וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחים בהית'רו ענדו סיכות פלסטין ו"הטרידו" נוסעים ישראלים

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 17:19

מאבטחים בשדה התעופה הלונדוני, לקראת טיסת אל על מלונדון לארץ השבוע, ענדו סיכות עם דגלי פלסטין ו"אבטיח", מה שגרם לאי נעימות בקרב נוסעים יהודים וישראלים. " "זה מדאיג שהם עונדים תגים שמזדהים עם מחבלים", אמר אחד הנוסעים

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה/צילום: יוטיוב

נוסעים יהודים וישראלים שעברו השבוע בשדה התעופה הית'רו שבלונדון, טוענים כי חשו מוטרדים ומופחדים על ידי קבוצה של אנשי ביטחון שענדו סיכות של דגל פלסטין על מדיהם, בזמן שביצעו בידוק בטחוני לנוסעים לקראת טיסה לישראל.

יש לציין, כי הבידוק נעשה לאחר הצ'ק אין, בזמן תהליך סריקת הנוסעים לקראת המעבר לשער העלייה למטוס. אתר התיירות Paddle Your Own Kanoo מדווח היום (חמישי) כי מדובר בחמישה מאבטחים שפעלו בטרמינל מספר 4 של שדה התעופה, שממנו ממריאות הטיסות של חברת התעופה אל על.

על פי הדיווח, הארגון הפרו-ישראלי "עורכי דין בריטיים למען ישראלים" (UKLFI) פנה בהאשמה כלפי שדה התעופה הית'רו, בשל מה שהם כינו "התגים הפוגעניים, המפלגתיים והפוליטיים, שהותירו נוסעים יהודים וישראלים שעברו בטרמינל 4 ביום ראשון, 16 ביוני, בתחושה מטרידה".

"ברור שאם הצוות עונד תגים כאלו, הדבר יגרום לרוב הנוסעים היהודים, הישראלים והתומכים בישראל להרגיש אי נוחות וחוסר ביטחון, במיוחד בתחום הבידוק הביטחוני בהית'רו", אמר דובר UKLFI. "היינו רוצים לדעת מדוע כל כך הרבה אנשי ביטחון הורשו לענוד תגים פוגעניים ופוליטיים המוצמדים למדי הית'רו שלהם, לאור העובדה שזוהי הפרה של מדיניות המדים של הית'רו".

נמל התעופה הית'רו לונדון. ShutterStock
אנשי הביטחון ענדו סיכות של פלסטין בזמן הבידוק לישראלים. שדה התעופה הית'רו בלונדון/ShutterStock

הטענה: המאבטחים הפרו את החוק הבריטי

קבוצת עורכי הדין טוענים כי לא רק שקציני האבטחה הפרו את מדיניות המדים האחידה של הית'רו, אלא אף ייתכן שהם גם הפרו את החוק הבריטי. מדובר בחוק העוסק בשוויון ובמה שמוגדר כ"התנהגות לא רצויה".

אחד הנוסעים בטיסה לישראל אמר כי "זה מדאיג שהאנשים האחראיים לוודא שמחבלים לא יפוצצו מטוסים, עונדים תגים שמזדהים עם מחבלים".

בתקרית נוספת, שאירעה שבוע לפני כן ואף היא פורסמה בידי קבוצת עורכי הדין הבריטיים, כל אחד ואחת מנוסעי טיסת אל על שהגיעו לשדה התעופה הית'רו, הועברו בנפרד באזור המכס, ונדרשו לבדיקות מחמירות של הכבודה שלהם. על פי ה-UKLFI, "התקרית גרמה לנוסעים לחוש כאילו הם מופרדים מהשאר בשל היותם יהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סיכת פלסטין. ShutterStock
"זוהי הפרה של מדיניות המדים של הית'רו". סיכת פלסטין (אילוסטרציה)/ShutterStock

דובר הית'רו: "כולם צריכים להרגיש בטוחים ורצויים בהית'רו"

בתגובה, דובר בשדה התעופה הית'רו אישר כי חלק מאנשי הצוות עונדים תגי סיכה פלסטיניים, והסביר בהצהרתו כי: "כולם צריכים להרגיש בטוחים ורצויים בהית'רו. יש לנו הנחיות לגבי מה שעמיתים יכולים ללבוש בעבודה. אם ההנחיות האלה לא ימולאו, נוודא שהפריטים האלה יוסרו מיד, כפי שהיה במקרה זה".

יש לציין כי זוהי בהחלט לא הפעם הראשונה שענידת סיכות תמיכה פלסטיניות גורמת אי נוחות לנוסעי חברות תעופה בחודשים האחרונים. בחודש שעבר למשל, חברת התעופה האמריקנית JetBlue אסרה על דיילותיה לענוד תגי סיכה של Free Palestine בעקבות תקרית שנויה במחלוקת שבה אנשי הצוות הזעיקו את השוטרים בגלל ויכוח עם נוסע יהודי. על פול פאוסט, בן 54, נאסר לעלות לטיסתו חזרה לאחר שהתלונן על דיילת שענדה את התג הזה על סינר השירות שלה, מה שגרם לחברת התעופה לעדכן את מדיניות המדים שלה. מוקדם יותר השנה, חברת הדגל האוסטרלית קוואנטס, סירבה לקריאות מצד כמה קבוצות יהודיות, שקראו לפטר מספר דיילות שענדו סיכות של דגל פלסטין על מדיהן, תוך הפרה מדיניות המדים בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully