וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 היעדים הכי זולים לחופשת קיץ באירופה ב-2024

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 14:12

נתוני אמת של הוצאות תיירים בחו"ל, מגלים מהם היעדים הזולים והיקרים באירופה הקיץ. מדריד, ורשה ופראג בין היעדים הכי משתלמים לישראלים בעונה הקרובה, אבל באיזו מדינה נמצא היעד הכי יקר?

חופשה במיקונוס, יוון/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: זיו שטיינר

מחקר חדש שמפרסם מכון מאסטרקארד לכלכלה, המבוסס על נתוני אמת (עלות תשלום ממוצעת לעסקה בכרטיס אשראי בכל אחת מהמדינות לתייר), מדרג את 20 הערים ואתרי הנופש הזולים והיקרים ביותר לחופשת קיץ עבור תיירים ביבשת אירופה.

לפי המחקר, 50% מהתיירים בעולם בוחרים ביבשת אירופה כיעד לחופשות הקיץ שלהם, אולם תובנה מעניינת שעולה מהמחקר היא ש"תקופת החופשה", שלרוב מתרחשת בחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט), מתרחבת גם לחודשים הסמוכים (יוני-ספטמבר). מהמחקר עולה גם, שהתיירים נהנו מכוח קנייה מוגבר בשנה החולפת מכיוון שהאינפלציה ירדה מתחת לצמיחת השכר הגבוהה במדינות רבות, נתון שתרם רבות להוצאות הגבוהות על חופשות קיץ.

20 הערים ואתרי הנופש היקרים ביותר באירופה. צילום מסך,
20 הערים ואתרי הנופש היקרים ביותר באירופה/צילום מסך

איטליה על המפה

על פי המחקר, יותר ממחצית מ-20 יעדי הקיץ היקרים ביותר באירופה נמצאים באיטליה, מרביתם בעיירות החוף ליד ונציה. עלות העסקה הממוצעת הגבוהה ביותר נרשמה באי היוקרתי סן מישל אל טליאמנטו (San Michele al Tagliamento), הסמוך לוונציה, ועמדה על 257 דולר.

בצידו השני של הים האדריאטי ממוקמת קרואטיה, הכוללת את אתר הנופש המפואר אומאג (Umag) שממוקם במקום הרביעי ושם נרשמה עלות תשלום של 226 דולר. האתרים פורץ' (Porec) ורוביני (Rovinj) התברגו ברשימה עם עלות ממוצעת של 182 דולר ו-163 דולר בהתאמה.

הכפרים הציוריים לאורך חוף התכלת בצרפת ממוקם אתר הנופש המדורג במקום השני - רמטואל (Ramatuelle) עם עלות של 247 דולר ועיירות הקיט סן טרופז (173 דולר) וקאן (134 דולר).

גם חלק מאיי יוון ברשימה, וביניהם קסנדרה ומיקונוס, המושכים מטיילים אמידים יותר ושם עלות ממוצעת לעסקה מעל 140 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מלון Amyth מיקונוס. זיו ריינשטיין
גם חלק מאיי יוון ברשימה של הערים היקרות לחופשה בקיץ. מלון Amyth, מיקונוס/זיו ריינשטיין

ספרד מככבת בין היעדים הזולים

באופן די טבעי, הערים המרכזיות במרכז ומזרח אירופה, כמו בוקרשט שברומניה, ורשה וקרקוב בפולין, בודפשט שבהונגריה ופראג בירת צ'כיה, הן בראש רשימת היעדים הזולים. בבירת רומניה נרשמה העלות הממוצעת הנמוכה ביותר לעסקה עם 21 דולר. ורשה במקום השני עם 26 דולר כשקרקוב צמודה אליה עם 28 דולר.

עם זאת, גם מספר ערים גדולות בספרד נכנסו לרשימת 20 הערים הזולות ביותר לחופשת קיץ וביניהן מדריד, מלאגה, ולנסיה וסביליה. בעיירות ספרדיות לאורך החוף, כמו קוסטה בראווה או קוסטה דל סול כמו יורט דה מאר שם נרשמה עלות תשלום ממוצעת של 36 דולר.

במדינות שקצת יותר קרובות לישראל, ניתן למצוא את איה נאפה שבקפריסין עם עלות ממוצעת לעסקה של 34 דולר ואת האי זקינטוס שביוון עם 46 דולר.

ערים מפתיעות נוספות שנכנסו לרשימת 20 היעדים הזולים ביותר באירופה הן הלסינקי, בריסל ורוטרדם, שם נרשמה עלות ממוצעת לעסקה על סך 40 דולר.

חופי זקינתוס. Lukewill, נחלת הכלל, Creative Commons
בין האיים הזולים לחופשה באזורנו. זקינטוס/Creative Commons, Lukewill, נחלת הכלל

ספרד מככבת גם בחיי הלילה

על פי נתוני מאסטרקארד, המתבססים על סך הוצאות שנעשו בין השעות 18:00 בערב ל-6:00 בבוקר בברים, במסעדות ומועדוני לילה, נמצא כי בערים: לונדון, פריז, ברצלונה, אמסטרדם, ליסבון, רומא וקופנהגן מתקיימות סצנות חיי הלילה התוססות ביותר בקיץ.

ספרד, עם אורח החיים הלילי המפורסם, היא ביתם של שישה מתוך 20 יעדי חיי הלילה המובילים, ברצלונה, מרבלה, פלמה דה מיורקה, מדריד ואיביזה. מסיבות החוף הפופולריות והטובות ביותר על פי נתוני ההוצאות ממוקמות במיורקה ואיביזה שבספרד, בנוסף לאי היווני מיקונוס, הפופולרי על ישראלים רבים. לונדון, פריז ורומא הן היעדים הפופולריים ביותר למטיילים שמגיעים מחוץ לאירופה, למעט תיירים מאמריקה הלטינית שמבקרים לרוב בספרד בשל השפה המשותפת.

מטיילים מהמזרח התיכון ואפריקה נופשים לרוב בעיירות החוף במרבלה שבספרד, בעוד שמטיילים מאסיה ואמריקה הלטינית יבחרו את האי מיקונוס שביוון. בפלמה דה מיורקה, לעומת זאת, מוצאים כמעט אך ורק תיירים אירופים.

האי איביזה. ShutterStock
לספרד שישה מתוך 20 יעדי חיי הלילה המובילים ברשימה. האי איביזה/ShutterStock

20 הערים עם חיי הלילה התוססים ביותר על בסיס סך הוצאות תשלום לילי

לונדון
פריז
ברצלונה
דבלין
אמסטרדם
ליסבון
רומא
מרבלה
קופנהגן
מיקונוס
פאלמה
מדריד
איביזה
וינה
פראג
ברלין
הונגריה בודפשט
איטליה מילאנו
פורטוגל פארו
ספרד סנט ג'וזפ דה סה טלאיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully