וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80% מהישראלים אינם מרגישים בטוחים כשהם מטיילים בעולם

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 12:10

סקר חדש של הליגה נגד השמצה מגלה: רוב מוחלט של הציבור הישראלי (81%) מודאג מרמת האנטישמיות בעולם כיום ולא חש בטוח כשהוא בחו"ל. בנוסף, כשליש חוו אפליה או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי

"מטקות" פרק 7: זיו ריינשטיין ופרופ' יניב פוריה על חופשת פסח בארץ ובחו"ל/וואלה תיירות

81% מאזרחי ישראל אינם מרגישים בטוחים כיום, כשהם מטיילים בעולם. כך עולה מסקר חדש של הליגה נגד השמצה שנערך בקרב הציבור בישראל. הסקר מגלה נתונים חדשים בנוגע לחששם של הישראלים מרמות האנטישמיות בעולם ותחושת הביטחון האישי שלהם בחו"ל, בימים אלו.

הסקר גם מעלה, כי כשליש מן הישראלים (31%) חוו אפליה על רקע היותם ישראלים או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי.

הדיווחים על העלייה החדה באנטישמיות ברחבי העולם מאז ה-7 באוקטובר, מחלחלים גם אל הציבור הישראלי, שבדרך כלל אינו חשוף באופן ישיר ובלתי אמצעי לאנטישמיות, כך על פי נתוני הסקר.

על פי הנתונים, 81% מן הישראלים מסכימים או מסכימים מאוד עם האמירה כי הם מודאגים מרמת האנטישמיות בעולם כיום. מעל למחצית (54%) מסכימים מאוד עם אמירה זו.

חופשה ישראלית בחו"ל. ShutterStock
מעל למחצית מהישראלים מודאגים מרמת האנטישמיות בעולם כיום/ShutterStock

גורל אחד

"הנתונים מוכיחים לנו שוב כי בתקופות משבר, הדאגות והחששות של הישראלים ושל היהודים ברחבי העולם משותפים והם למעשה חולקים גורל אחד", אמרה קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל. "האנטישמיות הגואה ברחבי העולם מטרידה מאוד את הישראלים, שנחשפים אליה גם ברשתות החברתיות, ותחושת הביטחון של הישראלים בעת השהייה בחו"ל מעורערת ונגזרת בין היתר גם מהאנטישמיות. העובדה כי כשליש מהישראלים חוו אפליה או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי מטרידה בפני עצמה. דבר אחד ברור, לצערנו: גם הישראלים אינם חסינים מפגיעתה הרעה של האנטישמיות, ובימים אלו הדבר נכון במיוחד".

הסקר נערך על ידי מכון "מאגר מוחות" כסקר אינטרנטי, בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 501 משיבים, המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל (גילי 18 ויותר). טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.4% ברמת ביטחון של 95%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully