וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל טוב, חוף קסום - ונוף חלום: הצעה ליום טיול מושלם באזור חוף הכרמל

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 9:43

הנה הגיע לו החופש הגדול ועמו השאלה הגדולה והמעיקה מכל: מה עושים עם הילדים? אז הנה רעיון לטיול באזור קיסריה ועין הוד, שכולל פודטראק מהמם, משחק גולף בקיסריה, ביקור בנמל ההיסטורי - וטיול בסמטאות הציוריות של עין הוד. רק 40 דקות מתל אביב

החופש הגדול יצא לדרך ושוב הורים רבים ימצאו את עצמם שואלים את שאלת השאלות מדי יום ביומו: מה עושים עם הילדים? לאחר שיסתיימו הקייטנות ייאלצו הורים רבים למצוא רעיונות לפעילויות, אטרקציות ותעסוקה עבור הילדים, ובתקופה של מלחמה - שבה אין שום אפשרות לטייל בצפון המדינה (כמו גם בדרומה) - מרבית הפעילות תתמקד ודאי באזורים שניתן לטייל בהם.

אחד האזורים הללו הוא אזור כרמלים (חוף הכרמל וסביבתו), המשתרע בין הים והכרמל ומכיל חופים, אזור הררי, מושבות ציורית ונוף יפהפה. החלטנו לבנות עבורכם רעיון לטיול באזור שישלב בין אוכל טוב, מעט ספורט, נופים יפים, הליכות רגליות מקסימות והיסטוריה מרתקת. הטיול משלב בעיקר נקודות שנמצאות בשני יישובים שרחוקים זה מזה כרבע שעת נסיעה - קיסריה ועין הוד.

נמל קיסריה

נמל קיסריה הוא אחד המקומות היפים בארץ והוא מציע למבקרים בו חוויה שמשלבת בין חוף ים יפה, היסטוריה, עתיקות, גלריות אמנים, מסעדות ובתי קפה מסוגים שונים - ואירועי תרבות בחודשי הקיץ.

גם 2,000 שנה אחרי שנבנתה כעיר נמל, אוצרותיה הקדומים של קיסריה ממשיכים להלך קסם. לפני כמה שנים נחפרו ונחשפו ממצאים ארכיאולוגיים נדירים, וגם שוחזרו מונומנטים אשר מציגים את תפקידה של קיסריה כעיר מסחר רומית. בתצוגה במרכז המבקרים החדש אפשר לראות פריטי עתיקות נדירים, אוצרות ייחודיים וסרט מומלץ במיוחד על דמותו של המלך הורדוס. אפשר גם לטפס לתצפית מבימת המקדש המשקיפה לנופי קיסריה דרך גרם מדרגות ארוך.

לאחר מכן אפשר להמשיך בטיול בנמל, להיכנס לגלריות האמנים שם או לשבת באחד מבתי הקפה או באחת המסעדות המשקיפות על הים. בקיץ הקרוב יתקיימו בנמל מגוון הופעות ואירועים חינמיים, ביניהם ערבי ג'אז בשקיעה עם ביצועים ליצירות של פרנק סינטרה, לואי ארמסטרונג, ריי צ'ארלס (ימי ראשון, 14, 21 ו-28 ביולי בין 19:30 ל-21:15); ערבי סרטים משפחתיים - הקרנות שיתקיימו בימי ראשון במהלך חודש אוגוסט בשעה 20:00. הנמל מארח הקיץ גם מתחם פודטרקים חדש שמציע מגוון מנות.

נמל קיסריה. אסף פינצ'וק,
סיור מומלץ. נמל קיסריה/אסף פינצ'וק
נמל קיסריה. אסף פינצ'וק,
נמל קיסריה/אסף פינצ'וק

גולף קיסריה

גם אנחנו, כמו רבים בישראל, היינו בטוחים שמגרש הגולף בקיסריה מיועד לעשירי המדינה בעלי הממון והסיגר וכי מדובר בחוויה ספורטיבית יוקרתית ויקרה. אלא שלא כך הוא. בשנים האחרונות הצליח מרכז הגולף הבינלאומי בקיסריה - שם נמצא מגרש הגולף הגדול בישראל - לקרב אליו אנשים מכל הגילאים ומכל המעמדות. מלבד העובדה שמדובר בחוויה ספורטיבית וחברתית מהנה ומגבשת, אי אפשר להירגע מהנופים המתפרסים על פני 8 ק"מ של מדשאות מטופחות, אגמים מלאכותיים וגבעות מוריקות.

מועדון הגולף קיסריה מציע מגוון פעילויות לאורחיו, כגון בילוי פרטני, זוגי, משפחתי וקבוצתי. במועדון גם מציעים חבילת גולף משפחתית הכלולת שיעור בליווי מדריך צמוד וסיור במגרשים עם מכונית גולף. החבילה מיועדת לזוג הורים ושלושה ילדים בגילאי 6-18 כשעלות החבילה היא 449 שקל. כשהיינו שם ניסינו לשחק ולא האמנו כמה מהר נתמכר. חשוב לציין שבשעות היום חם מאוד, ולכן כדאי להקדים ולהגיע בבוקר או לחלופין לא בשעות צהריים כשהחום יוקד ומתיש. לפרטים נוספים.

במתחם עצמו שוכן בית קפה מקסים בשם "קפה בגולף", שמלבד אוכל נהדר הוא מציע נוף מרהיב אל מול משטחי הדשא הבלתי נגמרים. בית הקפה מציע קונספט מיוחד של ארוחות בוקר לאורך כל היום, לצד תפריט בראנץ'.

מועדון הגולף. ויקטור לוי,
מועדון הגולף בקיסריה/ויקטור לוי
קפה בגולף קיסריה. שניר סופגי גואטה,
קפה בגולף/שניר סופגי גואטה

עין הוד

כפר האמנים עין הוד, השוכן בדרום הכרמל - כ-14 ק"מ מהעיר חיפה, נוסד בשנת 1953 על ידי מרסל ינקו וקבוצת אמנים ששאפו למצוא במקום בסיס מפרה ליצירה בקרבה לטבע. מאז ועד היום מצליח הכפר לשמור על קסמו ועל האותנטיות שלו. בכפר חיים ופועלים ציירים, פסלים, מעצבים, מוזיקאים, אדריכלים, שחקנים, זמרים, משוררים, רקדנים, ביניהם עשרה זוכי פרס ישראל. ברחבי הכפר פזורים עשרות פסלי חוצות ויצירות אמנות שיצרו אמני עין הוד.

עם השנים הוקמו בעין הוד גלריה מרכזית וגלריות פרטיות של אמני הכפר, סדנאות, אמפיתיאטרון ומוזיאון ינקו דאדא. בגלריית האמנים המרכזית מוצגות תערוכות מתחלפות של אמני עין הוד ואמנים אורחים. עשו לעצמכם טובה ופנו כמה שעות בודדות לסיורים בסמטאות הקסומות של הכפר, היכנסו לגלריות היפות, לסדנאות האמנים, ואם שפר עליכם מזלכם - תוכלו לתפוס מופע באמפי עין הוד היפהפה. רצה המזל והיינו בעין הוד בדיוק בערב שבו הופיע באמפי גורי אלפי. מלבד מופע קורע מצחוק של קומיקאי גאון, כדאי לציין את האמפי האינטימי והיפה שכולל 450 מקומות ישיבה ובכך מקנה אווירה כיפית ולא המונית.

באחת היציאות של עין הוד נמצא מתחם חדרי אירוח בשם "בית האמנים". המתחם כולל שישה חדרים בקונספט ייחודי לכל חדר. אנחנו ישנו באחד החדרים שבמתחם ויצאנו מעט מאוכזבים. הן משום שהוא לא נמצא בתוך הכפר והן משום שהייתה לנו תחושה שאפילו לא נעשה בו ניסיון "להתכתב" עם הנעשה בכפר האמנים. בחדר שבו ישנו לא הייתה מרפסת וגם מחוץ למתחם לא ממש היה איפה לשבת, ולכן המסקנה שלנו הייתה שהחדרים הללו מתאימים לאנשים שרוצים דבר אחד בלבד באזור: לישון. לאור זאת, המחיר שלהם ללילה אינו יקר - 700 שקל לזוג (בסופ"ש - 800 שקל). אם אתם מחפשים מקום שיגרום לכם לחוש יותר את עין הוד, עדיף לישון בצימר כלשהו בכפר האמנים עצמו.

בית האמנים עין הוד. יחצ,
בית האמנים, עין הוד/יחצ

מסעדת פיגם

מעל אמפי עין הוד ההיסטורי שוכנת אחת המסעדות הכי מתוקות, מקסימות וטעימות שביקרנו בהם בזמן האחרון - מסעדת פיגם של השף דן זוארץ (לשעבר השף של מסעדת דלידה). המטבח מתבסס על חומרי גלם מקומיים דוגמת דגים ופירות ים מחוף הכרמל, ליקוטים עונתיים מההר ועבודה עם מגדלים אזוריים. כל המאכלים שאכלנו במסעדה היו נפלאים, האווירה הייתה קסומה - ואין לנו אלא להמליץ על ביקור במסעדה הנהדרת הזו לכל מי שמגיע לאזור חוף הכרמל ולעין הוד. ביקור חובה.

מסעדת פיגם השף דן זוארץ. יחצ,
השף זוארץ במסעדת פיגם/יחצ

פודטראק - לב השביל 26

באחד המקומות הקסומים בטבע באזור, בלב שביל ישראל בכרם הזיתים של כפר האמנים עין הוד, עומד "לב השביל 26". במשך שנים המקום משמש כסטודיו לפיסול של האמן הד שמואלי, כמו גם למקום אירוח עבור מטיילי שביל ישראל, אלא שבחודשיים האחרונים התווסף לשם גם פודטראק מהמם שמוכר קפה נהדר, שייקים ותפריט צמחוני חלבי הכולל סנדוויצ'ים, פיצות מחמצת ופינוקים נוספים.

את המקום מנהל זוג יוצא דופן בשם הד ובתיה שמואלי - עולה מאתיופיה שחזרה בתשובה ובן למשפחת אמנים מעין הוד - שרק עבור שיחה איתם שווה לקפוץ לפודטארק. המקום פעיל בימי רביעי (7:00-12:00, 16:00-21:00), חמישי (שהוא ערב פולקלורי משתנה הכולל מאכלים מיוחדים מתרבויות העולם) ויום שישי מ-7:00-15:00.

כאמור, מלבד סטודיו לפיסול ומתחם פודטארק עם פינות ישיבה קסומות, אפשר לשכור את המקםו לטובת ימי גיבוש והעשרה לקבוצות, מפגשי משפחות, סדנאות אמן בבית מלאכה ומתחם שינה לקבוצות ולמטיילים. המקום כשר בהשגחה. לפרטים נוספים: 050-5252778.

פודטראק לב השביל. יחצ,
תבואו בשביל הד ובתיה, זה שווה הכול. פודטארק לב השביל/יחצ

בחופשת הקיץ מציעה עמותת התיירות "כרמלים" סיורים ופעילויות לכל המשפחה, גם בשעות היום וגם בשעות הערב. לפרטים נוספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully