וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל כחול: אלו חופים הבטוחים והנגישים ביותר ב-2024

עונת הרחצה יוצאת לדרך וכעת מתפרסמים הנתונים הרשמיים של תוכנית הדגל הכחול, שמציינת 12 שנות פעילות בישראל. מתוך 157 חופים ברחבי הארץ, 61 חופים ושלוש מרינות יזכו לקבל את התו הסביבתי הבינלאומי בתחום איכות הסביבה, התחזוקה, הבטיחות והנגישות

טיול תל דור וחוף נחשולים/צילום: זיו ריינשטיין

תוכנית "הדגל הכחול" הפועלת בכ-50 מדינות בעולם, מציינת 37 שנה לראשית פעילותה הגלובלית ו-12 שנים מאז החל המיזם בישראל. מדובר באחד מתווי התקן המוכרים והמוערכים ביותר בעולם בתחום איכות הסביבה, המוענק לחופים, מרינות ולמפעילי סירות תיירותיות בנות קיימא. החופים הזוכים לקבל את התו הסביבתי היוקרתי, נדרשים לעמוד מדי שנה בקריטריונים בינלאומיים מחמירים השמים דגש על נושאים כגון איכות המים, ניקיון ותחזוקת החוף, פעילויות חינוך סביבתי, בטיחות, נגישות וניהול סביבתי.

מי שמפעילה את תוכנית הדגל הכחול בישראל מטעם ארגון FEE - Foundation for Environmental Education - העולמי היא עמותת אקואושן (EcoOcean), הפועלת לשימור והגנה על הסביבה הימית של ישראל.

61 חופים ושלוש מרינות יוכרזו מחר (רביעי) בטקס רשמי כאתרי דגל כחול בישראל. בין הקריטריונים הרבים שנבחנו, בולטים אלו הנוגעים לניהול סביבתי, בטיחות ושירותים, הקפדה על איכות מי הרחצה, חינוך ומידע סביבתי, ניקיון החוף וסביבתו ועוד.

חגיגות העצמאות בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב יפו 14 במאי 2024. ראובן קסטרו
ישראל חוגגת, אבל האם החופים נקיים?/ראובן קסטרו

מטרת התכנית היא לעודד מודעות סביבתית ולקיחת אחריות על שמירת הסביבה החופית והימית בקרב משתמשי החופים, הקהילות המתגוררות בסביבתם ובקרב הרשויות והארגונים העוסקים בניהול החופים תוך מתן מסגרת עבודה למפעילי החופים, ידע וכלים לשיפור מתמיד.

הנפת הדגל הכחול מעניקה חותמת רשמית לכך שהחוף או המרינה הנם ידידותיים לסביבה, וכי הרשות המקומית האחראית על החוף או המרינה, מובילה בנושאי ניהול סביבתי בר קיימא ושירות לתושבים.

"הדגל הכחול הוא תו איכות בינלאומי לניהול מקיים של חופים, מרינות וכלי שייט", אומרת הדס גן-פרקל, מנהלת המחלקה לניהול סביבתי בעמותת אקואושן, "כשאדם מגיע לחוף דגל כחול הוא יודע שיגיע לחוף נקי ומתוחזק היטב העומד בקריטריונים מחמירים של שמירה על הסביבה וניהול סביבתי, לרבות ניקיון, תחזוקה, נגישות ופעילויות חינוך סביבתי. אני מברך את הרשויות המקומיות שזכו השנה בדגל הכחול ואת מנהלי האתרים. גם השנה תמשיך עמותת אקואושן ללוות את הרשויות המקומיות ולסייע להן לשמור על הים ועל החופים".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
עננים, חוף הצוק, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
אחד מ-13 חופים בתל אביב. חוף הצוק/ראובן קסטרו

רשימת החופים והמרינות המלאה מסודרת לפי מספר אתרי הדגל הכחול:

  • תל אביב-יפו עם 15 חופים ומרינות: הצוק צפון, הצוק דרום, תל ברוך, נורדאו (מציצים), הנפרד, הילטון, גורדון, פרישמן, בוגרשוב, ירושלים, גאולה, צ'רלס קלור, גבעת עלייה. מרינות: מרינה תל אביב, נמל יפו
  • חיפה עם 12 חופים: נאות 2, נאות 3, בת גלים מערב, בת גלים מזרח, כרמל 1, כרמל 2, זמיר צפון, זמיר מרכז זמיר דרום, דדו צפון, דדו מרכז, הסטודנטים
  • נתניה עם 8 חופים: צאנז, העונות, אמפי, הרצל, סירונית צפון, סירונית דרום, ארגמן (לגון), פולג
  • אשדוד עם 7 חופים: מי עמי, לידו, אורנים, הקשתות, הנפרד, הפרחים, באר שבע
  • ראשון לציון 6 חופים: הכחול, נווה חוף, חופית, תל יונה, הילדים, הנפרד
  • הרצליה עם 4 חופים ומרינה: אכדיה צפון, אכדיה מרכז, הכוכבים (חדש), מרינה הרצליה
  • חוף הכרמל עם 3: נווה ים, דור מרכז, האקוודוקט
  • נהריה עם 2: גלי גליל דרום, סוקולוב (חדש)
  • עכו עם 2: ארגמן צפון, ארגמן מרכז
  • אילת עם 2: השחפים, הצפוני-מערבי (חזר לרשימה)
  • אשקלון עם חוף אחד: בר כוכבא דרום
  • איגוד ערים כנרת (חזרו לרשימה): צמח (חדש)
  • מטה אשר (חדש): שבי ציון (חדש)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully