וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: אריה העז לשתות מאגם מלא היפופוטמים - והתחרט על זה מהר מאוד

17.6.2024 / 0:09

בקרב ראש בראש בין אריה להיפופוטם ודאי תבחרו לקחת את הצד של ההיפופוטם אוכל העשבים על פני האריה הטורף. הסרטונים האלה יגרמו לכם לחשוב אחרת ולתהות מי באמת מלך החיות

אריה שותה מאגם מלא היפופטמים - ומתחרט מהר מאוד/Smithsonian Channel

במפגש מקרי של אריה והיפופוטם, אתם מניחים שהאריה יהיה זה שיתקוף - אבל זה ממש לא מה שקרה בסרטון שפורסם ב"רדיט" והפך לויראלי. בקטע הנדיר, נראה אריה שותה מאגם ולא שם לב שהיפופוטם ענק אורב לו מטרים ספורים ממנו מתחת למים. ברגע האמת, זינק ההיפופוטם לכיוון האריה והבריח אותו משם. האריה, שהבין כנראה שנכנס לטריטוריה שלא שלו, הולך משם מובס עם הזנב בין הרגליים.

המפגש הנדיר בין השניים צולם בידי ערוץ Smithsonian ב-2016, אך צץ לו שוב ברשת. הקריין נשמע בו מסביר מה באמת קרה שם: "אריה אחד לבדו הוא לא יריב שמסוגל לתת תחרות הוגנת להיפופוטם זועם ששוקל פי עשר ממנו. קו המים מסמן את הגבול וכדי לחצות אותו היה על האריה להיות מוכן לקרב".

רבים הופתעו מהסרטון ולא רק בגלל המפגש הנדיר בין שני בעלי החיים. הם הודו שדעתם על ההיפופוטמים התהפכה בזכות הסרטון. אחד כתב: "מי היה מאמין? מתברר שהיפופוטמים הם הפסיכופתים של ממלכת החיות". אחר הוסיף: "ההיפופוטם הוא המלך האמיתי של הג'ונגל - או כל ממלכה שקיימת". עוד צופה כתב: "ההיפופוטמים כאלה מגעילים... הם תמיד תוקפים דברים שאינם מהווים שום איום עליהם"

באתר studycountry מסבירים שאריות מפחדים מהיפופטמים שכן הם יכולים להילחם בהם רק כלהקה, ולרוב קרב מולם לא שווה את הנזק שההיפופוטמים יגרמו במאבק. לרוב, אריות מנסים להימנע מלהלחם בהיפופוטמים ביבשה, וממש להימנע מהם במים.

ובצדק. לפי ה-BBC, ההיפופוטם הוא היונק היבשתי הגדול הקטלני בעולם, והוא הורג כ-500 בני אדם בשנה באפריקה בלבד. היפופוטמים הם יצורים תוקפניים עם שיניים חדות מאוד. מכיוון שהם מבלים את רוב זמנם שקועים מתחת למים כדי לשמור על עורם קריר ולח, הם מתגוררים במקומות עם הרבה מים ומאוד טריטוריאליים לסביבת המחייה שלהם.

מקרה דומה קרה בשנה שעברה כשקבוצת היפופוטמים נראית תוקפת אריה ומגרשת אותו. הצילומים הנדירים הללו צולמו בפארק הלאומי קרוגר בדרום אפריקה. ''האריה הזה תקוע על סלע באמצע נהר. לפתע, היפופוטמים מתחילים להקיף אותו. אחד ההיפופוטמים תוקף את האריה וגורם לו לקפוץ למים. הוא צריך להגיע לגדה אבל שוחה ממש על גבי היפופוטם אחר שמסתתר מתחת למים", נכתב בסרטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בסרטון נראה האריה יושב על גבי סלע באמצע נהר כשלא ידוע איך הוא הגיע לשם מלכתחילה. עד מהרה, קבוצת היפופוטמים נעה לעברו ומקיפה את הסלע שעליו הוא יושב. לפתע, אחד מהם מסתער על האריה באגרסיביות. לאריה אין ברירה אלא לקפוץ למים כדי לברוח מקבוצת ההיפופוטמים הזועמים.

סרטון נוסף שפורסם בפייסבוק לפני 3 חודשים מציג היפופוטם שלפי העוקבים הוכיח לאריות מי המנהיג האמיתי של הג'ונגל לאחר שקבוצת אריות נמלטה ממנו למרות מספרם הגדול ולמרות היותם חזקים ממנו כקבוצה.

בצילומים נראית קבוצת אריות מנסה להתגנב לשטח המחייה של ההיפופוטם הענק, שלפתע קם ומגרש אותם.

בעמוד הפייסבוק The Wild Tings שפרסם את הסרטון לא פירטו היכן ומתי הוא צולם אבל הוסיפו את ההערה: "האריות האלה חשבו שההיפופוטם ייכנע להם, אבל הוא היה מוכן והראה להם מי מלך החיות האמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully