וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 78 איש מתו בהתהפכות סירה בקונגו. צפו ברגע הדרמטי

סוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 14:50

עשרות רבות של אנשים מתו בשבוע שעבר בהתהפכות מעבורת באגם קיבו בקונגו, זאת ככל הנראה עקב עומס של אנשים. ההתהפכות עצמה תועדה תוך פחות מדקה כשהסירה מתקרבת לנמל. צפי ההרוגים אמור לעלות

סירה עם מאות נוסעים התהפכה בקונגו, עשרות נהרגו, 3.10.24/מתוך הרשתות

התהפכות של מעבורת גדולה באגם קיבו שבקונגו ביום חמישי שעבר, גרמה למותם של לפחות 78 בני אדם. בנוסף, לא ידוע גורלם של רבים מהנוסעים, כשעל פי ההערכות היו 278 אנשים על סיפון הסירה. ז'אן-ז'אק פורוסי, מושל מחוז דרום קיבו, אמר כי מניין ההרוגים הוא זמני וכי מספר ההרוגים עלול לעלות עוד יותר.

הרשויות בקונגו פתחו בחקירות של תאונת סירה הקטלנית, בנוסף לתאונה נוספת שאירעה בחודש שעבר בנהר קוואנגו. "חקירות אלו נועדו להבהיר את נסיבות האירועים המצערים הללו ולקבוע אחריות כך שהאנשים שימצאו אחראים לתאונות הללו יועמדו לדין בפני בתי המשפט", נמסר בהודעת משרד המשפטים בשבוע שעבר.

סירה עם מאות נוסעים התהפכה בקונגו, עשרות נהרגו, 3.10.24. רויטרס
קרובי הנוסעים מחכים באגם לאחר היוודע אסון הסירה, בשבוע שעבר/רויטרס

עומס יתר של אנשים

המעבורת יצאה לדרך מנמל מינובה, במחוז דרום קיבו והייתה בדרכה לגומה, מזרח קונגו. הסירה טבעה בזמן שניסתה לעגון מטרים ספורים מנמל קיטוקו, כך לפי עדים שאמרו כי ראו את שירותי ההצלה מוציאים לפחות 50 גופות מהמים.

הצילומים הדרמטיים שצולמו על ידי עד והגיעו לסוכנות הידיעות AP, מראים את הסירה הצפופה נוטה ומתהפכת תוך פחות מדקה כשהיא מתקרבת לנמל. זו הייתה תאונת הסירה הקטלנית האחרונה במדינה המרכזית באפריקה, שבה לעתים קרובות קיימת הצפיפות אנשים בכלי השיט ולעתים קרובות לא מקפידים על התקנות הימיות.

גורמים רשמיים בקונגו הזהירו שוב ושוב מפני עומס יתר של אנשים ונשבעו להעניש את אלה שמפרים את אמצעי הבטיחות בהובלות אנשים במים. אבל באזורים מרוחקים שמהם מגיעים רוב הנוסעים, רבים אינם יכולים להרשות לעצמם תחבורה ציבורית שגם ככה בקושי קיימת בכבישים המועטים הזמינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סירה עם מאות נוסעים התהפכה בקונגו, עשרות נהרגו, 3.10.24. רויטרס
רבים במדינה אינם יכולים להרשות לעצמם תחבורה ציבורית. קרובת משפחה של אחד מנוסעי הסירה/רויטרס

משפחות הקורבנות האשימו את הרשויות ברשלנות

פורוסי, המושל, אמר כי המחסור בציוד הולם - לא היו חליפות הצלה בסירה - ככל הנראה תרם לטרגדיה, וכך גם הצפיפות והרשלנות. כמו כן, הייתה סערה חזקה בבוקר באזור האגם, הוא הוסיף.

משפחות הקורבנות ותושבי גומא התאספו בנמל קיטוקו, והאשימו את הרשויות ברשלנות לנוכח חוסר הביטחון הגובר באזור. סוחרי מזון רבים פנו לשינוע אנשים באגם קיבו, מאז שהקרבות בין הכוחות המזוינים למורדי M23 הפכו את הדרך בין הערים גומה ומינובה לבלתי עבירה. זוהי חלופה הנחשבת בטוחה יותר מתנועת כבישים.

אבל אליה אסומני, סוכן ספנות, אמר שהמצב הפך למסוכן. "אנחנו מפחדים", אמר ל-AP. "אסון הספינה הזו היה צפוי". אדם בשם ביאנפה סמטומבה אמר שהוא איבד ארבעה בני משפחה. "כולם מתים. אני לבד עכשיו" הוא אמר ל-AP. "אם השלטונות היו מסיימים את המלחמה, התהפכות הספינה הזו לעולם לא הייתה מתרחשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully