וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה ה"דיסנילנד של טורקיה" ננטש והתפורר כשנה בלבד אחרי פתיחתו

14.4.2024 / 0:02

פארק אנקפארק, שכונה בעבר כגן השעשועים הגדול ביותר באירופה ו"סמל גאווה לאומי", תוכנן להיות גרסת דיסנילנד של טורקיה - אך ננטש להתפוררות וריקבון. צפו

פארק השעושעים אנקאפארק בשיא תהילתו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פארק אנקפארק הוא פארק שעשועים שפעם כונה "דיסנילנד של טורקיה" והוא היה אמור להיות סמל של גאווה לאומית, כפי שהגדיר אותו נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן - אך הוא ננטש שנה בלבד לאחר שנפתח וכיום הוא איי חורבות מחלידים, דינוזאורים מתכלים, פסולת מפוזרת ותריסר רכבות הרים חסרות חיים - אם כי רוב המתקנים בו עדיין שמישים.

הפארק, שנפתח במרץ 2019 תחת שם וונדרלנד אירואסיה, נסגר לצמיתות בפברואר 2020. תמונות מתוך הפארק כיום מצמררות, וניתן לראות בהן את רכבות ההרים החלודות וחלקי מתקנים פזורים בכל מקום. בתקופת השיא שלו, הפארק התגאה ביותר מ-2,000 מתקנים שנפרסו על פני 1.3 מיליון מטרים רבועים - מה שהפך אותו לשני בגדולו באירופה. אולם מאז סגירתו, הפארק - שנמצא ליד הבירה אנקרה, הפך ליעד לגנבים שמנסים לגנוב כבלים וציוד אחר מהמתחם.

ככה הוא נראה כשנפתח

הפארק עורר התרגשות רבה עם פתיחתו. הוא כלל כ-26 מתקנים גדולים ומלהיבים ועוד 2,117 מתקנים קטנים יותר, כולם שוכנו ב-13 מבנים דומויי אוהל ובשטח חיצוני רחב כשאת המבקרים מקבלת מזרקה המשפריצה מים לגובה 120 מטרים. כמעט 800 מיליון דולרים הושקעו בבנייתו והוא תוכנן לאירוח המוני של כ-5 מיליון מבקרים בשנה, ולכן כלל חנייה ל-1,000 מכוניות.

אך בעיות בבנייה, תביעות משפטיות ומשכורות לא משולמות הובילו לסגירתו בפברואר 2020, לאחר פחות משנה של פעילות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

וככה הוא נראה היום

עד כמה המחדל היה גדול? פחות מיומיים אחרי הפתיחה החגיגית, אחת מרכבות ההרים הגדולות נשברה, השירותים הציבוריים כבר היו במצב מזעזע ובנייתם של מספר מתקנים לא הושלמו ולכן שטחים גדולים בפארק נחסמו לקהל מכיוון שהבנייה בהם הייתה בעיצומה והמפעילים התקשו לשלם את החשבונות.

עוד פארקים בעייתים
פיפי ותורים: האם זה פארק השעשועים המוזנח בעולם?

פארק השעשועים המסוכן בעולם חזר לפעילות

מאז שראש עיריית אנקרה מליח גוקק הכריז על התוכנית לפתיחת פארק השעשועים ב-2012, התוכנית שלו נתקלה בסקנדלים ובעיות בירוקרטיות. ראש העיר הבא אחריו מנסור יבאס האשים כמובן את ראש העיר הקודם בשחיתות שגרמה לקריסתו של "הדיסנילנד הטורקי" והוא גם הגיש נגדו תלונות, אבל זה לא מה שיציל את הפארק, שהפך מהבטחה ענקית לכישלון מפואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully