וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשאירו את השימורים בבית: מצאנו את החופשה הכי כשרה בחו"ל

דר שחף

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 13:41

חדר אוכל כשר עם משגיח כשרות, בית כנסת, זמני רחצה נפרדים לנשים ואפילו חנות לנשנושים כשרים מהארץ - מלון "בלו לגון" בפאפוס מציע לקהל שומר המסורת חופשה שתרגישו בה ממש בבית, אבל בחו"ל

מלון בלו לגון, פאפוס קפריסין/צילום: דר שחף

שומרי כשרות מכירים מקרוב את הקושי במציאת חופשה כשרה לחו"ל, ואם בכלל קיימת האפשרות לצאת להירגע מחוץ לישראל הסוערת - תמיד תמצאו במזוודותיהם מחבת, סיר ושלל שימורים וחטיפים כשרים. אין ספק כי אכן מדובר בפרויקט מאתגר' בטח כאשר מוסיפים לתמונה ילדים ומשפחה שלמה. הסירו דאגה מליבכם - מצאנו עבורכם פתרון מצוין, רק שעה מישראל.

תכירו את ה "בלו לגון" (Blue lagoon), ריזורט 4 כוכבים מפנק וכשר בפאפוס שבקפריסין - 25 דקות משדה התעופה והגעתם לחופשה המושלמת עם הילדים - 3 בריכות, חדר משחקים, חדרים מאובזרים ומרווחים, טיילת על קו החוף הציורי, ספא, בית כנסת ו-2 ארוחות כשרות ביום - כן, כן מה ששמעתם - במלון ממוקם חדר אוכל כשר עם משגיח כשרות צמוד, שנמצא כל העת תחת השגחתו של הרב אריה זאב רסקין, רבה של הקהילה היהודית בקפריסין.

בית המלון פועל במתכונת כשרה באי כבר 7 שנים ברציפות, 365 ימים בשנה ללא הפסקה. "ראש העיר מגיע לברך בחגים, המקום ידוע כמקום כשר לאורך כל השנה!" מספרת לנו כריס מטעם חברת התיירות איסתא. "אנחנו בונים את הסוכה של המלון על הטיילת, המקומיים מתעניינים תמיד במנהגים ומברכים", ציינה.

מלון בלו לגון בפאפוס. בלו לגון, אתר רשמי
פועל במתכונת כשרה באי כבר 7 שנים ברציפות. מלון בלו לגון בפאפוס/אתר רשמי, בלו לגון
בופה כשר במלון בלו לגון בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
ביצים, שקשוקה ופסטה. הפס החם בארוחת הבוקר/מערכת וואלה, דר שחף

אז איך זה עובד?

"את המצרכים לחדר האוכל אנחנו מביאים מאירופה ומהארץ, ואת הכשרות של הבשר אנחנו מקבלים מחב"ד", מספר לנו משגיח הכשרות יאיר לוי. "השף של חדר האוכל, שמעיה קיזר, מתגורר באי כ-12 שנה והוא מכיר את המוצרים היטב. לכל מוצר יש ברקוד והם מזהים כל דבר שנכנס לחדר האוכל".

האוכל המוצע בארוחות מגוון וטעים, בערב יש מבחר בשרים וקטניות, בר סלטים עם היצע רחב כמו שאנחנו מכירים ממלונות בארץ, פירות ושלל קינוחים פרווה, לחמים ועמדת שתייה. בבוקר תמצאו עמדת חביתות, מגוון רחב של סלטים, גבינות, טונה וסנדוויצ'ים שתוכלו להכין לצהריים בהרכבה אישית, יש גם פס חם מתחלף שמציע ביצים מקושקשות, פסטה, שקשוקה ופשטידות. מי שמעדיף מתוק בבוקר - יוכל ליהנות ממבחר של פירות, קורנפלקס, יוגורט או מאפים מתוקים.

ומה באשר לאלרגיות, אתם שואלים? בחדר האוכל מצאנו דף ועליו סימון אלרגניים נרחב בעברית, אך זה כאמור חסר משמעות לטעמי כי המזון המוצע לא מסומן על פי אותו המפרט. עם זאת, בעלי אלרגיות ימצאו מענה קפדני מהשף לגבי כלל המנות. "אנחנו לא משאירים אף אדם רעב", אמר לי שמעיה בזמן שעבר איתי על המנות והסביר לי מה בטוח עבורי למאכל ואינו מכיל אגוזים, הפלא ופלא - מלבד עוגה שהכילה פיסטוקים - כל המנות היו בטוחות. גם טבעונים וצמחונים ימצאו מענה נרחב עבורם בחדר האוכל, החל מקטניות ועד שאר ירקות. אם אתם בעלי אלרגיה למזון, אני ממליצה לפנות ישירות לשף שמעיה, הוא ידאג לציין בפניכם את סימון האלרגניים הרלוונטי.

בונוס שמאוד אהבנו - במהלך ארוחת הערב בחדר האוכל הכשר, תהנו גם מהופעה מקומית בסגנון טברנה עם נגנים ורקדנים שעושים שמח ומכניסים ישר לאווירה היוונית במקום!

בעלי אלרגיות, כדאי ליידע את השף במלון בלו לגון בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
בעלי אלרגיות? כדאי ליידע את השף במלון/מערכת וואלה, דר שחף
מלון בלו לגון בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
תהנו מהשמש ומהנוף. מיטות השיזוף משקיפות לים/מערכת וואלה, דר שחף
בית הכנסת במלון בלו לגון בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
יכול להכיל כ-100 מתפללים. בית הכנסת במלון/מערכת וואלה, דר שחף

מתקני המלון

חדרי המלון מרווחים מאוד, נוחים ומתאימים למשפחות, בחלקם תמצאו מטבחון מאובזר (שאינו כשר) עם מדיח, מקרר ואף מכונת כביסה! החדרים בעלי מרפסות נעימות וגדולות המשקיפות לבריכה ולים.

המלון מציע שתי בריכות חיצוניות לילדים ולמבוגרים המשקיפות לים. במקום ישנה גם בריכה מקורה הפועלת כל העונות וצמודה לג'קוזי, מרכז הספא ולחדר הכושר המאובזר היטב. זמני רחצה נפרדים לנשים מתעדכנים לפי הצורך בבריכה המקורה.

בפאתי המלון ישנה טיילת מהממת שנמצאת בפיתוח ותציע בעתיד הקרוב כ-5 ק"מ של הליכה נעימה לאורך הים, בהמשך יפתחו גם בתי קפה לאורכה - כעת היא מובילה לרצועת חוף פרטי ונעים עם שירותי הצלה, וכ-2 ק"מ ממנה כבר בנויים ומוכנים להליכה. האווירה מאוד רגועה וכיף ללכת ולטייל לקראת שקיעה, הנוף פשוט מרהיב.

סמוך לחדר האוכל הכשר תוכלו למצוא את בית הכנסת הגדול של המלון, המכיל מקום לכ-100 מתפללים. "בחגים הוא מלא ותמיד יש מניין בימי חול", מספר לנו משגיח הכשרות יאיר לוי.

באותה הקומה תמצאו גם לאונג' רגוע שמשקיף לחדר המשחקים של הילדים, כך שבזמן שהילדים משחקים תוכלו לשבת וליהנות מכיבוד קל המוגש במקום בבוקר ובערב. ואם התגעגעתם לתפוצ'יפס וחשקה נפשכם בבמבה? אל דאגה! במקום יש חנות יין וחטיפים כשרים מהארץ, אותם תוכלו למצוא גם במינימרקט של הריזורט.

"אנחנו רוצים לתת שירות לכלל הישראלים וחיפשנו תשובות גם לקהל שומרי הכשרות והשבת, זה לא מפתיע שזה קורה בפאפוס, מדובר ביעד שמוביל במכירות פי שלושה מהשנה שעברה וזה רק הולך וגדל" מספרת טלי גולדשטיין, סמנכ"לית שיווק ומכירות באיסתא. "לא רק דתיים מגיעים למלון, גם הקהילה המסורתית נהנית מהריזורט - המטרה היא להשאיר את המזוודות העמוסות באוכל בארץ ולטוס לחו"ל בראש שקט. אנחנו מקבלים כל העונה התחייבות על חצי מהחדרים בבית המלון, משפחות שלמות יכולות להגיע, החדרים מרווחים ומתאימים גם למשפחות מרובות ילדים".

מלון בלו לגון בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
נוף ציורי מהמרפסת במלון בלו לגון/מערכת וואלה, דר שחף
מלון בלו לגון בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
דואגים לביטחון הילדים. חוק קפריסאי מחייב בגידור הבריכה משעות הערב/מערכת וואלה, דר שחף
במבה כשרה בקפריסין. דר שחף, מערכת וואלה
התגעגעתם לבמבה? תוכלו למצוא במינימרקט של המלון/מערכת וואלה, דר שחף

לא נשארים רק במלון

מעבר למתקני הריזורט, פאפוס מציעה שלל אטרקציות ופעילויות - תוכלו לטייל בעיר העתיקה המציעה מגוון רחב של חנויות בגדים ומזכרות, בתי קפה צבעוניים, טברנות וברים הפועלים עד השעות הקטנות של הלילה. שומרי הכשרות יוכלו ליהנות מכוס אוזו טעים או בירה צוננת, ואלו שלא - האפשרויות מרובות.

הלגונה הכחולה
כחלק מחבילות הנופש שאותן מציעה איסתא עבור המלון הכשר תקבלו שיט ללגונה הכחולה - חוויה שאסור לפספס. גן עדן של מים צלולים ונקיים בגוון טורקיז מהפנט, לרגע אפשר להתבלבל ולחשוב שהגעתם לאחד החופים בקריביים. הנסיעה למרינה אורכת כ-40 דקות, והשיט אורך כ-45 דקות נוספות על ספינה דו-קומתית גדולה ונעימה, המציעה שני חדרי שירותים וחדר ישיבה מקורה למי שמעדיף להימנע מהשמש. הספינה נוסעת במהירות קבועה ונעימה כך שגם מי שסובל מבחילות בים ירגיש בטוח ורגוע ויוכל ליהנות מהחוויה.

כשתגיעו למקום ינפחו עבורכם מגלשה ענקית המובילה הישר לתוך המים - זאת חוויה מדהימה לילדים. תוכלו גם לרדת דרך סולם בנוחות למים הצלולים ולשחות במהלך השעה שתהיו באזור. צוות הספינה האדיב גם מציע לשימושכם מצופים וחליפות הצלה לילדים, שנורקלים ומשקפות.

מסעדת סבא: צהריים כשר בעיר
כ-10 דקות נסיעה מהמלון, נמצאת בלב הטיילת של פאפוס "מסעדת סבא" הכשרה של השף מאיר אדוני, במקום תמצאו מנות גריל ים תיכוניות טעימות מאוד, סלטים טריים, חומוס, טחינה, פיתות ולאפות ממש כמו בבית. המחירים זהים ביחס לארץ, השירות מפנק והמנות מוגשות ברוחב לב.

מגלשת מים מספינה בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
הישר לתוך המים. מגלשה מתנפחת מלב הספינה/מערכת וואלה, דר שחף
הלגונה הכחולה בפאפוס, קפריסין. דר שחף, מערכת וואלה
גן עדן של מים צלולים ונקיים בגוון טורקיז מהפנט. הלגונה הכחולה/מערכת וואלה, דר שחף

ומה עם שופינג?

כ-5 דקות נסיעה מהמלון תוכלו להגיע לקניון שדרת המלכים הגדול, שם תמצאו מעל 120 חנויות, בהן חנות ג'מבו ענקית עם מחירים אטרקטיביים במיוחד ושלל רשתות אופנה מוכרות. איך המחירים? את רשת האופנה זארה ונגזרותיה (סטרדיווריוס, ברשקה, מנגו ופול אנד בר) בדקתי בעצמי, המחירים זולים בכ-40% מישראל, הפרש משמעותי לצרכן הישראלי. נוסף על כך ,תוכלו לבצע בקשה להחזר מס בדלפקי הבידוק בקניון ברכישה מעל 50 אירו, נתון שיוזיל את סל הקניות שלכם ברשתות האופנה עד כ-50% פחות מישראל.

אם בכל זאת תרצו לחקור את האזור בעצמכם, תוכלו להוסיף השכרת רכב לחבילות שמציעה איסתא, רק שימו לב כי הנהיגה בקפריסין מתבצעת הפוך מישראל - ההגה ממוקם בצד ימין ונתיבי הנסיעה הפוכים - לכן אמליץ לנהגים לא מנוסים להימנע מנהיגה באי ולהתנייד במוניות זולות (10-8 אירו לקניון/הטיילת) או באוטובוסים (אירו וחצי) לנסיעה.

הבדלי מחירים בשופינג בפאפוס. דר שחף, מערכת וואלה
אותה חולצה בזארה, הפרש של 40 שקל בין ישראל לפאפוס/מערכת וואלה, דר שחף

כמה יעלה התענוג הכשר?

המחיר לאדם בחדר זוגי ל-3 לילות בסוף שבוע ביוני הוא החל מ-735 דולר. עבור 4 לילות באמצע שבוע בחודש יוני (ראשון-חמישי) תשלמו 949 דולר לאדם בחדר זוגי. החבילות הן על בסיס חצי פנסיון וכוללות טיסות, העברות מהשדה ואליו, הפלגה ללגונה הכחולה וערב טברנה יווני במלון הכולל מוזיקה חיה עם נגנים ורקדנים.

חשוב לציין, כי המלון מכיל שני חדרי אוכל נפרדים - חדר האוכל בקומה העליונה של המלון אינו כשר, חדר האוכל הכשר ממוקם בקומה התחתונה ליד הבריכה. את החבילות הכשרות הכוללות טיסות, העברות והפלגה ללגונה הכחולה תוכלו לסגור רק דרך איסתא, אם תבחרו להזמין חדר במלון דרך בוקינג לא תהנו מההטבות הנ"ל ותאלצו להרכיב חבילה בצורה עצמאית, שמבדיקה שערכתי בבוקינג לא משתלמת: כך למשל, 3 לילות בסוף שבוע ביוני (13/6-16/6) עבור זוג+ילד יעלו לכם דרך בוקינג 5,425 שקלים. זאת כאמור ללא טיסות, העברות והפלגה ללגונה הכחולה.

והשאלה שמדאיגה את כולם עקב המלחמה ועליית האנטישמיות בעולם - איך מקבלים את הישראלים בקפריסין? "אין מדינה באירופה שמתקרבת לאהדה, התמיכה והדאגה לישראל כמו קפריסין", אומר לנו אחד ממקימי המיזם הכשר במלון, "העם הקפריסאי אוהב ואוהד את ישראל". בריזורט יש סידורי אבטחה מקומיים, בלילה יש שומר החל מה-7 באוקטובר ויש משטרה שמפטרלת באופן קבוע. "מי שחושש - זה המקום הכי בטוח וטוב להגיע אליו", אומר לנו השף שמעיה.

הכותבת היתה אורחת של מלון בלו לגון ואיסתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully