וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטיילים בערבה נדהמו: זאב טורף יעל לנגד עיניהם. צפו בתיעוד הנדיר

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 13:25

מטיילים שטיילו באזור נחל נקרות שבערבה בפסח, נדהמו לגלות ליד ציד של זאב שרדף אחרי יעל והצליח לתפוס אותו. יתכן וזהו אותו זאב שניסה לצוד עופר של צבי בשבוע שעבר. צפו בתיעוד הנדיר

מרדף של זאב שצד יעל בנחל נקרות, אפריל 2024/צילום: רוני סרור מועדון ג'יפאים אריווה

בשבוע שעבר הבאנו פה תיעוד נדיר של מרדף של זאב בערבה אחרי עופר של צבי, שבו ככל הנראה ניצל העופר מטריפה.

עתה הגיע לידנו סרטון של זאב, יתכן אותו זאב, שצד יעל באזור נחל נקרות שסמוך לערבה. הפעם המרדף הסתיים אחרת.

במהלך חופשת הפסח, יצאו רוני סרור וחברים לטיול שטח בנחל נקרות ותפסו בעדשה תיעוד נדיר מאוד של זאב טורף יעל מול עיניהם. "הסרטון צולם בקטע הצפוני של נחל נקרות ביום שישי בשעה 14.00, כשעתיים אחרי הצילום עם העופר שברח, במרחק ממש קרוב. אני משוכנע שזה אותו הזאב", סיפר רוני לוואלה תיירות. "הפעם הוא היה במרדף אחרי שישה יעלים וחצה את ערוץ הנחל בין שיירת הג'יפים שלנו, ולבסוף צד אחד מהם".

זאב צד יעל בנחל נקרות, אפריל 2024. רוני סרור מועדון ג'יפאים אריווה, תמונות גולשים
חוקי הטבע. היעל ננשך בצוואר על ידי הזאב בתום המרדף/תמונות גולשים, רוני סרור מועדון ג'יפאים אריווה

הזאבים - יצורים אופורטוניסטיים וסתגלתניים ביותר

אורן פריטל פקח אזורי בעבר ברשות הטבע והגנים, אמר: "בעשרות תצפיות שבוצעו לאורך השנים על זאבים במרחב הערבה התיכונה, למדתי שהם אופורטוניסטיים וסתגלתניים ביותר. במקומות שבהם תועדו הטריפות והמרדפים האחרונים, יש גם הרבה עדויות לכך שאותן להקות ניזונות גם ממזון חקלאי ושאריות פסולת אדם. העובדה שהזאבים מסוגלים גם לנהל ציד בצורה מוצלחת אבל עדיין ללכת לאכול בישובים, מעידה על כך שהם מתאימים עצמם לתנאים הסביבתיים ולא מתבססים על מקורות מזון ספציפיים. ניכר גם שהם מתאימים את שעות פעילותם בהתאם למזון הזמין. למשל, באזור הפארן, שם קיימת אוכלוסיית זאבים שחיה קרוב למושב ומתבססת על החקלאות כמקור מזון עיקרי, זיהיתי ב-90 אחוז מהזמן פעילות לילית של שיחור מזון. מה שאומר שהם צדים פחות. הלהקה שתועדה צדה את היעל, וזו שתועדה במרדף אחר צבאים בנחל נקרות, מנהלות לו"ז יומי שמותאם לשעות הפעילות של הטרף, במקרה הזה צבאים ויעלים שבמהלך היום יורדים מאזורים מוגנים לערוצים הרחבים, שם יש עשב וכדומה. הזאבים מתצפתים ממרחק ומנצלים הזדמנויות לתקוף".

זהבה סיגל, אקולוגית הר הנגב ברשות הטבע והגנים, הוסיפה: "ישנה חשיבות בתיעוד התצפיות הללו בכלל ולציבור הרחב. התיעוד מוכיח שלזאבים לא חסר מזון בשטח ובהינתן התנאים הם מנהלים אורח חיים תקין ורצוי. זאב שצד יעל לא יצוד עגל. חשוב שמערכות אקולוגיות ימשיכו לתפקד, והסרטון הזה ממחיש תפקוד נכון של המערכת האקולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully