וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד נלחמים בתיירות-יתר ומרחו צואה על מפתחות Airbnb

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 18:58

הספרדים נלחמים בתיירות היתר שצובאת על עריה בקיץ הזה, ובעיר סביליה מצאו פתרון להרחקת דיירי ה-Airbnb: מריחת צואה על תיבות בדירות, שבהן השאיר להם בעל הנכס את המפתח. האם זה מה שירחיק את התיירים מהמדינה?

אלפים צעדו במחאה נגד תיירים בברצלונה/רויטרס

ספרד, או לפחות חלק מתושבי הערים המתויירות, נלחמים בתיירים שמציפים את המדינה בשנים האחרונות ובעיקר בקיץ הזה. מוקדם יותר החודש, ריססו מקומיים בברצלונה תיירים באקדחי מים כדי לסלקם. עתה, מצאו הספרדים שיטה מסריחה יותר.

על פי הדיווחים בספרד, דירות נופש להשכרה לטווח קצר נמרחו בצואה, בזמן שהמחאות נגד תיירות הגיעו לשיא החום במדינה. על פי העיתון היומי הספרדי ABC, כמה דירות בבירת אנדלוסיה, סביליה, היו המוקד לפעולה, כאשר תיבות שבהן הושארו מפתחות לתיירים שהגיעו - כוסו בחומר חום מסוים (כשהכוונה לצואה).

התקריות עולות בקנה אחד עם הצעה חדשה של ראש עיריית העיר להגביל רישיונות להשכרה לטווח קצר בסגנון Airbnb. לפי ההצעה, יוגבלו דירות התיירים ל-10% מסך הלינה באזורים מסוימים. עם זאת, יש הסבורים שההגבלות המוצעות אינן מרחיקות מספיק, כאשר מפלגת האופוזיציה הראשית PSOE חוסמת את הצעת החוק מסיבה זו.

ההתנגדות הציבורית לדירות תיירים בעיר הולכת וגוברת, כאשר מאות מקומיים התאספו בסביליה כדי לדרוש את הפסקת רישיונות ל-Airbnb בסוף החודש שעבר.

לינת התיירים מעלה את מחירי השכרת הדירות

העלייה הבלתי מבוקרת במקומות הלינה לתיירים, מעלה את דמי השכירות במרכז העיר ומכריחה את המקומיים לצאת ממנה ולגור במקומות זולים יותר.

במיוחד בולט המקרה במחוז אלמדה (Alameda) התוסס, שבו נמצאו המנעולים.

תמונה שפורסמה באתר ABC מציגה מנעול המחובר למעקה חלון עם כיסוי הקוד המשולב מרוח במה שנראה כמו קקי של כלבים.

הקופסאות משמשות את בעלי הדירות כדי לשמור את מפתחות הנכס בצורה מאובטחת, ואז האורחים יכולים לקבלם באופן עצמאי באמצעות קוד נעילה.

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

מאבק בתיירות-יתר בשאר ערים בספרד

סביליה היא לא העיר הספרדית היחידה שנאבקת בתיירות יתר. בברצלונה נערכו הפגנות ענק נגד תיירות המונית בשבועות האחרונים - עם שיטה מקורית משלה לסילוק התיירים - כאשר המקומיים מרססים את המבקרים באקדחי מים. בירת קטלוניה הודיעה לאחרונה על תוכניות לבטל את כל השכרת התיירים עד 2028.

במקומות אחרים בספרד, כמו פלמה, מלאגה וולנסיה הוכנסו נהלים שיעזרו להגביל את מספרי התיירים שבאים, כולל מיסי תיירים והגבלות על מספר השכרת נכסי נופש.

למרות צעדים כאלה, נתונים סטטיסטיים של ממשלת ספרד מראים שמספר הדירות לתיירים גדל ב-9% בשנה האחרונה, כאשר יותר מ-340,000 רשומות כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully