וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות תעופה בעולם מבטלות טיסות ללבנון מחשש להפגזה ישראלית

רויטרס

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 11:42

הטבח במג'דל שמס משפיע על חברות תעופה בעולם, שכבר החלו לבטל טיסות לשדה התעופה בביירות, מחשש לתגובה ישראלית קשה. לופטהנזה, אגיאן איירליינס, אתיופיאן איירליינס ואפילו חברות של טורקיש איירליינס כבר ביטלו טיסות

הלווית הילדים ההרוגים,מ'גדל שמס/מערכת וואלה

טיסות בנמל התעופה של ביירות בוטלו או עוכבו, זאת עקב החשש בלבנון מתגובה ישראלית לטבח הילדים במג'דל שמס, כך לפי חברת התעופה הלבנונית "מידל איסט איירליינס" (MEA).

לפי רויטרס, חברת התעופה אמרה כי שיבושים בלוח הזמנים שלה קשורים לסיכונים ביטוחיים, עת המתיחות מתעצמת בין ישראל לארגון חיזבאללה.

כך למשל, חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה היום (שני) כי השעתה חמישה קווים לביירות שמופעלים על ידי חברות-הבת שלה יורוווינגס, סוויס ולופטהנזה עצמה עד 30 ביולי כדי "לנקוט בזהירות".

פגיעת הרקטה של חיזבאללה, שגרמה לרצח של 12 בני נוער וילדים במג'דל שמס בשבת, הוסיפה לחשש שישראל וחיזבאללה עלולות להיכנס למלחמה בקנה מידה מלא.

נוסעים בשדה התעופה של ביירות, 28.7.24. רויטרס
טיסות שונות בוטלו עקב החשש מתגובה ישראלית. שדה התעופה בביירות, אתמול/רויטרס
לוח טיסות בשדה התעופה של ביירות. רויטרס
יש כבר ביטולים. נוסעים מביטים בלוח הטיסות בשדה התעופה בביירות, אתמול/רויטרס

לוח הטיסות של שדה התעופה בביירות ואתר מעקב הטיסות Flightradar24, מראים שטורקיש איירליינס ביטלה גם היא שתי טיסות אתמול בלילה.

חברת הלואוקוסט הטורקית סאן אקספרס, חברת הבת של טורקיש איירליינס "א-ג'ט", חברת התעופה היוונית אגיאן איירליינס, אתיופיאן איירליינס וחברת מידל איסט איירליינס הלבנונית ביטלו טיסות שהיו אמורות לנחות בביירות היום.

נוסעים בשדה התעופה של ביירות, 28.7.24. רויטרס
נוסעות עמוסות מזוודות בשדה התעופה בביירות, אתמול/רויטרס

נמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות הוא נמל התעופה היחיד בלבנון. הנמל שימש מטרה גם בעימותי עבר עם ישראל, כמו גם במלחמת לבנון השנייה ב-2006.

ביום ראשון, מידל איסט איירליינס מסרה כי היא עיכבה את ההמראה של כמה טיסות שהיו אמורות לנחות בביירות בן לילה. לאחר מכן הוכרזו עיכובים נוספים בטיסות הנוחתות ביום שני בשל "סיבות טכניות, הקשורות לסיכונים ביטוחיים למטוסים בין לבנון ליעדים אחרים", כל לפי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully