וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא לטראק במקסיקו ומצא את "מטוס הסמים" של פבלו אסקובר

8.10.2024 / 0:05

בשנת 1966 התרסק מטוס מטען שהוביל משלוח גדול של סמים בחצי האי יוקטן ליד העיירה סלסטון שבמקסיקו. יוטיובר שיצא למסע של שלושה ימים ביערות הסבוכים שיתף את מה שהוא מצא בתוך ההריסות של המטוס שנטען שנשלח על ידי ברון הסמים הקולומביאני

טריילר לעונה הראשונה של נרקוס/NETFLIX

הרפתקאן, חוקר ומגיש ב-BBC שיצא למסע של שלושה ימים בחיפוש אחר 'מטוס הסמים הנטוש של פבלו אסקובר' שיתף מה מצא בתוך ההריסות. מייק קורי והצוות שלו נכנסו עמוק לתוך הג'ונגל במקסיקו למסע חיפוש אחרי המטוס. חצי האי ידוע כסביבה מאתגרת מאוד, כמו גם כביתם של כמה יצורים די מפחידים, כולל נחשים ארסיים המתגוררים בסבך.

הם העלו את התיעוד לערוץ היוטיוב שלו "Fearless & Far" שם יש לו כ-3 מיליון עוקבים, ולטענתם גם מצאו רמזים למה שקרה למטוס, למטען ולצוות שהיה עליו.

בשנת 1966 מטוס מטען שהוביל משלוח גדול התרסק בחצי האי יוקטן ליד העיירה סלסטון במקסיקו. המטוס התגלה רק 13 שנים לאחר מכן, ועד היום הרשויות עדיין אינן יודעות מה שקרה בפועל למטוס ומה היה גורל הצוות והנוסעים שלו.

כשנמצא המטוס, המטען שהיה אמור להיות עליו נעלם באופן מסתורי. למרות שיש שמועות שהמטוס היה שייך לפבלו אסקובר ברון הסמים הקולומביאני הידוע לשמצה ושהיה מלא בסמים, הדבר מעולם לא אושר . השמועות הללו גם מתעלמות מהעובדה שב-1966 אסקובר היה בכלל בן 17 ולכן הסיכוי ש"מטוס הסמים" הזה היה שלו הוא קלוש מאוד כיוון שבבגיל הזה הוא עסק בסחר בסיגריות, שוד וחטיפה לצורך סחיטת כופר נפש טרק בשנת 1970, כשהיה בן 21, הוא עבר לעסקי הסחר בקוקאין.

זה מה שהוא מצא במטוס

זמן קצר מאוד לאחר שיצאו למסע הם כבר נתקלו בנחש ובסרטון ניתן לראות את מייק אומר: "ידענו שההרפתקה הזו הולכת להיות אינטנסיבית, אבל עכשיו אנחנו מנסים לקפוץ עם רגליים חשופות... מעל משהו שאנחנו לא יודעים איזה סוג של נחש זה היה. זה לא יאמן הדברים שאנחנו עושים למען ההרפתקה. זה מפחיד... כל הקרקע היא פשוט רשת של קוצים".

לבסוף, לאחר שלושה ימי טרק בתנאי שטח קשים ןמסע רגלי של 20 ק"מ, אותו תיאר קורי כ"טרק הקשה ביותר שעשיתח אי פעם" ו"ההרפתקה המטורפת ביותר בחיי", הצוות הגיעו למטוס, שהיה קבור עמוק בצמחייה ביערות המנגרובים.

עוד על פבלו אסקובר
ההיפופוטמים של פבלו אסקובר לא מפסיקים להתרבות, ובקולומביה שוקלים להמיתם

בשקית שהוסתרה בקיר: 18 מיליון דולר נמצאו בדירתו של פבלו אסקובר

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

לאחר שסקר את המטוס, מייק גילה כי מושב הטייס, ההגה והחלון היו עדיין שלמים, בעוד שגג המטוס היה נראה כאילו הוא רוסס בקליעים. בעוד שבתוך המטוס היה כמעט ריק, הצוות מצא כמה חביות ליד הכנף, והם מאמינים שאלו יכולות להיות 'חביות קוקאין'.

על סמך הממצאים הוא הוא ניסה להעלות השערות מה קרה למטוס ולצוות שהיה עליו: "אולי הם הופלו, אולי הייתה בעיה מכנית אחרת," אמר מייק, "אני מניח שהמטוס התרסק, אבל האנשים שהיו בו לא מתו. הם ניסו לצאת ומתו לאחר מכן ביער. או שהם חולצו במסוק. אני לא יכול לדמיין לעצמי שמישהו אי פעם יוכל לשרוד כאן ביער, במיוחד מישהו שלא מכיר את סביבה הזו. לא מודע לסכנות, לא מצויד, בלי חומרים דוחי יתושים, בלי מצ'טה ובלי שום כיוון ברור לאן ללכת".

"זו עדיין תעלומה", הוא סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully