וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אנשים ממדינות שונות אוהבים לגנוב מבתי מלון

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 10:16

סקר מקיף שנערך בקרב מלונאים מגלה מה אנשים נוהגים לגנוב מבתי מלון, אילו פריטים מוזרים במיוחד נגנבו ומה אורחים מלאומים שונים מעדיפים לגנוב

שיטה לפתיחת כספת במלון/leo..lenier@

ממתי אנשים גונבים פריטים מבתי מלון? כנראה מאז שבתי מלון קיימים. אז פריטים קטנים כמו עטים או בקבוקי שמפו לשימוש חד-פעמי (אם עדיין תוכלו למצוא כאלה) הם המובן מאליו. למעשה, הפריטים האלה לא ממש "נגנבים", מאחר שבתי המלון מצפים מהאורחים לקחת אותם עמם.

אבל ישנם עוד פריטים רבים שאנשים גונבים מבתי מלון. בחלק מהמקרים, המלונות מודיעים מראש כי מי שייקח איתו את חלוק הרחצה - יחויב עבורו. אתר Your Mileage May Vary מדווח על סקר מקיף חדש שנערך על ידי חברת Wellness Heaven הגרמנית, שמתמחה במלונות יוקרה וספא. בסקר השתתפו 1,157 מלונאים מרחבי העולם, שנשאלו באשר לגניבות בבתי המלון שלהם: מה גנבו הכי הרבה, מה הפריט הכי מוזר שנגנב, מאילו לאומים היו רוב הגונבים ועוד.

הפריטים הכי נגנבים, בסדר יורד

* מגבות 77.5%
* חלוקים 65.1%
* קולבים 49.3%
* סכו"מים 33.6%
* קוסמטיקה 32.8%
* סוללות 22%
* יצירות אמנות 20.2%
* שמיכות 15.6%
* כריות 14.3%
* צלחות 12.7%
* מחשבי טאבלט 12%
* שלט רחוק 9.1%
* מייבשי שיער 8.4%
* נורות 7.3%
* מכונות קפה 6.9%
* טלוויזיות 6.1%
* טלפונים 4.8%
* אהילים 4.3%
* מזרנים 4.2%

ובכן, זה לא מפתיע שאנשים גונבים מגבות או אפילו חלוקי רחצה. אבל הציצו רגע בתחתית הרשימה: טאבלטים? נורות? מכונת קפה וטלוויזיות? זה כבר ממש הזוי. ולמה שמישהו ירצה לגנוב כריות או אפילו מזרנים? ואיך בכלל אפשר טכנית לעשות את זה מבלי שמישהו ישים לב?

חדר מלון. ShutterStock
ממתי אנשים גונבים פריטים מבתי מלון? מאז שהם קיימים/ShutterStock

גנבו אפילו את הספרות על דלת החדר

אבל אם עד עכשיו הדברים נראו די מוזר, מגיע החלק בסקר שבו נשאלים המלונאים מהו הפריט הכי מוזר שנגנב מבית המלון שלהם. מלון בברלין דיווח כי אורחים שלו גנבו את כל אביזרי חדר הרחצה, שכללו: ראש של מקלחת גשם? מקלחת הידרו-מסאג', מושב אסלה, צינור ניקוז ואפילו כיור שלם.

באנגליה, אורח בבית מלון החליט להסיר את המספרים שעל דלת חדרו - ולקח אותם עמו. בבית מלון בצרפת היה באחד החדרים פוחלץ של ראש של חזיר בר, שהיה תלוי על אחד הקירות. אורח נתפס בעודו מנסה לגנוב אותו. והחלק הכי מוזר: בהמשך, חבריו של האיש קנו מבית המלון את הפוחלץ ונתנו לו אותו כמתנת חתונה!

מלונאי באוסטריה סיפר שספסלי עץ האורן המעוצבים שהיו בסאונה של המלון נגנבו. מנהל בית מלון באיים המלדיביים דיווח שהם נאלצים לרכוש כמה פעמים בשבוע סידורי פרחים חדשים, כדי למלא את מקומם של סידורי פרחים שנגנבו או הושחתו.

מגבת חדר מלון. ShutterStock
כמעט מ80% אחוז מהאורחים אוהבים לגנוב מגבות מהמלון/ShutterStock

גניבות במלונות יוקרה: לא מה שחשבתם

בנוסף לשאלות מה אנשים גנבו, 634 מלונאים ממלונות ארבעה כוכבים ו-523 ממלונות חמישה כוכבים נסקרו כדי לקבוע את התנהגות הגנבים בהתאם לעושר שלהם (או, לכל הפחות, בהתאם לסכום שהם מוכנים להוציא על חדר מלון). וכך, חלק אחר בסקר התייחס להשוואה בין פריטים שנגנבים במלונות חמישה כוכבים לעומת מלונות ארבעה כוכבים. מבחינת מגבות, חלוקי רחצה, קולבים, עטים וסכ"מים - הנתונים היו די דומים (עם יותר גניבות במלונות הארבעה כוכבים, אבל היחס עצמו היה דומה). עם זאת, כאשר מגיעים ליצירות אמנות - מספר הגניבות במלונות היוקרה היה פי 5.5 מאשר במלונות ארבעה כוכבים. כך גם לגבי טאבלטים (פי 8), שמיכות (פי 4), מכונות קפה (פי 5.3) ומזרנים (פי 8). מפתיעה במיוחד העובדה שבמלונות יוקרה גונבים פי 9 טלוויזיות מאשר במלונת ארבעה כוכבים.

בקיצור, נראה כי אורחים של מלונות ארבעה כוכבים היו בדרך כלל בעלי סבירות גבוהה יותר לגנוב את הפריטים הזולים יחסית, ולהיפך. האם זה אומר שיצירות האמנות, הטלוויזיות והמזרנים במלונות חמישה כוכבים טובים בהרבה מאלה שבמלונות ארבעה כוכבים? לא בטוח.

תגיד מאיפה באת - ואגיד לך מה גנבת

והנה הגענו לחלק היותר פיקנטי בסקר: אילו לאומים יותר מועדים לפורענות מבחינת גניבות מבתי מלון. אז קבלו ספוילר: לא תמצאו ברשימה ישראלים. אנו משערים שזה כך לא בגלל שאורחים ישראלים לא גונבים, אלא מאחר שהסקר מדבר על מספרים מוחלטים של אורחים. בכל זאת, מספר התיירים הישראלים באירופה אינו מתקרב למספר התיירים האמריקנים למשל.

בכל מקרה, הנה התוצאות: נראה שאורחי המלון הגרמנים והבריטים נהנים יותר מגניבת מגבות, חלוקי רחצה, מוצרי קוסמטיקה ומוצרי טיפוח. הפריטים האהובים על האוסטרים הם צלחות ומכונות קפה, בעוד שהאיטלקים יעדיפו לגנוב כוסות יין. אורחים משווייץ לרוב מעוניינים במייבשי השיער של המלון, בעוד שאורחי מלון צרפתים גונבים יותר טלוויזיות (כולל השלט הרחוק) שבחדרים שלהם.

אורחים מהולנד מתמקדים בנורות ובנייר טואלט, כאשר אורחים מארצות הברית נהנים לעתים קרובות לגנוב את הכריות ואת הסוללות (כגון אלו שנמצאות בשלט רחוק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully