וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכבר זינק ממגש האוכל של נוסעת - והטיסה הוסטה

בעקבות התקרית, שאירעה בחברת התעופה סקנדינביאן איירליינס החיליט הקברניט לנחות באופן מיידי. והיתה לו בהחלט סיבה טובה לעשות זאת

מטוס חברת SAS. ShutterStock
הנוסעת "זכתה" לקבל הפתעה מאוד לא צפויה. חברת SAS/ShutterStock

נוסעת של חברת התעופה סקנדינביאן איירליינס (Scandinavian Airlines) "זכתה" לקבל הפתעה מאוד לא צפויה בעת שפתחה את כיסוי מגש האוכל שלה: עכבר חי נמלט מתוכה החוצה.

התקרית המאוד לא היגיינית הזו, שהתרחשה ב-17 בספטמבר, אף גרמה לקברניט להחליט לבצע נחיתת חירום. דובר חברת התעופה, אוסטיין שמידט, הסביר כי המכרסם מהווה "סיכון בטיחותי" לנוסעים, שטסו מאוסלו שבנורבגיה למלאגה שבספרד. על פי הדיווח, בשל התקרית המטוס הוסט לקופנהגן שבדנמרק, ומאוחר יותר הוטסו הנוסעים ליעדם המקורי במטוס אחר.

אחד הנוסעים שהיו בטיסה, ג'ארל בורסטאד, שיתף את החוויה שלו בפוסט בפייסבוק, בעת שחזה בנוסע הפרוותי הסמוי: "תאמינו או לא, גברת אחת שיושבת לידי כאן ב-SAS [קיצור שמה של חברת התעופה] פתחה את מגש האוכל וממנו זינק עכבר. עכשיו הסתובבנו ונחתנו בשדה התעופה של קופנהגן, לצורך החלפת טיסות".

כך או אחרת, דובר החברה ציין כי גילוי עכבר בטיסה הוא "דבר שקורה לעתים רחוקות ביותר". דובר אחר מטעם חברת התעופה מסר בהצהרה לתקשורת כי "ביצענו נחיתה רגילה מאוד בקופנהגן כדי להחליף מטוס ואספקת מזון. זהו הליך נורמלי לחלוטין כאשר מתגלה מכרסם בתא הנוסעים".

עוד הוא הוסיף כי "במקרים מסוג זה, יש לנו נהלים ברורים ואנו פועלים על פיהם, כולל בדיקה מלאה של המטוס ושל כל התהליכים של הספקים שלנו, כדי לבחון מה צריך לשפר או לשנות כדי להימנע מתרחישים מהסוג הזה. הבדיקה והחקירה הזו מתחילות כעת".

עכבר. ShutterStock
"הגברת אחת שיושבת לידי כאן ב-SAS פתחה את מגש האוכל וממנו זינק עכבר". אילוסטרציה/ShutterStock

הסכנה האמיתית של עכברים במטוס

אתר הלייף סטייל People מדווח כי מאמר באתר איגוד בעלי המטוסים והטייסים (AOPA) מציין שעכברים עלולים לכרסם את החיווט החשמלי המצוי במטוסים - וחוטים לעוסים חלקית, שאותם קשה יחסית לזהות, עלולים לגרום לקצר חשמלי ואף לשריפה. על פי אותו מאמר, "ברגע שעכברים חיים במטוס, זהו אינו רק הבית שלהם, אלא גם 'חדר השירותים' שלהם. הסיבה: שתן עכברים מאכל מתכת, בעוד שהגללים שלהם יכולים לשמש כנוגדי ייבוש, כלומר לשמור על רמת לחות ולגרום לקורוזיה. אם אתם נתקלים בעכבר בהאנגר המטוסים, התגובה הנכונה ביותר היא פשוט לעשות משהו בנידון", מסכם המאמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully