וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול קל בעקבות הפרח הצהוב שמכסה עכשיו את חופי אשדוד

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 9:06

טיול משפחתי בשעת בין ערביים על חולותיה הזהובים של העיר אשדוד, שבו תוכלו לצאת יחד כל המשפחה ולצפות בפריחות של נר הלילה החופי - פרח יפהפה שבחודשי הקיץ ותחילת הסתיו סגור כל היום ולעת שקיעה נפתח

אריק אינשטיין שר "לפני ע"ד שנים, חוף הים התיכון, על חולות שוממים ורכים, נורתה אבן הפינה והים היה נקי. הים היה כחול, היה זהב בחול ואפשר היה ללכת, אפשר היה לשכב. תל אביב בחיתוליה, החול היה זהב".

היום, מדריכות בית ספר שדה שקמים של החברה להגנת הטבע ממליצות על טיול משפחתי בשעת בין ערביים על חולותיה הזהובים של העיר אשדוד, בוא תוכלו לצאת יחד כל המשפחה ולצפות בפריחות של נר הלילה החופי - פרח יפהפה שבחודשי הקיץ סגור כל היום ולעת שקיעה נפתח. יעלה זווילי, מדריכה ומורה חיילת בבית ספר שדה שקמים של החברה להגנת הטבע, מוסיפה שהוא נפתח תוך דקות ספורות, כך שאם תהיו סקרנים ומתבוננים, אולי תצפו באחד ממש בעת פריחתו.

זה כנראה המסלול הכי טוב שיש למשפחות כרגע

חולות אשדוד. החברה להגנת הטבע
צאו לטיול בשעת בין ערביים בחולותיה הזהובים של העיר אשדוד/החברה להגנת הטבע

החולות הכי נוצצים

מספרים שעובד בן עמי שרצה להקים עיר על מישור החוף, הלך לאורך רצועת החולות עד שהגיע לחולות אשדוד, ושם אמר שאלה החולות הכי נוצצים שראה והקים את אשדוד.

המסע יתחיל במצודת אשדוד-ים שנבנתה בתקופה המוסלמית על שרידיו של יישוב ביזנטי. המצודה שימשה חלק ממערכת הגנה חופית שנועדה למנוע פשיטות של הביזנטים מהים. בשנת 1033 חרבה המצודה ברעידת אדמה וננטשה. בתקופה הצלבנית שופצה המצודה ויושבה מחדש. שמה שונה ל'קסטל ברואר'. המצודה ננטשה סופית לאחר גירוש הצלבנים מהארץ בשנת 1,290. במצודה ישנו חיזיון אור קולי המעביר את סיפורה של אשדוד על תקופותיה, לפני הביקור מומלץ להיכנס לאתר ולבדוק מתי החיזיון משודר. גם כשאין חיזיון, המצודה מרשימה, מעניינת, ומכניסה ערך היסטורי לטיול.

מהמצודה נתחיל ללכת בחולות לתוך ה"פארק האקולוגי" של אשדוד - הליכה בחולות של כקילומטר עם הרבה תחנות עצירה, פרגולות ושלטי מידע. המסלול ברור ומסומן בעזרת עמודי עץ הנעוצים באדמה, שעלינו ללכת בעקבותיהם לאורך כל הדרך. מסביבנו תהיה צמחיית חולות: רותם המדבר, לענה חד זרעית, וכמובן, נר הלילה החופי, הפרח שלשמו התכנסנו. לכל אחד מהצמחים החיים בחולות יש התאמה מיוחדת המאפשרת להם לחיות בתנאים הקשים, ונר הלילה - התאמתו היא להיפתח ולמשוך חרקים מאביקים רק בשעות הלילה כדי להימנע מאובדן נוזלים בשעות החמות של היום.

נר הלילה החופי. זיו ריינשטיין
התאמתו היא להיפתח ולמשוך חרקים מאביקים רק בשעות הלילה. נר הלילה החופי/זיו ריינשטיין

איך מגיעים?

לאחר כקילומטר של הליכה נגיע לחוף באר שבע, שם ניתן לסיים את מסלול במידה של שני רכבים, ומי שמגיע עם רכב אחד ומעוניין לעשות את המסלול מעגלי, ניתן מחוף באר שבע לחזור דרך הים למצודת אשדוד-ים ולקנח בארוחת ערב בפוד טראקס שבמקום.

בווייז: הלוך - מצודת אשדוד-ים. במסלול קווי- חזור- חוף באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully