וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שטסים בחגים: כך תוזילו את ביטוח הנסיעות לחו"ל

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 10:01

תטוסו לחו"ל בחגים הקרובים? יופי, רק דעו שיש פער של למעלה מ-40% בין ההצעה הזולה ביותר להצעה היקרה ביותר במחיר ביטוח הנסיעה לחו"ל. הינה כל מה שחשוב לדעת כדי לחסוך מאות שקלים בנסיעות לחו"ל בחגים

בווידאו: ליאת בל סומר ראש מערך התשורת של ארקיע בריאיון לליאת רון בתוכנית וואלה פתרנו עם טיפים לחיסכון במהלך החופשה בחו"ל/צילום: אולפן וואלה

למרות המצב בארץ, ואולי בגללו, לא מעט ישראלים יצאו לחופשה בחו"ל בחגי תשרי הקרובים. אחרי שהכרטיסים כבר הוזמנו, אחד הדברים החשובים שנותרו לעשות הוא לבחור ביטוח לקראת הנסיעה.

רוב האנשים לא בודקים ולא משווים בין הכיסויים השונים שמציעות פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל. הביטוח מורכב מסעיפים שונים כמו איתור חילוץ, כיסוי רפואי, כיסוי ביטול/קיצור טיסה, כבודה ועוד, שמשפיעים על המחיר ועל היקף הכיסוי.

בבדיקה שביצעה Wobi, אתר להשוואת וקניית מוצרי ביטוח, בין 5 חברות ביטוח שונות, עולה שונות גדולה בין מחירי הפוליסות עבור אותם כיסויים. בטיסה לתאילנד, לדוגמה, נמצא פער של 43% בין ההצעה הזולה ביותר וההצעה היקרה ביותר עבור אותם כיסויים. בטיסה לארה"ב הפערים עומדים על 28% ובטיסה ליוון על 25%. מכאן שבהשוואה פשוטה בין ההצעות השונות, משפחה יכולה לחסוך בכל חופשה מאות שקלים על הפוליסה.

"בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל צריך לשים לב לעלות הביטוח, גובה הכיסוי, גובה השתתפות עצמית, התאמה של הכיסויים לצרכים המסוימים הרלוונטיים לאופי הטיול שלנו ואת קלות ההפעלה של הביטוח", אומרת קרן לובינסקי דורון, חתמת ראשית ב-Wobi. "עם זאת, יש לשים לב שיכולים להיות שינויים משמעותיים בין חברות הביטוח בעלות הבסיסית ובהרחבות. לכן חשוב גם לבחון את הכיסויים הקיימים ולוודא שהם אכן מספקים הגנה מתאימה למצבי חירום וסיכונים פוטנציאליים ביעד הנסיעה. בכדי לקבל את ההצעה המתאימה ביותר, מומלץ וניתן לבצע השוואה פשוטה ומהירה בין החברות השונות באמצעות כלים דיגיטליים".

השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל לחגים 2024. WOBI,
השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל לחגים 2024/WOBI

האותיות הקטנות והכיסויים שצריך להכיר

מעבר לעלות הביטוח, יש לשים לב כי הפוליסה כוללת את הכיסויים המתאימים לצרכים שלנו ואופי הטיול שלנו. בין אם מדובר בנסיעה עם לפטופ שנרצה לכסות או נסיעה הכוללת ספורט אתגרי. בנוסף, בשנה האחרונה נרשמה עלייה של 50% בישראלים הרוכשים כיסוי של ביטול/קיצור טיסה. מה הם הסעיפים השונים ובאילו מקרים הם מגנים עלינו?

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
מטיילים באי קו סאמוי, תאילנד. ShutterStock
נמצא פער של 43% בין ההצעה הזולה ביותר וההצעה היקרה ביותר. תאילנד/ShutterStock

ביטול/קיצור טיסה - האם רלוונטי לצו 8?

כאמור, בשנה החולפת חלה עלייה של כ-50% בבחירה של ישראלים לרכוש כיסוי של ביטול/קיצור טיסה. הכיסוי הזה תקף במקרים של מוות או אירוע רפואי חמור של המבוטח או שלקרבה ראשונה או אירוע נזקי שהתקיים בביתו של המבוטח, כגון שרפה, שיטפון, נזק בזדון על ידי אחר ועוד. בנוסף הסעיף תקף במקרים של צו 8. לדוגמא, אם משפחה של זוג ושני ילדים טסים ללונדון ואחד ההורים מקבל צו 8, המשפחה כולה תקבל החזר על כל הטיסות - מדובר על החזרים שיכולים להגיע לאלפי דולרים.

בעניין סעיף זה, חשוב לציין כי במקרה של ביטול טיסה בעקבות מלחמה, ההחזר עבור הטיסה יגיע מחברת התעופה ולא מחברת הביטוח, כאשר בכל הנוגע לבתי מלון, במצב של חשש נמליץ לבצע מראש הזמנה עם אופציה לביטול. בנוסף, במצב של ביטול טיסה על ידי חברת התעופה, ניתן לבטל את פוליסת הביטוח שנרכשה ולקבל עבורה החזר מלא.

חיילי מילואים ברמת הגולן. איל מרגולין, פלאש 90
כשרוכשים כיסוי של ביטול/קיצור טיסה, יש החזר אם אחד ההורים מקבל צו 8/פלאש 90, איל מרגולין

כיסוי איתור, חילוץ והצלה

מיועד לספק שירותי מציל חיים במקרה של תאונה או אירוע באזור מסוכן, הדורש חילוץ, איתור או טיפול רפואי.

ביטוח כבודה

כיום כיסוי ביטוח כבודה נחשב חובה בכל נסיעה. במקרה שהמזוודות לא מגיעות בזמן ליעד, או במקרה של גניבה או אובדן של מזוודה במהלך הנסיעה הכיסוי מאפשר פיצוי כספי באופן מיידי. סכום הפיצוי יתקבל על פי תנאי הביטוח שנקבעים על ידי כל חברת ביטוח בנפרד. כדאי לשים לב כי הכיסוי אינו כולל גניבה של ציוד אלקטרוני כמו מחשב נייד, מצלמה, טאבלט וטלפון סלולרי, ועליהם יש לרכוש כיסוי נפרד.

מזוודה עם סרט. GettyImages
כיום כיסוי ביטוח כבודה נחשב חובה בכל נסיעה/GettyImages

ספורט אתגרי

ביטוח ספורט אתגרי מספק כיסוי רפואי במקרה של פגיעה גופנית תוך פעילויות אתגריות כמו טרקטורונים, רפטינג, אבובים, בננה, באנג'י ופעילויות נוספות. יש לשים לב כי רוב חברות הביטוח אינן מבטחות נשים בהריון מתקדם בכיסוי זה, ולכן יש לחפש חברת ביטוח המכסה גם זאת אם נדרש.

בנוסף יש לשים לב למהירות קבלת ההחזרים מהביטוח במקרה של צורך לבטל או לשנות את תוכניות הנסיעה בשל בעיה רפואית או אחרת, מהירות התגובה של חברת הביטוח יכולה להיות ההבדל בין תהליך חלק לבין חוויה מורכבת ומסובכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully