וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה הנחשים השוויץ עם הנחשה הארסית בעולם - וזה עלה לו ביוקר

18.9.2024 / 0:10

ג'ף ליבוביץ' אמר בעבר ש"נסיוב נגד ארס נחשים זה לכוסיות", אבל השבוע הוא התחנן לנסיוב אחרי שהפגין את כישוריו בטיפול בזוחלים בפני עשרות אלפי עוקביו באינסטגרם ונחשה ממין טאיפן, אותה כינה 'הילדה המתוקה שלי', תקעה בו את הניבים שלה ושלחה אותו לאשפוז ממושך

חובב הנחשים השוויץ עם הנחשה הארסית בעולם - ושילם ביוקר/berimbolojeff

בפייסבוק, יש קבוצה עם כ-49,000 חברים בשם Venomous Snakes Classifieds (פרסומים על נחשים ארסיים). למרות שתמונת הרקע שלו היא אישה בביקיני שאוכלת פרוסת אבטיח, הפוסטים בה הם בדרך כלל בנושא שבשם העמוד, הרבה בזכות מנהל העמוד, אספן נחשים מדרום קרוליינה בשם ג'ף ליבוביץ'.

בערב ה-5 בספטמבר, ליבוביץ',פרסם סרטון עם אחד מהנחשים האהובים שלו - טאיפן פנים-יבשתי מהמדבר של אוסטרליה, שידוע גם בשם טאיפן מערבי, נחש קטן הקשקשים או הנחש העז. זהו נחש ארסי במיוחד שנחשב לנחש הארסי בעולם (בהתבסס על ערכי LD50 - המדד לקטלניותו של חומר), וחי אך ורק באזורים מדבריים מסוימים באוסטרליה. "אין צורך לפחד מהם כל כך אם אתה רק יודע את המגבלות שלהם" הוא התרברב כשהוא מחזיק את הנחש בין האגודל והאצבע בשיטה שנקראת "טיפול בנחשים בידיים חשופות" - נוהג שנוי במחלוקת של להחזיק ולתמרן את הזוחלים בידיים חשופות ללא מלקחיים להגנה. ליבוביץ' הסביר שהנחש לא יכול להכיש אותו כי הוא מחזיק אותו גבוה מספיק בגופו כך שהוא לא יוכל להסתובב ולהכיש אותו. "תראו איך הוא מנסה להשיג אותי," אמר.

הרבה מומחי נחשים מחשיבים את ליבוביץ' כמישהו שמסתכן שלא לצורך בגלל דעותיו ועמדותיו לגבי טיפול בנחשים ארסיים קטלניים, לגביהם הוא אמר פעם ממש לאחרונה: "נסיוב נגד ארס זה לכוסיות". מאוחר יותר באותו לילה, ליבוביץ' פרסם שוב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו והפעם שאל: "למי יש אפשרות להפגש איתי עם נסיוב נגד ארס של טאיפן פנים-יבשתי?". שלוש שעות לאחר מכן, בשעה 2 בלילה הוא הפציר בחברי הקבוצה שכל מי שיש לו נסיוב נגד ארס של טאיפן פנים-יבשתי או מכיר מישהו שיש לו - שיתקשר מיד לבית החולים המקומי, אליו הובהל לאחר שהתקשר למוקד החירום.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

כן. קרה בדיוק מה שאתם חושבים. משפחתו של ליבוביץ' אישרה לתקשורת המקומית כי הוא הוכש על ידי הנחש הקטלני ובבית החולים הוא קיבל את הנסיוב המתאים. הוא היה מאושפז רוב השבוע שעבר בבית החולים במצב אנוש, לפי המשטרה המקומית,כשקרובי משפחתו מספקים עדכונים על מצבו הבריאותי ברשתות החברתיות.

בניו יורק מגזין דווח שמומחים אומרים שבשל ההכשה של הנחש (שהתברר שהיא בכלל נחשה לה הוא היה קורא בסרטונים "הילדה המתוקה שלי") הוא עלול להתמודד כל חייו עם פגיעה ארוכת טווח באיברים פנימיים ובמערכת העצבים. ארסו של הטאיפן הפנים-יבשתי מכיל בעיקר את רעל העצבים טאיפוקסין. כשהטאיפוקסין מגיע לגוף, הוא הורס את רקמת השריר וגורם לדום לב ולקוצר נשימה. רעילות הארס בהכשה אחת של הטאיפן הפנים-יבשתי יכולה להרוג לפחות 100 אנשים בוגרים באופן תאורטי. לאחר הכשה אדם יכול למות תוך 30-45 דקות מזמן ההכשה ללא טיפול רפואי של נסיוב-נוגד-ארס; כמעט כל הקורבנות עד כה מהכשות של המין הזה היו הרפטולוגים (חוקרי זוחלים ודו-חיים) שטיפלו בנחשים למטרות מחקר, כולם טופלו בצורה מוצלחת על ידי נסיוב נגד ארס ועד היום לא תועדו מקרי מוות מנחש הטאיפן הפנים-יבשתי מאז שנמצא הנסיוב הייעודי הנוגד את הארס של מין זה.

עוד מומחי נחשים שסבלו
"מלך הנחשים" נעל את עצמו עם 400 נחשים - והוכש למוות על ידי קוברה

אומן הנחשים התגרה בנחש הארסי הארוך בעולם - והוכש למוות

"זה תחביב מסוכן בצורה קיצונית - ואנשים מחפשים לייקים"

תקרית ההכשה הציתה מחדש את הדיון ארוך השנים בעולם חובבי הנחשים על האופן שבו שומרים, מטפלים ומגנים על נחשים ארסיים. תשומת הלב התקשורתית לנושא הרגיזה גם את בעלי הנחשים, שלעתים קרובות מרגישים שהם קורבנות לביקורת ציבורית והם בסכנה תמידית של אובדן חיות המחמד שלהם.

חובבי נחשים רבים חושבים ש"טיפול בנחשים בידיים חשופות" הוא נוהג מטורף. "יש אנשים שאומרים, 'זה הנחש שלי, זה החיים שלי, אני אעשה מה שאני רוצה'", אמר מייקל סטארקי, מייסד קבוצת השימור Save the Snakes. "אני חושב שהחזקת נחשים בצורה כזו דומה מאוד לקפיצת בסיס - זה תחביב מלא סיכונים. זה מסוכן בצורה קיצונית ואני בטוח שזה חלק מהמשיכה של אנשים אליו". סטארקי ממליץ שלא לטפל בנחשים בצורה כזו. "בחוגים מקצועיים, אין שום סיבה לטפל אי פעם בנחש ארסי בידיים חשופות", הוא אמר. "ככה אנחנו מגיעים למצבים כמו זה שקרה לליבוביץ'".

אנדי גאברד, מנהל המדיה החברתית ב-New England Reptilers Distributors, אמר שניתן לראות ברשתות עלייה בסרטונים נועזים של נחשים, כולל סרטונים של נחשים ארסיים בטיפול בידיים חופשיות - ואתם בטח יכולים לנחש לבד למה. "הרבה מזה נועד גם לקליקים ולייקים ברשתות החברתיות, שפשוט הפכו כל כך גדולות", אמר גאברד. "זה גם הריגוש וגם מספר הצופים שזה יכול להביא אליכם", הוא אמר.

קבוצת הפייסבוק של Venomous Snakes Classifieds היא כעת בעיקר אנשים שמבקשים לקבל עדכונים על מצבו הבריאותי של ליבוביץ'. הדיווח האחרון ממשפחתו היה אחרי שהוא קיבל את הנסיוב שם סיפרו שהוא מחובר למכונת הנשמה ושהוא נמצא במצב קשה ומקבל דיאליזה - סימן שהכשת הנחש הותירה אותו עם נזק קבוע לאיברים פנימיים.

הוא משדר מבית החולים

אבל אז הוא עלה לשידור חי בערוץ היוטיוב שלו תחת הכותרת "אני עדיין לא מת". למרות שנראה שמצבו לא טוב, בלשון המעטה, הוא כבר לא מחובר למכונת הנשמה. בתחילת השבוע הוא גם פרסם לפתע סרטון בעמוד האינסטגרם בו הצהיר: "היי, אני האדם שהוכש על ידי הנחש הארסי ביותר בעולם ויש משהו שלא סיפרתי לכם - תיעדתי את זה בוידאו!".

לו יש "הפתעה" - למשטרה יש חדשות רעות

למרבה הצער, במקרים של התנהלות מסוכנת של חובבי נחשים - החיות כמעט תמיד משלמות את המחיר. כך קרה גם הפעם כשהמשטרה המקומית אישרה שערכה בדיקה בביתו שלו לייבוביץ' ומצאה שם שני חתולים ו-14 נחשים - כולל פתן מוות אחד, שתי קוברות יערות שחורות, ממבה ירוקה אחת, והטאיפן הפנים-יבשתי מהסרטון המדובר. בשל חשש מהפצת מחלות אפשריות בגלל מה שהמשטרה כינתה תנאים "מתחת לסטנדרט" בבית, הם לא הצליחו להעביר את הנחשים לגן חיות אזורי או לחוות זוחלים וגורמים רשמיים במדינה אישרו כי כל 14 הנחשים הומתו בהרדמה.

  • עוד באותו נושא:
  • נחש
  • נחשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully