וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו קטיף דובדבנים והפנינג לילדים במרחק של פחות משעה מת"א

בשיתוף גוש עציון

23.5.2024 / 13:55

קטיף הדובדבנים בגוש עציון חוזר, עם הפנינג לילדים, פינות יצירה, בישולי שדה ועוד. איפה ומתי? הכול בפנים

ילדות קוטפות דובדבנים. ShutterStock
קטיף דובדבנים - פעילות מהנה לכל המשפחה/ShutterStock

הגשמים והחורף מאחורינו, וזה בדיוק הזמן לנצל את מזג האוויר המושלם לפעילויות מהנות עם הילדים. נכון, יש לא מעט פעילויות מהנות שמתאימות לכל המשפחה לאורכה ולרוחבה של ישראל, אך חלק גדול מהן מרוחקות ודורשות היערכות מתישה. בתזמון מושלם, עונת הדובדבנים שנמצאת בפתח מביאה עימה אפשרות לפעילות מהנה במיוחד בסופי שבוע או אחרי הצהריים, שמתאימה לילדים ומבוגרים כאחד - קטיף דובדבנים במרחק של רבע שעה בלבד מירושלים ופחות משעה מתל אביב.

"דווקא בזמן מלחמה מתברר שבגוש עציון הכי בטוח לקטוף דובדבן", אמר ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל. "בגוש עציון גדלים הדובדבנים המתוקים ביותר בארץ. השילוב של המיקום ומזג אוויר המצויין הוא מנצח, ואני מזמין את הציבור להגיע ולהנות".

איפה ומתי? ריכזנו הכול בכתבה שלפניכם.

קטיף דובדבנים גוש עציון. צילום: יאיר ארונשטם, ShutterStock
חוויית קטיף דובדבנים תחת עצי הדובדבן של קיבוץ כפר עציון/ShutterStock, צילום: יאיר ארונשטם

קטיף דובדבנים עצמי במטעי כפר עציון

מטעי כפר עציון מזמינים את הציבור הרחב לחוויית קטיף דובדבנים תחת עצי הדובדבן של הקיבוץ, במטע הדובדבן הגדול בארץ, בו נמצאים הדובדבנים המפורסמים של המטע, שנבחרו לטעימים במיוחד במבחני טעימה. מלבד הקטיף, ייערך במקום הפנינג צבעוני עם בישולי שדה ופינות יצירה לילדים, הצגות, סיורים ועוד.

הקטיף העצמי יחל ביום ראשון 19.5.24 ויימשך עד 28.6.24.

שעות הקטיף: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 14:00 ל-19:30, בימי שישי (ובערב חג) בין השעות 9:00 ל-15:00.

ההפנינג ייערך בימים שני וחמישי בשעות 16:30- 19:30 ובימי שישי (ובערב חג) בין השעות 9:00 ל-15:00.

עלות ליחידים ומשפחות: 35 ₪ לכניסה, יחיד בקבוצה (מעל 30 איש): 28 ₪ לכניסה. (תשלום מגיל 3 ומעלה).

פטל בהר

קטיף עצמי נוסף ומהנה לכל המשפחה, במהלכו תוכלו לקטוף, מלבד דובדבנים, גם זני פטל אדומים ומספר זני אוסנה (פטל שחור) וכן תותי עץ טעימים ונדירים. בתום הקטיף ניתן לקחת הביתה את הפירות שקטפתם במחירים משתלמים.

הקטיף יחל ב-31.5 ויימשך עד 21.6, בין השעות 9:00 עד 17:00 בימים ראשון, שני, רביעי וחמישי, בשלישי מ-9:00 עד 17:00 ובשישי מ-9:00 עד 15:00.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

יקבים, אטרקציות ואתרי מורשת: מה עושים באזור?

לא רחוק מכפר עציון, ניתן למצוא לא מעט פעילויות ואטרקציות שמתאימות לכל הגילים, כולל כמה מהאתרים היפים בארץ.

אטרקציות

חוות ארץ האיילים: בתוך יער טבעי, הצופה לנוף עוצר הנשימה של עמק האלה, נמצאת חווה המרכזת בתוכה מגוון אטרקציות, כמו פינות ליטוף והאכלה, מתקני ספורט אתגרי כולל האומגה הארוכה בארץ ועוד. באזור גם מעיינות יפהפיים ותצפיות מרשימות.

אמת הביאר: איך אתם עם טיול רטוב ומהנה במיוחד במנהרה תת קרקעית, שנבנתה עוד בימי בית שני? אמת הביאר מתאימה לכל המשפחה; מדובר במסלול חווייתי בנקבה שמימיה הזורמים מגיעים עד גובה המותניים.

חוות סוסים הרודיון: ביישוב שדה בר, למרגלות הר ההרודיון במזרח גוש עציון, נמצאת חוות סוסים מיוחדת, שהוקמה במטרה לסייע ולטפל בנוער בסיכון ובילדים עם מוגבלות. החווה מציעה סיורים, רכיבה ספורטיבית וטיולי סוסים.

יער תקוע והבריכה בוואדי: טיול המספק חוויה ייחודית, המשלבת טבע, מורשת, ארכיאולוגיה והיסטוריה: חורשת אורנים מנדטורית, כוכי נזירים, צבי ארץ ישראלי תצפית על ההרודיון וכמובן המשך לשמורת הטבע ומערת החריטון. ביער שבילי הליכה, שולחנות פיקניק והמון צל, והטיול בו מתאים למשפחות. בכניסה לחניון היער נמצאת אטרקציה שווה לא פחות - בריכה חדשה, שגם היא מתאימה לכל בני המשפחה.

חוות קשואלה - חווה חקלאית תיירותית: חווה חקלאית תיירותית, השוכנת במורדות המערביים של גוש עציון. בחווה מרכז ייחודי לסדנאות ופעילויות לקבוצות ולמשפחות, בדגש על חיבור האדם לטבע, לשורשים, לאדמה, לערכים, למסורת ולעבר. במקום ישנו חאן לאירוח עם אפשרויות לינה שונות. יש צורך לתאם מראש .

יקבים

הטיולים עשו לכם חשק לאכול? ברחבי האזור לא מעט מסעדות מעולות, בתי קפה ויקבים מצוינים (את כל המקומות ניתן למצוא באתר התיירות של גוש עציון).

יקבי גוש עציון - מרכז המבקרים: ליקב הפופולרי שנמצא בלב גוש עציון מרכז מבקרים המציע פעילויות מגוונות וטעימות יין, גם בחודשי הקיץ.

יקב הסלע: בסמוך ליישוב איבי הנחל נמצא יקב משפחתי קטן, עם יין מיוחד וטעים. מרכז המבקרים מציע סיורים ורכישה של יין איכותי.

יקב הארבעה: יקב שנקרא על שם ארבעה לוחמים בוגרי מחזור ב' במכינה הקדם צבאית בעלי, שנפלו בקרב. הכרם והיקב פועלים ללא מטרות רווח ולצידו הוקם אתר הנצחה, המשמש גם כפרוייקט חינוכי לתלמידים ולקבוצות המבקרים במקום.

מלבד יקבים, באזור גם מסעדות מיוחדות, בתי קפה ומקומות לינה רבים. אז למה אתם מחכים? כל האטרקציות, היקבים והמסעדות נמצאים באתר התיירות של גוש עציון.

בשיתוף גוש עציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully