וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעלולני פארקור פגעו במבנה עתיק באיטליה, ועוררו תגובות זועמות

30.6.2024 / 0:08

הפעלולנים העלו לרשת סרטון שבו הם מנסים לבצע תרגיל מסוכן שנכשל בעיר מטרה. זה הסתיים בפציעה לא פשוטה, עתיקות הרוסות וצופים כועסים

אמני פארקור הורסים עתיקות באיטליה/team_phat

פארקור הוא ענף ספורט אקסטרים שמתאפיין, בין היתר, בריצה ובקפיצה בין בתים וגגות. אחד הדברים שמושכים את העוסקים בענף הוא הריגוש והאדרנלין בזמן הפעילות. אך לעיתים, התחביב עלול לגבות מחיר יקר, ולעיתים אף קטלני.

למרות הסכנה הרשת מלאה בסרטוני פארקור מרשימים, אלא שסרטון אחד של פעלול פארקור שצולם בעיר העתיקה מטרה שבאיטליה הפך ויראלי מכל הסיבות הלא נכונות.

קבוצת הפארקור הלונדונית, Team Phat, לה יש קהל עוקבים של רבע מיליון גולשים באינסטגרם, שיתפה קליפ ברשת המציג את חברי הקבוצה מטפסים ומקפצים ברחובות העיר ומעל המבנים העתיקים והיקרים שלה.

אבל המעריצים ממש לא נהנו מהסרטון ואפילו זעמו עליו לאחר שראו שאחד מהפארקוריסטים גרם נזק למבנה היסטורי בעיר. את התרגיל חברי הקבוצה פרסמו בעמוד האינסטגרם שלהם עם הכיתוב: "Devon.phat נכנס חזק עם מכה חזקה בראש מסיבוב ההופעות שלנו באיטליה ביוטיוב. יש לנו עוד פרק אחד, אז תישארו מעודכנים".

צפו בתעלול שנכשל

בסרטון נראה אותו דבון קופץ בין שני בניינים לפני שהוא נחבט בחוזקה בקיר, מה שגרם לו ולחלק מהקיר לצלול ארצה. זה נראה די משעשע במבט ראשון, אבל מסתבר שהפעלולן ממש נפגע מהנפילה ואפשר לראות אותו מחזיק את הקרסול ונאנק מכאבים.

מטרה, עיר אבן שראשיתה בתקופה הפלאוליתית, ממוקמת במחוז בזיליקטה שבדרום איטלי ובשנת 1993 הוענק לה מעמד של אתר מורשת עולמית של אונסק"ו - ולכן הנזק שגרמו הפעלולנים עורר זעם רב ברשת.

"אני מעריץ אתכם ואתם כל כך מעוררי השראה בשבילי, אבל אני חושב שזו הסיבה שהרבה מבוגרים שונאים אותנו; להרוס דברים סתם בשביל הכיף זה משהו אנוכי מאוד והעיירה הקטנה הזו נראית כל כך נחמדה. האם זה היה באמת הכרחי?" שאל אדם אחד.

עוד תעלולי פארקור שנגמרו רע

ספורטאי אקסטרים שביצע פעלולים בגובה רב - נפל למותו מהקומה ה-68

כך לא תמצאו אהבה: ניסה להרשים בחורה בקפיצה מהגג - וזה נגמר רע

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ואלה שאר התרגילים שהם צילמו בעיר מטרה

"אני מתאמן בפארקור ועוסק בחקר אורבני כבר כמה שנים, מצטער אחי, אבל זה היה די מטומטם לנסות את מה שעשית. המקום הזה הוא חלק מההיסטוריה של העיירה ואתה הרסת חלק ממנה. מקווה שתשמור על עצמך בפעם הבאה," כתב מעריץ אחר עצבני.

העיר מטרה ידועה בשל "הסאסי במטרה", כלומר "הסלעים במטרה" - מערות פרהיסטוריות ששימשו למגורי אדם. המערות נמצאות בשני אזורים בחלק העתיק של העיר והם הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ב-1993. כיום אסור לתושבים להתגורר ברובן כי רובעי בתי-המערות נחשבו לשכונות עוני. התושבים יושבו מחדש וחלק מן המערות משמש כיום כבתי הארחה מיוחדים. רבים מרובעי העיר ומערות המגורים שלה שופצו בחצי השני של המאה ה-20, כאשר העיר הפכה לנקודה חמה ופופולרית באינסטגרם וכסט תפאורה לצילומי סרטים היסטוריים, שביקשו להציג ערים עתיקות מתקופת התנ"ך, ובהן ירושלים העתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully