וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדומה ואדומה: מרבדי פרגים הציפו את ירושלים העתיקה

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 6:32

פרגים אדומים נהדרים הציפו את עמק הקדרון בירושלים למשך מספר שבועות בלבד, ויקדמו את פניהם של המטיילים במקום, כשברקע מתנשאות חומות העיר העתיקה. הזדמנות לטיול פורח וצילומים מרהיבים לאינסטוש

כמה זרעי פרג יש בפרח אחד?/Colin Stark
פינת העופל בהר הבית בירושלים. ארנון בוסאני,
מרבדי פרג אגסני מציפים בימים אלה את עמק הקדרון. הר הבית ופינת העופל/ארנון בוסאני

בלב ירושלים הקדומה - פריחה אדומה: מרבדים אדומים של פרג אגסני מציפים בימים אלה את עמק הקדרון שלמרגלות הגן הלאומי עיר דוד, שלבש גלימה אדומה שכיסתה את מדרונות העמק העתיק.

במרחק הליכה קצר משער האשפות ומהכותל המערבי, בערוץ נחל הקדרון שבין עיר דוד להר הזיתים, משתרע עמק הקדרון, שבו עצי זית מוריקים, חומות העיר העתיקה המתנשאות ברקע וצלילי פעמונים המגיעים מרחוק - מה שיוצר אווירה נהדרת לטיול קצר ולא קשה.

נחל קדרון בירושלים. ארנון בוסאני,
שכונת סילואן ברקע מרבדי הפריחה/ארנון בוסאני
קבר בני חזיר בנחל קדרון בירושלים. ארנון בוסאני,
קבר בני חזיר/ארנון בוסאני
יד אבשלום בנחל קדרון. ארנון בוסאני,
יד אבשלום/ארנון בוסאני
קבר זכריה בירושלים. ארנון בוסאני,
קבר זכריה בעמק קדרון, אחת מהמצבות הגדולות במתחם/ארנון בוסאני

"פטרה של ירושלים"

ערוץ הנחל הקדום, שפעם היה מלא במים, מהווה גבולה המזרחי של שלוחת עיר דוד הצרה והוא משמר בתוכו לא מעט תגליות ופרקי היסטוריה מהעבר הרחוק והקרוב. בחלקו הצפוני של עמק הקדרון, בסמוך לבית העלמין בהר הזיתים, שוכנות מערות קבורה ומצבות אבן עתיקות. מעניין לדעת שבהר הזיתים עצמו נטמנו דמויות מופת כמו הנרייטה סולד, ש"י עגנון, מנחם בגין, פנחס רוטנברג, הרב קוק ועוד.

בביקורכם בעמק תוכלו להתרשם ממצבות האבן העצומות והמפוארות מימי בית שני, המוכרות כיד אבשלום, קבר זכריה וקבר בני חזיר. שלושת המונומנטים המפוארים נחצבו בסלע ההר לפני יותר מאלפיים שנה וזכו לכינוי "פטרה של ירושלים".

מרבדי הפריחה היפים, המכסים את מדרונות ההרים, משמשים רקע נפלא לא רק לטיול פריחה או לפיקניק, אלא גם לצילומי פריחה יוצאי דופן שמושכים אליהם צלמים ומגיעים לצלם את הקדרון האדום. בין הפרחים שממלאים את העמק כמידי שנה בעונת האביב: בן חצב יקינתוני, סביון אביבי, ציפורני החתול, תורמוס ההרים, לשון הפר, חוטמית זיפנית, תלתן הארגמן, לוף ארץ ישראלי, ושלל כלניות וחרציות.

את הביקור בעמק הפורח תוכלו לשלב עם סיור בגן הלאומי עיר דוד ובכותל המערבי שנמצאים במרחק הליכה קצר מהקדרון. אם תרצו להתרענן מעט במימיה הקרירים של נקבת השילוח ולצעוד לאור פנסים בבטן האדמה, תוכלו לעשות זאת בתשלום סמלי.

נחל קדרון. ארנון בוסאני,
מרבדי הפריחה היפים, המכסים את מדרונות ההרים משמשים רקע נפלא לצילומי פריחה/ארנון בוסאני
נחל קדרון בירושלים. ארנון בוסאני,
נחל קדרון בירושלים/ארנון בוסאני
קברי נחל קדרון בירושלים. ארנון בוסאני,
בעמק נחל קדרון מצבות אבן עצומות ומפוארות מימי בית שני/ארנון בוסאני

איך מגיעים?

ממתחם התחנה הראשונה ומכיכר צה"ל:
קווים 83, א83 - ירידה בתחנת "הר הזיתים" ( לרדת במרכז מידע הר הזיתים, בתחנה הראשונה ברחוב דרך יריחו) ממרכז העיר ורחוב יפו:עולים על קו 1 או קו 3 לכיוון הכותל. יורדים בתחנה דרך יריחו/ דרך העופל. (שלוש תחנות לפני הכותל(מתקדמים לכיוון הרמזור, חוצים את הכביש וממשיכים ישר על רחוב דרך יריחו. לאחר 250 מטר מגיעים למרכז מידע הר הזיתים, מבנה חד קומתי תחת פרגולה ענקית.

מכיכר השבת וגאולה:
קו 51. ירידה בתחנת "הר הזיתים" (לרדת במרכז מידע הר הזיתים, בתחנה הראשונה ברחוב דרך יריחו)

לבאים ברכב פרטי:
חנייה מוסדרת בצידי הכביש באזור מרכז מידע הר הזיתים, דרך יריחו 52 ירושלים, או להקליד "מרכז מידע הר הזיתים" ב-WAZE.

לפרטים נוספים: 6033*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully