וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבירותיי ורבותיי, קבלו את שר התיירות", ואז החלו שריקות בוז

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 19:07

כ-5,000 מבקרים הגיעו לתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שנפתחה היום בתל אביב, שבה הציגו רק 12 מדינות. אולם היא תיזכר בעיקר בגלל אירוע אחד: מחאת אנשי התיירות הנכנסת, שהפריעו לשר התיירות כץ לנאום וקראו לו לא לשים קץ לתיירות

מחאה נגד שר התיירות חיים כ"ץ ביריד התיירות IMTM 2024/צילום: ארי מלניק

היום (רביעי) נפתחה תערוכת התיירות הבינלאומית 2024 IMTM בביתן 2 ב-EXPO תל אביב, אולם היא תיזכר כתערוכה העצובה ביותר שידעה ישראל בענף התיירות: רק 12 מדינות הציגו בתערוכה, ומעבר לכך שר התיירות חיים כץ זכה לקבלת פנים צוננת כשנאם, עת מחאת אנשי התיירות הנכנסת, בהם מורי דרך, הפריעה לו לדבר והניפה שלטים מול פניו עם הכיתוב: "כץ אל תשים קץ לתיירות".

כמאה מורי דרך ועובדים בתיירות הנכנסת הפגינו נגד כץ בדרישה להתייחס לענף. רק אתמול הודיע שר האוצר סמוטריץ', שעסקים באזורי מלחמה יפוצו גם בחודשים ינואר-פברואר וענף התיירות הנכנסת דורש התייחסות דומה, שכן מאז תחילת המלחמה מספר התיירים בארץ שואף לאפס ועשרות אלפי עובדים נטולי פרנסה. השר כץ שוחח עם המפגינים והבטיח לפעול בנושא. נחכה ונראה.

כץ אמר בנאומו: "מי שמוחה - מוחה בצדק, יש בעיה וצריך לפתור אותה. המטרה שלי להפריח את התיירות שהיא משמעותית לכלכלה הישראלית. משרד התיירות בראשותי, פועל בכל דרך אפשרית על מנת לשמר את הקיים ולאפשר התאוששות מהירה ביום שאחרי. פעלנו ואנחנו עדיין פועלים מול ועדת הכלכלה בכנסת ומשרד האוצר, על מנת להבטיח כי עובדי התעשייה החיוניים לא יפגעו בשל המצב המיוחד שעוברת המדינה כולה. במסגרת זו אנו מנסים למצוא פתרון לבעיה האמיתית של מורי הדרך. אנו ממשיכים להשקיע משאבים רבים בשדרוג האתרים התיירותיים ברחבי המדינה ושיפור חווית התייר. מספר התיירים שנכנסים מדי יום לישראל גדל בהדרגה. ב-8 באוקטובר הגיעו לארץ 26 תיירים ואילו אתמול כבר הגענו למעל 4,000 תיירים. בזמן הקורונה תיירות הפנים הוכיחה את עצמה ושמרה על עסקי התיירות המקומיים, גם כעת, זה הזמן של הישראלים לבחור להתאוורר בארץ".

שר התיירות חיים כ"ץ ביריד התיירות IMTM 2024. זיו ריינשטיין
אנשי התיירות הנכנסת הפגינו נגד כץ בדרישה להתייחס לענף, היום ביריד התיירות/זיו ריינשטיין
מחאה נגד שר התיירות חיים כ"ץ ביריד התיירות IMTM 2024. ארי מלניק, תמונות גולשים
"כץ אל תשים קץ לתיירות". מחאת אנשי התיירות הנכנסת, היום/תמונות גולשים, ארי מלניק
מחאה נגד שר התיירות חיים כ"ץ ביריד התיירות IMTM 2024. ארי מלניק, תמונות גולשים
"יש בעיה וצריך לפתור אותה". שר התיירות עם מורה דרך בתערוכה/תמונות גולשים, ארי מלניק

קול ענות חלושה

זו השנה ה-30 שבה מתקיימת התערוכה, שכולל בדרך כלל עשרות רבות של מדינות ששולחות את נציגיהן לקדם את התיירות מישראל לעולם, אולם השנה, עקב המלחמה, נרשמה היענות חלשה מצד מדינות העולם להשתתף ביריד. בין המשלחות שהשתתפו השנה בתערוכה: קפריסין, אזרבייג'ן, רומניה, סרי לנקה, טאיוואן, וייטנאם, צרפת, אל סלבדור, צ'כיה ,יוון ואתיופיה. לפי המארגנים, כ-80 ביתנים, רובם של תיירות מקומית-ישראלית עמדו לרשות המבקרים בתערוכה הדו-יומית שתימשך גם מחר, ואליה הגיעו, למרות המלחמה, כ-5,000 מבקרים.

יריד התיירות IMTM 2024. בוריס טמניק,
השנה עקב המלחמה, נרשמה היענות חלשה מצד מדינות העולם. תערוכת IMTM/בוריס טמניק

מתיחת פנים לסאן דור

בתוך כך, חברת סאן דור מקבוצת אל על הציגה בתערוכה אסטרטגיה ומיתוג מחדש של החברה, הכוללת בין היתר אופטימיזציה של היעדים והתדירויות, תוך מיקוד בשוק הטיסות הקרובות לישראל, זאת לאור השינוי בטעמי הלקוח בתקופה הנוכחית. בנוסף, חשפה החברה מיתוג מחדש הכולל שפה פרסומית ותקשורתית עדכנית.

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully