וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות תעופה עם השמות הכי הזויים: מקקי ועד חזייה

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 8:29

ברחבי העולם פועלות חברות תעופה עם שמות די מופרכים, כאלו שאתם תופסים את הראש ושואלים את עצמכם "על מה לעזאזל הם חשבו?". ויש אפילו חברת תעופה שהציעה להעביר שיעורי דת לילדים בזמן הטיסה בדרך אל ארץ הקודש

כמו בכל מותג, גם כאשר מחליטים על שם לחברת תעופה, יש דברים רבים שצריך לקחת בחשבון. אילו ערכים השם מייצג? מה הוא אמור להקרין כלפי חוץ? האם עליו לייצג מדינה מסוימת או תעופה באופן כללי? ובימינו אנו, מומלץ גם לוודא שהשם לא "תפוס" כשם דומיין של חברה אחרת.

לגבי ערכים - קחו לדוגמה את Cathay Dragon, שם שמנסה להעביר תחושה של כוח ועוצמה. דוגמה אחרת היא Fastjet, ששמה דגש על מהירות. לגבי מדינות - זה כמובן קל, עם שמות שפשוט מסבירים את העניין עצמו. כך למשל, Icelandic Air ,Air Albania או Surinam Airways ורבים אחרים, שבהם שם המדינה מוטמע בשם חברת התעופה.

ואחרי כל זאת, עדיין קורה שיש חברות תעופה עם שמות די הזויים. כאלו שאתם תופסים את הראש ושואלים את עצמכם "על מה לעזאזל הם חשבו?". במקרים רבים, מדבר בחברות ממדינות שאינן דוברות אנגלית, כך שדברים די השתבשו בתרגום. במקרים אחרים, זה סתם תמוה. אתר התיירות Your Mileage May Vary מביא כמה דוגמאות קורעות במיוחד.

Bearskin Airlines: למי קראת דוב?

ברסקין איירליינס, שמקורה בקנדה, קיימת מאז שנת 1963. אז נכון, השם שלהם קצת מוזר (עור של דוב, בתרגום מילולי), אבל מה שיותר מוזר זה המוטו שלהם: "תן לדוב לקחת אותך לשם" (Let the bear take you there). בקהילות הלהטב"ק, "דוב" הוא כינוי לגייז בעלי גוף מלא, שעירים ולעתים שריריים.

BRA איירליינס: חזייה מעופפת?

הנה מקרה שבו משהו בהחלט השתבש בתרגום. BRA Airlines הוא קיצור של Braathens Regional Airlines. החברה השבדית נוסדה בשנת 2022 וזו ממש לא אשמתם שבאנגלית BRA הוא חזייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

Hooters Air: ויש גם נקודה ישראלית

ואם כבר נשארים בנושא הזה, יש מי שזוכרים היטב את חברת התעופה Hooters Air, חברת תעופה אמריקנית שנוסדה בתחילת שנות האלפיים ושרדה כשלוש שנים בלבד. היא הוקמה על ידי רוברט ברוקס, מי שהיה הבעלים של רשת המסעדות Hooters, בה המלצריות לבושות באופן חושפני ומינימליסטי שמבליט את פלג גופן העליון. אגב, רשת המסעדות הזו עדיין פועלות כיום בארצות ובמקומות רבים בעולם. למעשה, גם בישראל פעלה מסעדה מרשת "הוטרס". היא נפתחה בשנת 2007 באזור פולג ונסגרה לאחר שנת פעילות אחת.

Peach: הפרי האסור

חברת Peach, שנוסדה כחברת לואו קוסט ביפן ב-2011, היא מקרה נוסף של תרגום בעייתי. נכון, Peach (אפרסק) הוא פרי נהדר, אבל בסלנג אמריקני, Peach הוא גם כינוי גס במיוחד לאיבר המין הנשי.

The Lord's Airline: ועוד נקודה ישראלית!

חברת התעופה האמריקנית שנוסדה בשנת 1985 מכוונת בשמה ללא אחר מאשר "אלוהים". היא נוצרה במיוחד עבור צליינים נוצרים (וגם יהודים) שביקשו להגיע ממיאמי לארץ הקודש. גם הטיסות עצמן היו אמורות לכלול אלמנטים דתיים מובהקים: אסור להגיש אלכוהול בטיסה, ובמקום מגזיני פנאי - ימתינו לטסים ספרי תנ"ך והברית החדשה. גם הסרטים עצמם היו אמורים להיות בעלי אופי דתי. היו אפילו הצעות לעצב את לוחות הברית על גב המושבים ולספק לילדים שיעורי דת במהלך הטיסה. בכל מקרה, הרעיון מעולם לא יצא אל הפועל, והמיזם נזנח ב-1987.

חברת תעופה "לורד'ס איירליין". Wikimedia Commons, צילום מסך
חברת תעופה "לורד'ס איירליין"/צילום מסך, Wikimedia Commons

Ransome Air: זה שוד!

Ransome Air הייתה חברת תעופה מקומית שבסיסה בפילדלפיה, פנסילבניה. היא פעלה משנת 1967 עד 1995, והכל התנהל לא רע. עם זאת, המילה Ransome קרובה מדי למילה Ransom, שמשמעותה היא כופר. לא בדיוק שם מוצלח לחברת תעופה.

SCAT Airlines: קקי באוויר!

חברת התעופה הזו מקזחסטן נוסדה בשנת 1997, כאשר שמה המלא וא Special Cargo Air Transport. וזו ממש לא אשמתם שהם לא בדקו לבדוק את משמעות המילה באנגלית: קקי. ככה פשוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully