וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערנות של עובד הצילה עופר של צבי שנפל לבור צינורות בגליל

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 13:36

פקח רשות הטבע והגנים ועובד בתאגיד מי גת, הצליחו לחלץ מבור המיועד לצינורות השקייה עופר של צבי שנפל פנימה

עופר צבי חולץ מבור צינורות השקייה בגליל/צילום: נעם רווח, רשות הטבע והגנים

שמחה רבה בגליל העליון הבוקר, עם חילוצו המוצלח של עופר צבי שנפל לבור צינורות הממוקם צמוד לבריכת קולחי צפת. את העופר מצא דני לור, עובד בתאגיד מי גת (גליל תחתון), שיצא לסיור בשטח במסגרת העבודה. כשהבחין לור בעופר במצוקה, הוא לא היסס ופעל מיד כדי לסייע לייצור האומלל.

"הגעתי לשוחת הצינורות והבחנתי בעופר", אומר דני לור, "הוא היה נראה חזק ולא פצוע, אבל בלחץ רב. ירדתי בעזרת סולם לבור והתקשרתי מיד לפקח רשות הטבע והגנים כדי שיסביר לי מה לעשות. הוא חיבר אותי לפקח האזורי נעם רווח פקח, שהגיע כדי לסייע לי בחילוץ".

כשהגיע נעם, התגייסו השניים להרגיע את העופר הלחוץ ולהוציאו מהבור יחדיו, תוך שהם מתייעצים עם הווטרינרית ומנהלת מרכז האקלום לחיות בר באגמון החולה, ד"ר רונה נדלר ולנסי.

"כיסינו יחד את פני העופר עם אפוד זוהר שהיה לי ברכב, כדי שלא ילחץ, ויחד הרמנו אותו החוצה מהבור", סיפר נעם רווח, פקח אזורי כנען ברשות הטבע והגנים." בשיחת התייעצות עם הווטרינרית ד"ר נדלר ולנסי, ולאחר בחינה ראשונית בה לא נראה שיש כל פציעה לעופר, החלטנו לשחררו סמוך לאזור הנפילה. העופר קיפץ לו לדרכו, אחרי שהסתובב להביט בנו, כאילו הודה לנו על העזרה".

עופר צבי חולץ מבור צינורות השקייה בגליל. דני לור, רשות הטבע והגנים
"כיסינו יחד את פני העופר עם אפוד זוהר, כדי שלא ילחץ". בור הצינורות שאליו נפל העופר/רשות הטבע והגנים, דני לור

"כיף לסייע פעם אחת לחיות, זה מילא לי את הלב"

זהו סיפור קטן נוסף של ערנות המצילה את חייהם של חיות הבר הנקלעות לעזרה. רשות הטבע והגנים מזכירה לציבור כי במידה ונתקלים בחיית בר במצוקה, יש להתקשר למוקד הרשות במספר 3639*, ולחכות להגעת גורמי המקצוע להמשך טיפול.

לור מסכם: "יוצא לי לראות המון חיות בר בשטח, גם באזור הזה וגם באזורים אחרים, כיף לסייע פעם אחת לחיות, זה מילא לי את הלב והעלה לי חיוך לכל היום על הפנים, זה קצת חדשות טובות בימים מאוד לא פשוטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully