וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחל דרגה: יותר ממאה מטיילים מחולצים עקב חשש לשטפונות

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 15:32

יותר ממאה מטיילים נכנסו הבוקר לטייל בנחל דרגה ונחל תקוע שבמדבר יהודה, וקיים חשש לשלומם עקב גשמים שירדו בהרי ירושלים ועוד צפויים לרדת. יחידות חילוץ, משטרה וכבאות הוקפצו לחלצם מבעוד מועד

שטפון נחל דרגה/אסף שלמה מזרחי רשות הטבע והגנים

עקב חשש לחייהם של יותר ממאה מטיילים שנכנסו היום (שני) לטייל בצפון מדבר יהודה - בנחל דרגה ונחל תקוע - וחשופים לגשמים חזקים שיורדים בהרי ירושלים והאזור, הוקפצו יחידות חילוץ, מטרה, אנשי רשות הטבע והגנים ויחידת כבאות על מנת לחלץ את המטיילים מהאזור.

לפי אריק אבולוף, מפקד יחידת החילוץ מגילות ים המלח, "בגלל גשמים שיורדים באזור ירושלים והנחל בשעות האחרונות, המשטרה החליטה להקפיץ את יחידת החילוץ מגילות עם יחידת היחלוץ עין גדי, מסוקים של המערך האוויר של המשטרה ויחידת להבה של הכבאות וצוות של מחלצים של הכבאות מבנימין, עם פקחי רט"ג, זאת בגלל 17 קבוצות מטיילים שנכנסו בשעות הבוקר שנכנסו לטייל באפיק נחל דרגה. הנחל מפוקח על ידי רט"ג ומבוקר, כך שיודעים את מספר האנשים בכל קבוצה".

לפי מידע שהגיע לוואלה תיירות, רוב המטיילים כנראה נמצאים במעוק העליון של נחל דרגה ומסוק סורק את הנחל למציאתם, כשהמשימה היא לרדת במפתח המעוק עם מסוק ולהעלות אנשים ממעקף צפוני.

שטפון בנחל דרגה. סף שלמה מזרחי רשות הטבע והגנים,
שטפון בנחל דרגה (צילום ארכיון)/סף שלמה מזרחי רשות הטבע והגנים
פינוי מוסק של צעירה בת 21 שנפצה בנחל דרגה, 21 במרץ 2015. גבי בר שישת יחידת מגילות מחוז ש"י, מערכת וואלה! NEWS
פינוי מוסק בנחל דרגה, 21 במרץ 2015 (צילום ארכיון)/מערכת וואלה! NEWS, גבי בר שישת יחידת מגילות מחוז ש"י

למה מאשרים טיולים בימים גשומים?

עוד אמר אבולוף בשיחה לוואלה תיירות, ש"החלו לרדת גשמים שעלולים לסכן את שהות המטילים בנחל, ולשם כך כל הכוח נכנס פנימה כדי לחלץ את האנשים בדרכים עוקפות כדי להבטיח את שלומם". לדבריו של אבולוף, מדובר בפעולה מניעה לאור מזג האוויר באור והנתונים המטאורולוגיים שהם מקבלים שמשפיעים על נחל תקוע ודרגה.

"כרגע הסטטוס הוא ש-22 מטיילים יצאו מהנחל ויש כ-80 בתוך הנחל", מוסיף אבולוף. "המסוק המשטרתי מבצע העברה של מחלצים מיחידות החילוץ כדי שאלה יחברו למטיילים ויוציאו אותם".

לא ברור מדוע אושר להכניס מטיילים ביום גשום כמו היום, בטח שמזג האוויר הסגרירי היה ידוע מראש. הכניסה לנחל דרגה מנותרת ומבוקרת ונעשית על ידי רשות הטבע והגנים, שפירסמה באתרה אזהרה לגבי שטפונות במדבר יהודה היום (6 במאי), עם דגש על נחל דרגה:

"על פי התחזית של השירות המטאורולוגי היום, יום שני, 6.5, קיים חשש לשטפונות בזק בצפון מדבר יהודה וים המלח. חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים- סכנת חיים!

"כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה - סגורים
מסלולי הטיול בנחלים אוג, דרגה, משאש ותקוע - סגורים
שמורת טבע עין גדי: נחל דוד פתוח במסלול הקצר, ללא ירידה למערת דודים, ללא שביל צפית/גב חלון. נחל ערוגות - הליכה על השביל היבש [אדום] ורק עד למפל הנסתר. כל המעלות לרמת מדבר סגורים".


מרשות הטבע והגנים נמסר: "הבוקר בשל התראה על שטפונות בזק באזור נחלי צפון ים המלח ומדבר יהודה, החלה יחידת חילוץ מגילות בשיתוף רשות הטבע והגנים בפינוי מטיילים ממסלול נחל דרגה ולעת הזאת לא מתאפשרת כניסת מטיילים לנחל דרגה".

יחידת החילוץ מגילות ים-המלח (מחוז ש"י) בנחל דרגה. יחידת החילוץ מגילות, אתר רשמי
יחידת החילוץ מגילות ים-המלח (מחוז ש"י) בנחל דרגה/אתר רשמי, יחידת החילוץ מגילות
יחידת החילוץ מגילות ים-המלח (מחוז ש"י) בנחל דרגה. יחידת החילוץ מגילות, אתר רשמי
יחידת החילוץ מגילות ים-המלח (מחוז ש"י) בנחל דרגה/אתר רשמי, יחידת החילוץ מגילות

דוברות המשטרה: מתנדבי יחידות החילוץ מגילות ועין-גדי (מחוז ש"י) יחד עם מסוק משטרתי, תאג"ד מחטיבה 417 ולוחמי אש מהיחידה לחילוצים מיוחדים של כב"ה יו"ש, נמצאים בתוך נחל דרגה וסורקים אותו על מנת לפנות את יתרת המטיילים. נכון לרגע זה, נשארו בתוך הנחל כ-30 מטיילים ומזג האוויר באזור התייצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully