וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך ההיסטרי של "מוגלי האמיתי" שחי ביער עם חיות הבר ואכל דשא

29.9.2024 / 0:03

אלי, תושב רואנדה שסובל מהפרעת מיקרוצפליה ושכניו היו מכנים אותו בשמות כמו "קוף" ו"גורילה", ברח מביתו כדי לגור ביער ולאכול דשא ובננות. אחרי שסיפורו התפרסם בעולם הוא עבר מהפך מדהים. ככה הוא נראה היום

המהפך המדהים של אלי מרואנדה - הצעיר שחי ביער, לא דיבר ואכל רק דשא/Afrimax

על אלי זנזימן סיפרנו לכם כאן לפני קצת פחות מ-4 שנים. אז הוא כונה ברשתות החברתיות "מוגלי האמיתי" בשל השוואתו לילד שגדל לצד זאבים בסרט הקלאסי של דיסני "ספר הג'ונגל". אלי נולד עם הפרעת מיקרוצפליה, המוגדרת כהיקף ראש הקטן במספר סטיות תקן מהנורמה ומוח לא מפותח. בשל ההפרעה הוא נותר חירש ואילם - ובשל המראה השונה שלו, רבים משכניו היו מתעללים בו ומכנים אותו בשמות כמו "קוף" ו"גורילה", מה שהוביל לכך שהוא העדיף לבלות את רוב זמנו לבד בג'ונגל.

אמו, שהביאה אותו לעולם לאחר חמש לידות שקטות, נאלצה לרדוף אחריו עם לאסו שהכינה במיוחד כדי לתפוס אותו בכל פעם שהיה בורח ליער, שם הוא היה ניזון מדשא ובננות - וחי כמו חיית בר ועם חיות בר. הוא סירב לדבר, תיקשר רק בעזרת קולות ולא הסכים לאכול מהאוכל שהכינה לו אמו.

מאחר שתמיד התנכרו אליו, הוא פיתח בעיות למידה, נשר מבית הספר ופחד להתרועע עם אנשים. "בכל פעם שאני שומעת מישהו מציק לו, מעליב או מכה אותו, אני מקבלת התקפת לב", אמרה אז אמו, "הילד שלי חף מפשע, הוא אף פעם לא עשה רע לאף אחד ולפעמים אני מאבדת את העשתונות שלי כשאנשים מתייחסים אליו כמו אל חיה ולא כמו אל בן אדם".

ככה הוא נראה כשסיפורו נחשף לעולם:

בתחילה, אמו סיפרה שאלי לא היה יכול ללמוד בבית הספר בגלל קשיי למידה וחוסר יכולת לתקשר עם אנשים אחרים. לדבריה, הרופאים אמרו לה שהיכולת האינטלקטואלית של הילד שלה לא יכולה לאפשר לו להתרכז בכיתה אבל הוא יכול לרכוש ידע הישרדותי. בהמשך, היא סיפרה שבנה פחד מסובביו וברח מהם. היא הייתה צריכה לקשור אותו בחבלים כדי למנוע ממנו לברוח.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

ואז הגיעה התפנית - בזכות יוטיוב

אלי עלה לכותרות בכל העולם כשסרט דוקומנטרי עליו ששודר ביוטיוב ב-2021 שפך אור על דרך החיים שבחר לעצמו. כעת מתברר שהסיפור על הנער הצעיר שנמלט מביתו כדי לחיות לצד חיות בר ביערות ברואנדה - קיבל סוף טוב.

חייו השתנו כאשר צוות צילום הגיע למדינה האפריקנית כדי ליצור עליו סרט תיעודי, בו הוא נראה מתאחד עם משפחתו. יוצרי הסרט התיעודי Afrimax TV הקימו עמוד GoFundMe שזכה לתרומות רבות מכל רחבי העולם. בעמוד לגיוס הכספים נכתב: "בואו נעזור לאם החד הורית לגדל את הילד הזה מאחר שהיא מובטלת והילד שלה הולך ליער ואוכל דשא. בואו לתרום ולהציל את הילד הזה ואת אמו". הכספים שגייסו הצליחו לסייע לאלי ואמו לבנות לעצמם חיים חדשים יחד.

בתמונות הכי עדכניות שלו, אלי זנזימן נראה כמעט בלתי ניתן לזיהוי. אלי, כיום בן 25, נראה לבוש בחליפה ובגדי מעצבים. הוא חזר להיות אהוד על הסובבים בזכות הפרסום לו זכה ובחלק מהתמונות הוא נראה נהנה לחיות בביתו החדש עם אמו. הוא גם צבר לעצמו מעריצים שתמיד עוצרים אותו ברחוב כדי להצטלם איתו. אמו מתעקשת שהשינוי המדהים שעבר הוא לא פחות מ"נס".

וככה הוא נראה היום:

בראיון קודם לתקשורת, האם סיפרה שבנה הוא התשובה לתפילותיה לאחר שלא האמינה שאי פעם יהיו לה ילדים. היא התפללה לאלוהים שיברך אותה עם לידה מוצלחת - גם אם הילד יצא עם מוגבלות כלשהי: "אלי הוא הילד השישי שלי. אחרי שאיבדנו חמישה ילדים ביקשנו מאלוהים שיביא לנו אפילו ילד בעל צרכים מיוחדים,העיקר שלא ימות כמו הקודמים. כשילדתי אותו, ידעתי שזה מסר מאלוהים. עכשיו אני מוקירה אותו כמתנת שמים מאלוהים ואוהבת אותו מאוד".

התרומות שצברו שימשו גם לשכר לימוד עבור אלי שהחל ללמוד בבית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים במרכז הקהילתי Ubumwe שברואנדה. אמו אמרה: "אלוהים מחולל נסים. הילד שלי זכה ללעג ולעתים קרובות הייתי רצה אחריו. כרגע הוא בבית הספר עם בני גילו ואני כל כך שמחה על כך. לבני יש חיים טובים. מיטיבי לכת בנו לי בית... הצער שלי נעלם".

עוד בנושא:
שכנו של "מוגלי האמיתי" מספר: "לא ראינו בן אדם שמתנהג ככה, ממש כמו חיה"

איך נראית היום ילדת הג'ונגל שגדלה עם נמרים ופילים?

בסרטון עדכני נראים האם ובנה בביתם החדש, בו יש לאלי חדר שינה משלו. השניים גם היו המומים מכך שיש להם טלוויזיה בבית. האם אמרה: "גרנו בבית ישן שעמד ליפול בכל עת. מעולם לא האמנתי שחלומותיי יתגשמו. בבית הזה יש הכל כדי שנרגיש באמת בבית. זה גן עדן עלי אדמות. הבאתם לי את המכשיר הזה שבו אני רואה אנשים מדברים אליי (הטלוויזיה). לעולם לא ארגיש שוב לבד".

המידע האחרון שפורסם על אלי זנזימן הוא שהוא גם למד לרכוב על אופניים ומצליח כיום לדאוג להגיינה שלו ולכבס לעצמו את בגדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully