וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חזר למקום מושבו": כד בן כ-3,500 שוחזר והוצב מחדש במוזיאון בחיפה

עודכן לאחרונה: 13.9.2024 / 23:29

הכד עבר תהליך רפאות - החזרה למצב המקורי על ידי שחזור החלקים - זאת לאחר שילד בן 3 שבר אותו בשוגג. "אנו מזמינים את הקהל הרחב להגיע ולחזות בקנקן שלימד את כולנו שיעור או שניים בהכלה, חמלה, איחוי וגם חינוך", כתבו בהודעת המוזיאון

רפליקה של מרצדס 540K על בסיס שברולט קורבט ורפליקה של בוגאטי מתוצאת מיקולטי מאוסף המכוניות הקלאסיות של איתן ורטהיימר שיזכה למוזיאון משלו בטכנודע/משה כהן, אלדן שירותי דרך

בהתרגשות רבה הושב הקנקן, שנשבר בטעות לפני כשלושה שבועות על ידי ילד סקרן, למקומו בכניסה למוזיאון הכט (המכיל את האוסף הארכיאולוגי השלישי בחשיבותו בארץ), אחרי שעבר תהליך רפאות על ידי מומחה השימור של המוזיאון, רועי שפיר.

אבל יותר מאשר על החזרת הכד, שמחנו להווכח שגישתו של מוזיאון הכט, לפיה תפקידו של מוזיאון הוא להנגיש את המוצגים באופן בלתי אמצעי, ועליו להיות מקום חי ושוקק עבור החברה כולה - על כל הגילאים והגוונים שבה, הוכחה כגישה שיודעת לא רק להכיל ולפרא פריטים ארכיאולוגים שבורים - אלא גם אנשים, וקהילות.

אחרי שנשבר הקנקן, וכדי שלא ייווצר חלילה שבר אצל הילד בן החמש - שפשוט רצה לראות מה מכיל הקנקן, הוא הוזמן למוזיאון ולמד איך מאחים כד שבור, וקיבל ערכת רפאות שהוכנה במיוחד עבורו.
מוזמנות ומוזמנים לבוא ולראות - באופן בלתי אמצעי - את הקנקן המאוחה, ואת יתר מוצגי מוזיאון הכט, ביניהם שעון שמש מעוטר במנורה מתקופת בית שני ופריטים מהמרד הגדול בגליל, ציורים של ואן גוך ומודליאני, ספינה טרופה בת 2,400 שנה ועוד המון דברים מעניינים.

כד בן כ-3,500 שוחזר והוצב מחדש במוזיאון בחיפה. אתר רשמי, אתר רשמי
כד בן כ-3,500 שוחזר והוצב מחדש במוזיאון בחיפה/אתר רשמי, אתר רשמי

לפני כשלושה שבועות, ילד בן 3 שביקר עם משפחתו במוזיאון הכט שבאוניברסיטת חיפה, שבר בשוגג קנקן עתיק בן 3,500 שנה המתוארך לתקופת הברונזה המאוחרת (1500-1130 לפני הספירה). אתמול (חמישי) הודיע המוזיאון שהקנקן חזר למקום בתום תהליך רפאות - החזרה למצב המקורי על ידי שחזור החלקים.

"הקנקן המפורסם ביותר בעולם (לפחות בשבועות האחרונים...) חזר למקום מושבו בכניסה למוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה", כתבו בהודעה. "הסלבריטי המקומי, שגילו מעל 3,500 שנים, עבר בימים האחרונים תהליך רפאות בידי רועי שפיר, מומחה השימור שלנו, וכעת מוצב שוב בגאון בקדמת המוזיאון. אנו מזמינים את הקהל הרחב להגיע ולחזות בקנקן שלימד את כולנו שיעור או שניים בהכלה, חמלה, איחוי וגם חינוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
ילד שבר קנקן בן 3,500 שנה במוזיאון הכט בחיפה, 13 בספטמבר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ילד שבר קנקן בן 3,500 שנה במוזיאון הכט בחיפה, 13 בספטמבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנהלת מוזיאון הכט, ד"ר ענבל ריבלין, אמרה לפני כשלושה שבועות לאתר רדיו חיפה: "הייתה היסטריה והמולה גדולה שקשה מאד לעיכול. זה היה מאוד מפתיע כי אנחנו מאוד מקפידים במוזיאון. חלק מהמיצגים הנדירים נמצאים מאחורי ויטרינות אבל כחלק מהחזון של ד"ר ראובן הכט יש מוצגים שלא נמצאים מאחורי זכוכית והם נגישים לאנשים. שבירת מיצג זה דבר מאוד נדיר שקורה לעיתים רחוקות ולא בגלל זה נפסיק להנגיש או שנתנה הגבלות על המבקרים".

ד"ר ריבלין הוסיפה: "הקנקן הוא קדום המתוארך לימים של דוד ושלמה המלך ואופייני לאזור כנען. הוא נועד לאחסון והובלת תצרוכת מקומית, בעיקר יין ושמן זית. קנקנים דומים נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות, אולם מרביתם נמצאו כשהם שבורים או שאינם שלמים. הקנקן שבתצוגת מוזיאון הכט נמצא שלם, ויחד עם גודלו הפכו אותו לממצא מרשים, שממוקם בכניסה למוזיאון. זה היה מאוד מפתיע, כי אנו מקפידים מאוד במוזיאון על אמצעי הבטיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully