וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכה של 400 מטר מהרכב ואתם במעיין הצלול שליד הכנרת

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 10:34

מעיין עין עמוד שבנחל עמוד תחתון מלא במים בימים אלה, ונמצא רק מאות מטרים בהליכה קלה מהרכב. זה הזמן לדגום אותו לפני שיתייבש בקיץ. טיול קל, מרענן ובטוח בגליל התחתון

נחל עמוד, 13.1.24/צילום: מוחי נאסר, רט"ג

כנראה שלא שאלתם את עצמכם, למה קוראים ל"נחל עמוד" בשמו, אבל עכשיו, שאתם כבר חושבים על זה, למה שלא תתכננו טיול שבו תקבלו את התשובה לשאלה וגם תזכו לטבול במעיין צלול, וכל זה במרחק של 400 מטר מהאוטו?

נחל עמוד שמתחיל את דרכו למרגלות המירון, חוצה את הגליל העליון, מגיע עד הגליל התחתון ולבסוף נשפך אל הכינרת. אורכו 25 ק"מ ומים מתנקזים אליו מפסגת המירון בגובהה 1,200 מטר ועד לכנרת בגובה 200 - (ירידה של כ-1,400 מטר!). יובליו העיקריים של הנחל הם נחל מירון, נחל עכברה, נחל שמאי, נחל לבנים ונחל חוקוק.

לאורך הנחל קיימים מספר מסלולי טיולים ברמות קושי שונות, ושימי בנימין, מנהל ההדרכה בבית ספר שדה גולן של החברה להגנת הטבע, ממליץ על החלק הכי נגיש בנחל בו תוכלו ליהנות מהליכה קלה ומישורית הלוך וחזור לאורך הנחל, כשבסופה תגיעו לעמוד האבן המפורסם שעל שמו נקרא הנחל והמעיין, "עין עמוד".

עין עמוד בנחל עמוד. ליטל לבנון בנימין, החברה להגנת הטבע
מעיין עונתי צלול וקריר שנובע ממש מתוך הסלע. עין עמוד/החברה להגנת הטבע, ליטל לבנון בנימין
עין עמוד בנחל עמוד. ליטל לבנון בנימין, החברה להגנת הטבע
הנביעה עונתית. בקיץ תתייבש/החברה להגנת הטבע, ליטל לבנון בנימין
עין עמוד בנחל עמוד. ליטל לבנון בנימין, החברה להגנת הטבע
העמוד שנתן לנחל את שמו/החברה להגנת הטבע, ליטל לבנון בנימין

"עין עמוד" הוא מעיין עונתי צלול וקריר שנובע ממש מתוך הסלע, וממשיך לנבוע כמה חודשים אחרי החורף ועל כן כדאי למהר כי נראה שעוד חודש הוא כבר יהיה יבש. המעיין נובע מתוך סלעי הגיר של הגליל התחתון והוא מוקד משיכה לשלל בעלי חיים, כמו שפירית אדומה ושפירית כחולה. בנוסף, במעיין גם מתפתחים ראשנים של קרפדות. בעבר היה שמו "עין שבשבת", בזכות שבשבת רוח שהקימו במעיין אנשי קיבוץ חוקוק בשנות ה־-50 במסגרת ניסיונם לשאוב מים מהמעיין בכוח הרוח.

עין עמוד בנחל עמוד. ליטל לבנון בנימין, החברה להגנת הטבע
אורכו של נחל עמוד 25 ק"מ ומים מתנקזים אליו מפסגת המירון/החברה להגנת הטבע, ליטל לבנון בנימין

איך מגיעים?

הכי פשוט לכתוב ב-WAZE "עין עמוד" ולצאת לדרך, אבל אם ה-GPS שלכם נסע לחופשה ארוכה בשדה התעופה של ביירות (כמו שאר המבקרים בחיפה וצפונה), להלן הסבר פשוט כמו פעם:

לבאים מכיוון טבריה על כביש 90 פונים שמאלה לכיוון חוקק (ממש לפני אתר ספיר) לכביש 8077, מעט לפני הכניסה לקיבוץ חוקוק מחנים את הרכב ליד שלט של רשות הטבע והגנים. למגיעים מכיוון צומת עמיעד, פונים ימינה בצומת עמיעד לכביש 90 ויורדים עם הכביש לכיוון הכנרת עד אשר מגיעים לפנייה ימינה לכיוון חוקוק (ממש אחרי אתר ספיר) ופונים ימינה לכביש 8077, מעט לפני הכניסה לקיבוץ חוקוק מחנים את הרכב ליד שלט של רשות הטבע והגנים.

לאחר שחנינו את הרכב בצורה בטוחה לאורך הכביש, נעבור מעבר בקר ירוק ונרים את הראש ואנחנו כבר בתוך וואדי עמוד ומולנו יופיע העמוד המפורסם - שריד למערה שהיתה בעבר במקום. נמשיך עם הסימון של שביל ישראל (הוא עובר גם כאן, נראה לכם שהוא יפספס את הנחל הזה?) לכיוון צפון, נחצה כמה פעמים את הנחל וכבר אחרי 400 מטר נגיע למעיין שנמצא ממש על השביל וממש מתחת לעמוד הסלע הזקוף שתרם לנחל את שמו. נשתכשך, נהנה מהנוף, ולא נשכח להרים את הראש כדי לראות עופות דורסים אשר מקננים בקירות הוואדי. מכאן, חוזרים בדיוק באותה דרך שבאנו.

עין עמוד בנחל עמוד. ליטל לבנון בנימין, החברה להגנת הטבע
ההליכה לעין עמוד קלה ומישורית, הלוך וחזור לאורך הנחל/החברה להגנת הטבע, ליטל לבנון בנימין

דגשים חשובים

  • בחודש הקרוב, המעיין יזרום אך לאחר מכן ביולי ואוגוסט, מומלץ לבדוק לפני שיוצאים.
  • המסלול מאוד מתאים לילדים שאוהבים לטייל ולחקור ושווה לצייד אותם בסנדלים ובגדי ים.
  • המעיין יחסית קטן אנא כבדו אחד את השני ותשאירו מקום לכולם.
  • הכי חשוב - כבדו את הטבע וקחו אתכם שקית לזבל שלכם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully