וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין ירקעם: טיול משפחתי במדבר, שגולשים בו לתוך המים הקרים

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 17:36

עין ירקעם שבנחל חתירה הוא מעיין שנובע בעיקר בימי החורף, ובקיץ די יבש. הוא אוסף אליו גם מי גשמים ושיטפונות שנאגרים בתוך גב והופכים אותו לנקודת טבילה נהדרת למטיילים ומשפחות

עין ירקעם. הגר יסעור, החברה להגנת הטבע
עין ירקעם. גב מים רב עונתי יפהפה וענק/החברה להגנת הטבע, הגר יסעור

מקור לטיולים רבים באזור

הגשם הטוב שירד השנה, מילא את גבי המים במדבר, ביניהם את עין ירקעם - גב מים רב עונתי יפהפה וענקי - שמידותיו 10X15 מטרים ועומקו המירבי 5 מטרים.

מי הגשמים והשיטפונות נאגרים בגב שנמצא בתוך נחל חתירה, המנקז את מכתש ירוחם (לשעבר הגדול) וחוצה את רכס חצרה. המעיין, שנובע בעיקר בימי החורף, הוא מקור לטיולים רבים באזור, או נקודה חביבה במדבר שתענוג לשחות בה.

עין ירקעם. החברה להגנת הטבע
נקודה חביבה במדבר שתענוג לשחות בה. השביל לעין ירקעם/החברה להגנת הטבע

מחפשים להתרענן במדבר? זה בשבילכם

ביקשנו ממדריכי בית ספר שדה הר הנגב של החברה להגנת הטבע, להמליץ על מסלול טיול למשפחות שיחפשו להתרענן במדבר בתקופה הקרובה.

נחל חתירה מנקז את כל שטחו של המכתש הגדול, לכן יש בו שיטפונות רבים. מעט אחרי שהנחל יוצא מתוך המכתש, הוא מתחתר לנקיק צר, המתמלא בימות החורף במים רבים. בתוך הנקיק נובעים מימיו של עין ירקעם - מעיין שבעבר היה פעיל כל השנה, ואילו כיום חרב בקיץ. המים זורמים אל בריכה גדולה דרך מפל צינור, בו אפשר לגלוש לתוך המים הקרים. מעל חלקה הצר של הבריכה "יושבים" שני סלעים גדולים, שהופכים את המראה למרשים עוד יותר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עין ירקעם. נעמה שלם, החברה להגנת הטבע
בתוך הנקיק נובעים מימיו של עין ירקעם/החברה להגנת הטבע, נעמה שלם
עין ירקעם. החברה להגנת הטבע
מבט מעינו של הרחפן על נחל חתירה/החברה להגנת הטבע

מה עושים?

המסלול הקצר והנוח מתאים למשפחות, ומי שיילכו עוד קצת יגיעו עד לנקודת תצפית יפה עם סיפור מיוחד. הוא מתחיל בחניון עין ירקעם (בוייז: "חניון עין ירקעם"). הולכים בכיוון מזרח בשביל בסימון ירוק. לאחר כ-300 מטרים עוברים בצומת עם שביל בסימון כחול, וממשיכים בשביל הירוק עוד כ-200 מטרים, עד שמגיעים לשביל בסימון "שקוף" (שני פסים לבנים, ללא צבע ביניהם). השביל "השקוף" יורד ימינה לנחל, כ-50 מטרים בירידה במדרגות חצובות רומיות עד לעין ירקעם. החזרה לחניון היא באותה הדרך.

אפשר להאריך את ההליכה ולהמשיך לתצפית יפה מראש מעלה פלמ"ח (שהירידה בו מסוכנת ומתאימה רק למטיילים מנוסים) - מעין ירקעם הולכים מזרחה כ-1.2 ק"מ, עם הסימון הירוק. מטיילים דרך צמחיית מדבר, המתעוררת לחיים בתוך אפיק הנחל. הולכים עד לנקודת התצפית לנחל חתירה ומעלה פלמ"ח. משם חוזרים באותה הדרך עד לחניון עין ירקעם. הולכים הליכה קצרה מרוצפת סלע לבן וצמחיי מדבר מהחניון כדיי להגיע לנווה מדבר יחיד במינו, עמוק וקריר כל השנה.

מעיין עין ירקעם. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מעל חלקה הצר של הבריכה "יושבים" שני סלעים גדולים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
עין ירקעם. החברה להגנת הטבע
נחל חתירה מנקז את כל המכתש הגדול, לכן יש בו שיטפונות רבים/החברה להגנת הטבע

לטיול יצאנו

איך מגיעים: מדימונה, נוסעים מזרחה בכביש 25, לכיוון ים המלח. בצומת רותם פונים לכביש 206, ונוסעים דרומה לכיוון המכתש הגדול ומישור ימין. חניון עין ירקעם נמצא על כביש 206, כחצי ק"מ דרומית לפנייה למכתש הגדול. ניתן לטייל במסלול הלוך-חזור, אין מסלול מעגלי, יש מסלול קרוב אדום שהולך לגב העליון ועוד מסלול עוקף שחור שהולך לגב התחתון.
איך מגיעים ב-WAZE: חניון יום עין ירקעם
רמת קושי: משפחות
אורך: כקילומטר לכיוון, לתצפית עוד כ-2.5 ק"מ במצטבר
מיועד: משפחות, זוגות, אוהבי גבים
תקופה מומלצת: אביב
נגישות: המסלול אינו נגיש
דגשים חשובים: בעונה זו חשוב לטייל עם נעליים סגורות, כמו כן חשוב להצטייד במים וכובע. עדיף להביא גם מגבת וסנדלים או נעליי מים לכניסה למים. השאירו נקי והימנעו מירידה משבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully