וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע עמית: חילי צה"ל עזרו בחילוץ והצלת אוח צעיר באיזור ג'נין

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 9:34

סיור של גדוד תותחנים פגש בפרחון אוח פצוע בכנף מקפץ קרוב מאוד לגדר המערכת שבין ג'נין לאום אל פחם ויחד ע רשות הטבע והגנים הצליחו לחלצו כשהוא במצב טוב

אוח צעיר/רשות הטבע והגנים

בסוף השבוע האחרון סיור של גדוד התותחנים פגש בפרחון אוח פצוע בכנף מקפץ קרוב מאוד לגדר המערכת שבין ג'נין לאום אל פחם. פרחון האוח נעלם בתוך שיח והכוח דיווח על המקרה למ''פ עמית, שיצרה קשר עם מוקד רשות הטבע והגנים שהקפיץ את עמית אלמוג, מתנדב החיבולנס של רשות הטבע והגנים.

הכוח המסייר חזר לחפש את פרחון האוח ורק לאחר כשעה הוא נמצא מתחבא מתחת לעץ במדרון בגובה של כעשרים מטרים. עמית הגיע לנקודה מלווה בכוחות צה''ל ובשיתוף פעולה הוכנס הפרחון על ידי החיילים לכלוב מתחת לצוק והועלה למעלה עם חבל. הפרחון נבדק על ידי המתנדב וסבירות גבוהה שישוב לטבע לאחר טיפול בחזרה אל משפחתו.

חילוץ אוח על ידי צה"ל ורשות הטבע והגנים סמוך לג'נין. עמית אלמוג רשות הטבע והגנים,
חילוץ אוח על ידי צה"ל ורשות הטבע והגנים סמוך לג'נין/עמית אלמוג רשות הטבע והגנים
חילוץ אוח על ידי צה"ל ורשות הטבע והגנים סמוך לג'נין. עמית אלמוג רשות הטבע והגנים,
חילוץ אוח על ידי צה"ל ורשות הטבע והגנים סמוך לג'נין/עמית אלמוג רשות הטבע והגנים

"במהלך סיור מבצעי מצאו הלוחמים אוח פצוע בצידי הכביש", סיפר עמית גיל, מ"פ גדוד 334 של התותחנים. "לאחר שחברנו לרשות הטבע והגנים שמחנו בסוף לראות שהאוח נתפס ונמצא במצב טוב עם פציעה קלה. אנו גאים לשמור על המדינה שלנו וגם על בעלי החיים שלנו".

''שיתוף הפעולה בין רט"ג לצה"ל הוביל להצלת בעל חיים מרהיב ואצילי, מרגש לקחת חלק בארוע כזה", אמר עמית אלמוג , מתנדב רט''ג. "יחד הצלחנו להציל פרחון אוח פצוע. גם בימי מלחמה אפשר לשמור על הטבע ולדאוג לחיות הבר".

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי האוח העיטי הוא מין אוח שתפוצתו העיקרית היא באירופה ובאסיה והוא דורס הלילה הגדול ביותר בישראל. כמו מרבית העופות הדורסים הגורמים המאיימים על אוכלוסייתו הם התחשמלויות, הרעלות, ציד וחמיסת קינים, הרס ושינוי בתי הגידול. מזונו של האוח מגוון ואינו בוחל כמעט בשום טרף. בין היתר הוא צד ארנבים, צבים, עופות קטנים וקיפודים.

ברשות הטבע והגנים קוראים לציבור לדווח באמצעות מוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* על כל חיית בר שנמצאת פצועה או שרויה במצוקה על מנת שניתן יהיה לסייע לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully