זמינים לכל נוסע, ולא משנה אם מדובר בטיסה בודדת, חופשה משפחתית או טיול ארוך. כל מה שצריך הוא לוודא שהביטוח מתאים לצרכים האישיים שלכם.

איך לבחור את הביטוח המתאים?

מלבד הבחירה האם לכלול בפוליסה שלכם הרחבת כיסוי לביטול מכל הסיבות, חשוב תמיד לבדוק גם את שאר ההיבטים בפוליסה שאתם מתכוונים לרכוש - מאחר וההחלטה על הביטוח הנכון היא קריטית כדי לוודא שאתם מכוסים מכל זווית. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור:

- השוואת מחיר ביטוח נסיעות לחו"ל: חפשו את הפוליסות הזולות והמשתלמות ביותר בהתאם לתנאים שאתם צריכים. השוואת מחירים בין חברות שונות יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף.
- הבנת תנאי הביטוח: שימו לב לסעיפים הקטנים - מהם התנאים המדויקים להחזר? כמה אחוז מהעלות יוחזר לכם? ומהי התקופה שבה ניתן לבטל ולקבל החזר?
- הביטוח המתאים לטיול שלכם: בחרו את הביטוח לפי סוג הטיול שלכם. אם מדובר בטיול ארוך, ייתכן שתצטרכו כיסוי רחב יותר שיכלול הרחבות כמו כיסוי לספורט אתגרי או ביטוח ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור.

לא לוקחים סיכונים - משווים פוליסות ב-Bestie ומוצאים את הביטוח המשתלם והמגן ביותר עבורכם

כדי למצוא את הפוליסה שתכסה אתכם מפני ביטול טיסה בצורה המקיפה והמשתלמת ביותר מומלץ כאמור לבצע השוואת מחיר ביטוח נסיעות לחו"ל - ואת זה הכי כדאי לעשות לדעתנו באתר Bestie, פלטפורמת השוואת הביטוחים המובילה בישראל שמאפשרת לכם להשוות בין מגוון ביטוחים שונים ולקבל הצעות מתאימות בדיוק לכם ולתכניות הטיול שלכם. בעזרת המנוע החכם של Bestie תוכלו לקבל בכמה לחיצות כפתור מגוון הצעות עבור ביטוח טיסות ממיטב חברות הביטוח בארץ, ולהשוות לא אך ורק רק בין המחירים שלהן - אל גם בין התנאים שהן מציעות, כולל מידת הכיסוי והתנאים למקרה של ביטול/קיצור נסיעה. אז למה אתם מחכים? תכנסו עכשיו ל-Bestie, השוו ותמצאו את הפוליסה הכי משתלמת עבורכם.

בשיתוף bestie
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully