וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזלזול של מנכ"ל ישרוטל במפונים: "המלון הפך לקיבוץ"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 13:16

ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, הפגין שוב חוסר רגישות כלפי מפונים ששהו במלונות הרשת במלחמה, ותיאר אותם כ"קיבוץ" ואת מלון הפאר שאירח אותם כ"אכסנייה". האם ההתנשאות הזו באמת נחוצה? תחשבו על זה כשתזמינו את החופשה הבאה. דעה

בראיון שהעניק בשבוע שעבר ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, לגלובס, נחשפה תפיסת עולם מנותקת ומתנשאת כלפי מפונים ששהו במלונות הרשת בעקבות המלחמה. רביב לא בחל במילים ואמר: "במלון בראשית, שהוא הכי יוקרתי בישראל, אירחנו את קיבוץ צאלים. באתי לשם והשתגעתי. המלון הזה, שאנחנו כל כך מטפחים אותו, הפך להיות קיבוץ. ילדים, ילקוטים, היה כבר ריח של קיבוץ. המלון הפך להיות סוג של אכסנייה. בתחילת החודש קיבוץ צאלים החליט להתפנות משם, והצוות הפך אותו בתוך יומיים חזרה למלון, הייתי בהלם".

הביטוי "קיבוץ" ו"אכסנייה" מפי המנכ"ל, בהקשר של משפחות מפונות שברחו מבתיהם בשל לחימה, מעיד על ניתוק וחוסר הבנה משוועים לגבי המצוקה והטראומה שחוו. תיאור הילדים עם התיקים והשקי שינה במסדרונות מלון יוקרתי כ"קיבוץ", מרמז על תפיסה של המפונים כמטרד שפוגע בסטנדרט של המלון, ולא כבני אדם הזקוקים לחמלה ותמיכה בשעתם הקשה.

מלון בראשית במכתש רמון. זיו ריינשטיין
מלון בראשית. לדברי המנכ"ל הוא הפך ל"אכסנייה"/זיו ריינשטיין

יש מצבים שבהם הערכים האנושיים צריכים לגבור על האינטרסים העסקיים

זו לא הפעם הראשונה שרשת ישרוטל מפגינה יחס בעייתי כלפי המפונים. רק לאחרונה, בעקבות חשיפה תקשורתית ולחץ ציבורי, נאלצה הרשת לחזור בה מכוונתה להוציא כ-600 מפונים מהמלונות בתום החודש. גם אז הייתה זו התעלמות ברורה ממצבם הרגיש של האנשים שעקרו מבתיהם, והתייחסות אליהם כאל נטל בלבד.

בכירי ישרוטל, ובראשם המנכ"ל רביב, צריכים להפנים כי יש מצבים שבהם הערכים האנושיים צריכים לגבור על האינטרסים העסקיים. התבטאויות פוגעניות והחלטות אטומות כלפי ציבור שנקלע למצוקה, אינן ראויות לארגון הרוצה להצטייר כבעל אחריות חברתית.

האמירות המזלזלות של רביב, בשילוב עם האירוע שקרה רק לאחרונה, בו ניסתה ישרוטל לפנות את המפונים, מעידים על חוסר רגישות משווע. נראה כי לא מדובר רק בפליטות פה חד פעמיות, אלא בתפיסת עולם קלוקלת, יהירה ומתנשאת מצד ההנהלה כלפי מצבם של המפונים. זו הזדמנות עבור ישרוטל לחשבון נפש פנימי ולשינוי הגישה, תוך גילוי יתר רגישות וסולידריות כלפי המפונים בעת המשבר.

ואתם גם צריכים לעשות חשבון: לאיזה מלון הכסף שלכם "יילך" בחופשה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully