וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם הוציאו המלצה: לא לטוס לישראל עד נובמבר

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 17:15

בעקבות התקיפה ברובע הדאחייה שבלבנון אתמול, הודיעה רשות התעופה האירופית כי היא ממליצה לא לטוס לישראל (ולבנון) עד סוף אוקטובר. חברות תעופה כבר השהו את טיסותיהן לארץ

צה״ל תקף את מערך טילי חוף-הים של חיזבאללה שאיימו על נתיבי השיט והסחר הבין-לאומיים והנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל והאזור/דובר צה"ל

רשות התעופה האירופית (EASA) ממליצה לחברות התעופה הזרות לא לטוס לישראל עד סוף אוקטובר, זאת עקב התקיפה ברובע הדאחייה שבלבנון אתמול (שישי), שבה חוסל מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

"הנציבות האירופית וסוכנות הבטיחות האווירית של האיחוד האירופי (EASA) עוקבות מקרוב אחר המצב במזרח התיכון והשפעתו על התעופה האזרחית, בעקבות הזינוק האחרון בחילופי הצבא בין ישראל לחיזבאללה", נכתב בהודעת הרשות. "נרשמה התעצמות כללית של תקיפות אוויריות והידרדרות במצב הביטחוני, המשפיעות על בטיחות המרחב האווירי מעל ישראל ולבנון. בהקשר זה, הנציבות האירופית ו-EASA ממליצים לא לפעול במרחב האווירי של לבנון וישראל בכל רמות הטיסה. תוקף ההמלצה עד 31 באוקטובר 2024. EASA תמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב, במטרה להעריך האם יש עלייה או ירידה בסיכונים עבור מפעילי מטוסי האיחוד האירופי כתוצאה מהתפתחות האיום".

המטוס האיראני הגיע לביירות והסתובב. מערכת וואלה, צילום מסך
המטוס האיראני שהגיע לביירות והסתובב/צילום מסך, מערכת וואלה

ההמלצה לא לטוס לאזור תקפה, כאמור, גם ללבנון זאת לאחר שישראל השתלטה היום על מערכת הקשר של מגדל הפיקוח בביירות והודיעה לרשויות התעופה במדינה כי אם מטוס תובלה איראני של חברת "קאשם אייר", החשוד בהעברת אמצעי לחימה לחיזבאללה, לא יסתובב באוויר ויחזור לאיראן, היא תפציץ את שדה התעופה. בעקבות כך, המטוס חזר על עקבותיו.

ההמלצה של רשות התעופה האירופית מגיעה לאחר שמספר חברות תעופה זרות כבר השהו את טיסותיהן לישראל, בהן קבוצת לופטהנזה וגם חברת הלואוקוסט ההונגרית וויז אייר, שהשהתה את טיסות ל-48 השעות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully