וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו: מדינות בעולם שאין להן שדה תעופה

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 9:31

למרות משבר האקלים, טיסה היא עדיין הדרך המועדפת של רבים להגיע לחו"ל. עם זאת, לא תמיד זה אפשרי, כי יש מדינות שפשוט אין להן שדה תעופה. חלקן אפילו נמצאות ביבשת אירופה. וכמה שדות תעופה יש בישראל? תופתעו

שדה תעופה צ'אנגי סינגפור/Jewel Changi Airport

בעולם יש בין 193 ל-207 מדינות (תלוי איך ומי סופרים), אבל מסתבר שלחמש מהן אין שדה תעופה. העובדה שלמדינה יש או אין שדה תעופה תלוי במספר קריטריונים. הגורם המגביל הראשון הוא גיאוגרפיה: כל המדינות ברשימה הזו פשוט קטנות למדי מבחינת שטחן. כידוע, שדות תעופה דורשים מסלולים ארוכים ומישוריים, כך שאם מדינה ממוקמת באזור הררי, ייתכן שלא יהיה אזור ארוך ושטוח מספיק כדי לבצע המראות ונחיתות. מדינות אחרות ברשימה ממוקמות באזורים המיושבים בצפיפות, מה שאומר שפשוט אין בהן מספיק מקום להקמת שדה תעופה.

הקריטריון השני הוא כדאיות כלכלית. אתר travelnews.ch מציין כי אפילו הקמת שדה תעופה מקומי היא עניין יקר ביותר. בכל המדינות ברשימה יש אוכלוסייה קטנה, כזו שבקושי יכולה להצדיק את מיליוני הדולרים שיידרשו לצורך הקמת שדה תעופה. בנוסף, גם אחזקת שדה תעופה כרוכה בעלויות גבוהות. מה שאומר שחמש המדינות הבאות צריכות להסתדר בלי שדה תעופה.

אנדורה: נסו את ברצלונה או טולוז

אנדורה הממוקמת בין ספרד לצרפת, היא המדינה הגדולה ברשימה שאין בה שדה תעופה. היא משתרעת על שטח של 468 קמ"ר (כשני אחוזים משטח ישראל) ואוכלוסייה של כ-80,000 איש. שדות התעופה הגדולים הקרובים ביותר אליה הם ברצלונה אל פראט בספרד וטולוז בצרפת. שני שדות התעופה נמצאים במרחק של כשלוש שעות נסיעה מאנדורה. עם זאת, ישנה אפשרות נוספת הרבה יותר קרובה: נמל התעופה אנדורה-לה סאו בקטלוניה - כ-26 קילומטרים מאנדורה.

אנדורה לה ולה. ShutterStock
אנדורה/ShutterStock

ליכטנשטיין: התיירים לא נוהרים

ליכטנשטיין, בין שווייץ לאוסטריה, משתרעת על שטח של 160 קמ"ר. בנסיכות חיים כ-40,000 איש. העובדה שלליכטנשטיין אין שדה תעופה משלה יכולה להיות אחת הסיבות לכך שאף מדינה אירופית אחרת לא מושכת כה מעט תיירים כמו המדינה הננסית הזו שבהרי האלפים.

שדה התעופה הקרוב ביותר עבור תושבי ליכטנשטיין הוא אלטנריין בקנטון סנט גלן שבשווייץ - עניין של כ-30 דקות נסיעה ברכב. אם אתם רוצים לטוס משדה התעופה של ציריך, זה ייקח לכם קצת פחות משעה וחצי של נסיעה ברכב מוואדוז (Vaduz), בירת ליכנשטיין. עם זאת, ליכטנשטיין לא מנותקת לחלוטין מתחבורה אווירית: יש לה שדה תעופה המיועד למסוקים בלבד, המופעל בידי חברה פרטית.

ליכטנשטיין. Shutterstock, ShutterStock
ליכטנשטיין/ShutterStock, Shutterstock

מונקו: עשירים, יפים ובלי מטוסים

מונקו היא ה-מקום לעשירים וליפים. העיר-מדינה הזו שבריביירה הצרפתית גובלת בצרפת משלושה צדדים ובים התיכון מהצד הרביעי. עם שטח זערורי של קצת יותר משני קילומטרים רבועים, מונקו היא המדינה השנייה הקטנה בעולם. קצת פחות מ-37,000 אנשים חיים בנסיכות העשירה. בנוסף, כחמישה מיליון מבקרים בה מדי שנה, והם מגיעים ברכב, ברכבת או במטוס דרך שדה התעופה קוט ד'אזור בעיר ניס שבצרפת. ואם אתם מעוניינים, כדאי לדעת שיש במונקו שדה תעופה של מסוקים המיועד לאורחים עשירים או חשובים במיוחד.

קזינו מונטה קרלו. ShutterStock
מונקו/ShutterStock

סן מרינו: באוטובוס לאיטליה

סן מרינו היא מדינה נטולת חוף המוקפת מכל עבריה באיטליה. זוהי אחת הרפובליקות העתיקות בעולם והיא עשירה באנדרטאות מפורסמות. שטחה קצת יותר מ-61 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה פחות מ-35,000 איש. שדה התעופה הקרוב ביותר הוא שדה התעופה הבינלאומי פדריקו פליני בעיר רימיני שבאיטליה. יש שירות אוטובוסים סדיר בין רימיני לסן מרינו, והנסיעה נמשכת 40-30 דקות.

סן מרינו. Shutterstock, ShutterStock
סן מרינו/ShutterStock, Shutterstock

הוותיקן: דלגו לרומא

המדינה הקטנה ביותר בעולם היא קריית הוותיקן. עיר-מדינה זו היא מקום מושבו של האפיפיור ומרכז הכנסייה הקתולית. בנוסף, היא גם ביתם של יצירות אמנות ומבנים מפורסמים רבים. הוותיקן משתרע על שטח של 0.49 קמ"ר בלבד - שזה כמו 60 מגרשי כדורגל. בשנה שעברה מנתה הוותיקן אוכלוסייה רשמית של 825 אנשים. למדינה אין שדה תעופה משלה. אבל האמירה הזו יכולה להישמע מעט ממוזרה. כי בכל זאת, שדות התעופה רומא-צ'אמפינו ורומא-פיומיצ'ינו קרובים אליה מאוד. עם זאת, יש בה שדה תעופה למסוקים, המשמש את האפיפיור וראשי מדינות המגיעים לביקור.

כיכר סנט פטר בוותיקן, רומא. ShutterStock
הוותיקן/ShutterStock
seperator

ואחרי כל הנתונים הללו, מעניין לגלות כי בארצות הברית לבדה, יש יותר מ-13,500 שדות תעופה (מדובר גם בשדות תעופה קטנים, מקומיים וצבאיים). בברזיל יש קרוב ל-4,100 שדות תעופה ובאוסטרליה - 2,180. הנתונים הללו מבוססים על דוח The World Factbook של ה-CIA. על פי אותו דוח, בישראל יש 37 שדות תעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully