וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול ב"קניון" האילתי הכי יפה שאתם לא מכירים

רבים פוקדים את הקניונים של אילת, אבל הפעם נציע לכם ביקור בקניון "אחר": הקניון האדום - מסלול מהמם של כשעה בנופי אבן חול שהמים יצרו בה קניון (מעוק) של 200 מטר, שמרהיב ללכת בו. ויש גם ידיות ומעקות שהילדים יעופו עליהם

הקניון האדום/צילום: רשות הטבע והגנים

בדרככם לאילת או חזרה הביתה מהחופשה, אסור לכם לפספס את נפלאות הקניון האדום, רק חצי שעה נסיעה צפונית לאילת. נעמי רזניק, מורה חיילת מבית ספר שדה אילת של החברה להגנת הטבע ממליצה לכם על מסלול מעגלי קצר ונפלא במעמקי אבן חול קדומה, שיתאים לכל המשפחה.

ה"קניון" הוא לא בדיוק מה שילדכם ידמיינו, אלא מדובר בערוץ שהתבלה כתוצאה משטיפת מים באזור וגדותיו תלולות ובנויות מצוקים גבוהים וזקופים. התצורה המופלאה של אבן החול הנובית שבה נוצרו הפיתולים הללו, נוצרה על ידי תהליך ארוך של מיליוני שנים. ניתן לצפות באבן החול בעיקר צפונית מאילת והיא לרוב מגיעה בשלל צבעים מיוחדים כתוצאה ממינרלים ותחמוצות שונות - בקניון האדום, למשל, ניתן לצפות באבן חול אדומה כתוצאה מתחמוצות ברזל.

הקניון האדום. איתן הרשקו, החברה להגנת הטבע
הערוץ התבלה כתוצאה משטיפת מים באזור וגדותיו תלולות ובנויות מצוקים גבוהים. הקניון האדום/החברה להגנת הטבע, איתן הרשקו
הקניון האדום. איתן הרשקו, החברה להגנת הטבע
בצידי הנחל ניתן לראות קונגלומרט - תלכיד נחלים, כלומר שכבת סלע שמורכבת משברי סלע מעוגלים, שהתלכדו בתהליך הסעת הסחף./החברה להגנת הטבע, איתן הרשקו

מה עושים?

המסלול הקצר והנוח שאורכו כשעה הליכה, ועיקר הליכתו בתוך תוואי הקניון, מסומן בסימון שבילים ירוק, שלוקח אותנו לעבר הערוץ המרכזי של נחל שני. בצידי הנחל ניתן לראות קונגלומרט - תלכיד נחלים, כלומר שכבת סלע שמורכבת משברי סלע מעוגלים, שהתלכדו בתהליך הסעת הסחף.

לאחר הליכה קצרה ניחשף לאבן החול הנובית, שצבעה אדום מרהיב. אבן החול נפוצה מאוד במדבר נוב שבסודן ומצרים, ומכאן שמה. בצידי הנחל ניתן לראות צמחיה מדברית ששורדת גם באזור כמעט נטול גשם כמו הרי אילת. נפגוש את רותם המדבר, מלוח קיפח (בנקודתו הדרומית ביותר בנגב) וכמובן את שיטת הנגב, שמהווה מקור מזון חשוב לחיות הבר שמסתובבות באזור זה.

הירידה לקניון היא בעזרת ידיות ומעקות (הירידה פשוטה מאוד) והוא נהייה צר ככל שמתקדמים. הקניון מתחתר לאורך כ-200 מטר בלבד, במהלכם עוברים שלושה מפלים עם יתדות הקבועים בסלע. בקצה הקניון, ניתן לחזור חזרה על סימון שבילים שחור גם הוא בעל יתדות המאפשרות הליכה בטוחה שצופה אל מעל לקניון ולשכבות הסלע, וניקח את סימון שבילים על דרך ג'יפים בסימון אדום בחזרה אל החניון ממנו הגענו.

למיטיבי לכת, ניתן להאריך את המסלול אל עבר נחל שני למסלול של כ-2-3 שעות: במקום לחזור במסלול השחור בחזרה לחניון, ממשיכים על הסימון הירוק כ-500 מטר לאחר המפל, שם חובר השביל לנחל שני המסומן בסימון שבילים ירוק. בנקודה זו חשוב לא להתבלבל, וחובה לפנות שמאלה במעלה הנחל. השביל הירוק מתפתל ועולה עד שהוא מגיע לפתח התחתון של הקניון האדום. שם נפגוש סימון שבילים שחור שייקח אותנו חזרה אל החניון, סימון אדום עד הגעה לשביל ג'יפים וסימון ירוק ממנו התחלנו.

הקניון האדום. איתן הרשקו, החברה להגנת הטבע
במסלול תיראו את אבן החול הנובית, שצבעה אדום מרהיב/החברה להגנת הטבע, איתן הרשקו
הקניון האדום. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הירידה לקניון היא בעזרת ידיות ומעקות, והוא נהייה צר ככל שמתקדמים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

לטיול יצאנו

איך מגיעים: מחפשים בווייז "הקניון האדום - חניה וחניון לילה". הגישה לקניון האדום היא מכביש 12 (אילת-מצפה רמון), כ-20 ק"מ צפונית לאילת. מהכביש ישנו סימון ברור לעבר הקניון האדום. מהכביש יורדת דרך עפר מסומנת בסימון שבילים אדום שמוביל עד מהרה לחניון לילה מסומן בו מחנים את הרכב.
בתחבורה ציבורית: ניתן להגיע ישירות אל המסלול עם קו 392 של אגד, שנוסע לאילת מבאר שבע ובחזרה מספר פעמים ביום. ישירות אל תחנת האוטובוס צומת הקניון האדום. שימו לב לחציית הכביש המסוכנת למעבר למסלול.
מה לקחת: מים, נשנושים ושקיות זבל, נעלים סגורות, כובע.
תקופה מומלצת: סתיו ואביב, אסור לטייל בגשם
למי מיועד: משפחות, ילדים, זוגות ונופשים באילת
נגישות: המסלול אינו נגיש
אורך מסלול (מעגלי קצר): כ-2 ק"מ
רמת קושי: קל עד בינוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully