וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהישראלים לא יצאו לטייל בטבע מאז 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 14:31

החברה להגנת הטבע תשיק בימים הקרובים קמפיין חדש תחת המסר: "שומרים על הטבע והוא שומר עלינו", שמטרתו - לעודד את הציבור לצאת לטבע. במסגרתו הושק סקר שממנו עולה כי 91 אחוז מהישראלים חשים שיפור במצב הרוח עקב יציאה לטבע. לתוצאות המלאות

השביל הרטוב בעמק המעיינות/צילום: זיו ריינשטיין

החברה להגנת הטבע תשיק בימים הקרובים קמפיין חדש תחת המסר: "שומרים על הטבע והוא שומר עלינו", שמטרתו - לעודד את הציבור לצאת לטבע. במסגרת הקמפיין בוצע עבור החברה להגנת הטבע, על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה, סקר מיוחד בנושא הרגלי הטיולים של הציבור בתקופת המלחמה, מאז ה-7 באוקטובר.

על פי הסקר, מאז תחילת המלחמה, 67 אחוז מהציבור, חשים תחושות של לחץ, 57 אחוז מרגישים חרדה, 54 אחוז חווים פחד ו-48 אחוז, אומרים כי הם חשים חוסר אונים. 91 אחוז אומרים כי יציאה לטבע, משפרת את מצב הרוח שלהם ו-85 אחוז, סבורים כי חשוב לצאת לטבע, בתקופות מאתגרות, כמו מלחמה. עם זאת, מאז החלה המלחמה, אנשים יוצאים הרבה פחות לטייל בטבע ו-29 אחוז, אמרו כי לא יצאו לטייל בטבע בכלל, מאז ה-7 באוקטובר.

עיקרי הממצאים מהסקר, שכלל 6 שאלות, הקשורות לטיולים בזמן המלחמה: על השאלה - האם מאז תחילת המלחמה, יצא לך לטייל בטבע ואם כן, באיזו תדירות, ענו 2 אחוז כי הם מטיילים כמה פעמים בשבוע, 6 אחוז - פעם בשבוע, 10 אחוז - פעמיים-שלוש בחודש, 21 אחוז - פעם בחודש, 20 אחוז - פחות מפעם בחודש, 12 אחוז - פחות מפעם בחצי שנה ו - 29 אחוז, ענו כי מאז תחילת המלחמה, הם לא יצאו לטייל בטבע בכלל.

לפני המלחמה - 4 אחוז היו יוצאים לטייל מספר פעמים בשבוע, 12 אחוז - פעם בשבוע, 24 אחוז - פעמיים-שלוש בחודש, 25 אחוז - פעם בחודש, 19 אחוז - פחות מפעם בחודש, 10 אחוז - פחות מפעם בשנה ורק 6 אחוז - לא יצאו לטייל בטבע בכלל.

כשנשאלו באיזה מידה יציאה לטיולים בטבע משפרת, או לא משפרת, את מצב הרוח שלהם, השיבו 49 אחוז כי היא מאוד משפרת ועוד 42 אחוז, כי היא די משפרת. 44 אחוז, סבורים כי מאוד חשוב לצאת לטבע, בתקופות מאתגרות, כמו ימי מלחמה ועוד 42 אחוז, ענו כי די חשוב לצאת לטייל.

על השאלה, איזה תחושות אתה מרגיש מאז תחילת המלחמה, ענו 57 אחוז - חרדה, 67 אחוז - לחץ, 48 אחוז - חוסר אונים, 55 אחוז - פחד, 31 אחוז - תקווה, 12 אחוז - שמחה, 8 אחוז - רוגע ו-22 אחוז - גאווה. 84 אחוז מהציבור אמרו כי הם מרגישים תחושות שליליות, לעומת 43 אחוז שהשיבו כי התחושות שלהם הן חיוביות.

על השאלה - אילו פעילויות אתה נוהג לעשות על מנת לשחרר ולהפיג תחושת לחץ, ענו 17 אחוז כי הם נוסעים לחו"ל, 33 אחוז - מטיילים בטבע, 42 אחוז - מבצעים פעילות ספורטיבית, 44 אחוז - צופים בטלוויזיה, 41 אחוז - יוצאים למסעדה/בית קפה, 61 אחוז - נפגשים עם משפחה/חברים ועוד 23 אחוז - פעילות אחרת, או לא עושים כלום.

כשנשאלו האם יצא להם לקרוא חוות דעת בריאותיות, המעידות כי יציאה לטבע טובה לנפש ומשפרת את מצב הרוח של בני האדם, 39 אחוז השיבו כי יצא להם לקרוא, לעומת 61 אחוז שענו כי לא יצא להם לקרוא.

מטיילים בגן השלושה (הסחנה). אסף דורי, רשות הטבע והגנים
מטיילים בסחנה/רשות הטבע והגנים, אסף דורי

הטבע הישראלי - שכבת המגן של החברה הישראלית

בחברה להגנת הטבע מסבירים כי הטבע הישראלי הוא שכבת המגן של החברה הישראלית, והחברה הישראלית זקוקה לו היום יותר מתמיד. במסגרת קמפיין שייצא לדרך בימים הקרובים, תשיק החברה להגנת הטבע גרסה חדשה ומעודכנת של אפליקציית "בשביל הטבע" (בשיתוף עם קבוצת עזריאלי), המאפשרת לכל אחד לתכנן לאן לטייל ולדווח על מצב הניקיון באתרי טבע. בנוסף, במסגרת הקמפיין, יוכל הציבור להצטרף כחברים בחברה להגנת הטבע וליהנות מטיולים ללא הגבלה (תמורת תשלום חודשי סמלי), כשהמטרה לעודד יציאה לטבע, כל אחד בפורמט המתאים לו: טיולים עצמאיים למיטיבי לכת, תכנית "ארץ אהבתי" - טיולים חודשיים לגיל השלישי, חוגי סיירות לבני נוער לעידוד יציאה לטבע מגיל צעיר, מחנות קיץ ולינה בבתי ספר שדה.

"מאז תחילת המלחמה, אנחנו מחפשים את כל הדרכים להביא כמה שיותר אנשים אל הטבע, שאנחנו יודעים שיש לו איכויות מיטיבות, התורמות לחוסן, גם של בני אדם וגם של קהילות", אומרת
מירב דבורי-לוי מנהלת אגף השיווק בחברה להגנת הטבע. "שהות בטבע, מפחיתה לחץ נפשי, מעכבת תגובות אלימות, או אימפולסיביות, מפחיתה סימפטומים של דיכאון, חרדה והפרעות קשב, מעודדת יצירתיות ומעלה את תחושת הערך העצמי והאושר הפנימי באנשים - הן כפרטים, והן ברמת הקהילה והאוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully