וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קבלת הפטור מוויזה: ארצות הברית בראש רשימת היעדים החמים השנה

בשיתוף ESTA

31.3.2024 / 10:56

האם ידעתם שהיעד מספר אחת השנה של ישראלים הוא ארצות הברית? הסיבות בפנים

דגל ארצות הברית. freepik,
הליך הגשת הבקשה לפטור מוויזה הוא קל פשוט ומהיר/freepik

ארצות הברית תמיד הייתה יעד מועדף עבור ישראלים למטרות שונות ומגוונות, החל מביקורי קרובים וחברים, כלה בטיולי נוף ותרבות מרתקים ועד לפגישות עסקים חשובות, ואף השתתפות בכנסים ואירועים ייחודיים. הוצאת ESTA (הפטור מויזה החדש) או בשמה המלא Electronic System for Travel Authorization סלל דרך פשוטה זולה ומהירה להגעה ליעד הכה פופולרי עבורנו הישראלים.

כאן תוכלו להבין טוב יותר מהי משמעות הפטור מוויזה, איך מקבלים אותו, אילו שינויים הגיעו בעקבותיו וכיצד המצב המורכב במדינתנו השפיע על כמות הנוסעים לארה"ב והגשת הבקשה לפטור מוויזה.

מהו הפטור מוויזה?

הפטור מויזה לארצות הברית, הינו אישור אלקטרוני, אשר מחליף את הוויזה המוכרת, זו שהייתה מצריכה התייצבות לראיון אישי בשגרירות עם ערימת מסמכים מכובדת, המתנה לעיתים של חודשים ארוכים ומילוי טפסים מסורבלים. את כל זה מחליף טופס פשוט יותר והמתנה של ימים ואף שעות בודדות.

האם כולם זכאים לקבלת הפטור מוויזה?

כמעט!

אם הנכם עומדים בתנאים הבאים אתם זכאים להגיש בקשה:

• יש ברשותכם דרכון ישראלי בתוקף וביומטרי.
• מעולם לא סורבתם לויזה לארצות הברית.
• מעולם לא סורבתם כניסה לארצות הברית או לכל מדינה אחרת.
• אין לכם עבר פלילי.

האם כל מי שמגיש בקשה מקבל אישור?

כל מי שעומד בתנאים הללו, סביר מאוד להניח שיקבל פטור מוויזה. שתי סיבות נפוצות לקבלת סירוב הן: חוסר עמידה בתנאים או מענה שגוי על אחת השאלות הכלליות או הפרטיות, נתון שגורם למערכת הכמעט אוטומטית של האמריקאים לבצע בדיקות נוספות או לשלול את הבקשה באופן מיידי.

המצב בישראל והשפעתו על הפטור מוויזה

הבשורה והאישור הסופי לפטור מוויזה לארה"ב התקבלו ממש רגע לאחר התחלת המלחמה שפרצה ב 7 באוקטובר. ישראלים רבים שחיכו בקוצר רוח להליך הפשוט והמהיר לא יכלו ולא רצו לצאת מהארץ, גם לאחר קבלת ההטבה הגדולה.

תקופה של חודשים ארוכים לתוך המלחמה כמעט ולא היו טיסות יוצאות מישראל, שלא לדבר על נכנסות ורוב המדינה הייתה בבתים, במקלטים או בפעילות התנדבות וסיוע לאחר. משום כך, הפטור מוויזה כמעט ולא השפיע על המדינה החדשה שהצטרפה, ישראל.

השינוי שחל בחודשים האחרונים

החודשים האחרונים, לאחר זמן ממושך של לחימה והמון תסכול ומצב מורכב בישראל, נראים מעט אחרת.

מסתמנת עלייה משמעותית שהתחילה לאט והגבירה קצב של ישראלים אשר סוף סוף מנצלים את היותה של ישראל בתוכנית היוקרתית לפטור מוויזה והמונים כיום מגישים את הבקשה. גם עבור אלו שאין באמתחתם תכנון נסיעה ברור ומדויק, עדיין קיים ביקוש רב. לפי הבדיקות העדכניות ביותר שנעשו, ארצות הברית הינה היעד הפופולרי ביותר עד כה בשנת 2024 לטיולים עבור ישראלים.

מדוע עדיין קשה לחזור לשגרה?

לצערנו, כמו שההיסטוריה תמיד הוכיחה, השפעה של מלחמה תמיד גדולה ומתפרסת לתחומים רבים. בחודשים הראשונים שלאחר ה7 באוקטובר היו מעט מאוד טיסות יוצאות מישראל או , לקח זמן רב מאוד להתאוששות. כפועל יוצא מזה, חזרתן של חברות התעופה לסוג של שגרה לקח זמן, מאמצים ועל כן ההשפעה הכלכלית הניכרת, הטיסות, שלא כמו בעבר כיום יקרות. כדי שתהיה עלות מוזלת, צריך ביקוש גדול שגורר היצע נרחב. עם הזמן אנו עדים לשינוי, אך ייקח עוד זמן לנרמול מצב הטיסות היוצאות מישראל, חזרה לשגרה של בילויים וטיולים וכתוצאה מכך, חזרה לטיסות זולות ומגוונות.

אני מעוניין! איך מקבלים פטור מוויזה?

אולי החלק החשוב ביותר. החלטתם להגשים את החלום משכבר הימים? קרוב משפחה שמחכה שתגיעו לביקור שנים? או פגישת עסקית שנמנעתם ממנה והגיע הזמן שתצא לפועל?

הליך הגשת הבקשה לפטור מוויזה הוא קל פשוט ומהיר. אם עוד לא הגשתם, לא תאמינו עד כמה.
ההליך מחולק לשלושה חלקים - מילוי טופס ה- ESTA, תשלום אגרת הפטור (בסך 21$) והמתנה לאישור.

את כל זה ניתן לעשות בעזרת חברה חיצונית וגם לבד. בשני המקרים, אפשר לעשות הכל מהבית.

בונוס - טיפים ודגשים חשובים להגשת הבקשה לפי שלושת השלבים

מילוי טופס הESTA - ודאו כי הדרכון שלכם מולכם וכי אתם סורקים/מעלים את תמונתו בצורה ישרה, חשוב מאוד ששתי השורות התחתונות בדרכון ייסרקו גם כן, ללא חלק זה, לא תוכלו להמשיך לשאלון.
ודאו כי הנכם עונים באופן כנה ומלא לכל אורך השאלון, עברו שנית על כל התשובות שסיפקתם, במיוחד בחלק האחרון של הטופס (שאלות כלליות, ביטחוניות ורפואיות) , שימו לב כי מענה שגוי בחלק זה יוביל באופן וודאי לפסילת הפטור.

תשלום האגרה - שימו לב כי יתקבל אך ורק כרטיס אשראי בינלאומי, ולא זה התקף רק בישראל. תוכלו לוודא זאת על ידי בדיקה כי הכרטיס הינו בעל 16 ספרות.

המתנה לאישור - אל תילחצו אם אינכם מקבלים את האישור בהקדם, שימו לב כי ישנם מצבים בהם המערכת דורשת בדיקת רקע נוספת, כמו כן, בעיות תחזוקה במערכת האמריקאית יכולות להביא לעיכוב גם כן.

לרוב, זמני הגעת האישור נעים בין שעות בודדות לשלושה ימים בלבד. לאחר מכן - ניתן לטוס באופן מיידי.

לסיום, עם הגעתו של הפטור, תם עידן הוויזה?

התשובה היא: לא.

הפטור מוויזה אשר מאפשר כיום לישראלים באופן שלא היה קיים מעולם, להגיע לארצות הברית באופן מהיר קל ופשוט לדאבוננו לא מתאים לכולם. ראשית, כל מי שאינו עומד בתנאים לפטור, או מי שסורב לפטור מוויזה, מחוייב בהגשת בקשה לויזה , משמע, מעבר דרך הצינורות המקובלים והידועים הכוללים המתנה והגעה לראיון בשגרירות, מילוי טופס הds160 הארוך והידוע לשמצה והמצאת מסמכים רבים לטובת הוכחת זיקה לארץ והסברת מטרת הנסיעה.

עם זאת, כל מי שעומד בתנאים להגשת הבקשה, ומטרת נסיעתו היא תיירות או עסקים ואינו מתכנן לשהות בארצות הברית למשך של יותר מ 90 יום אין סיבה שלא יגיש בקשה וישתתף בתוכנית הפטור מוויזה.

נסיעה טובה!

בשיתוף ESTA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully