וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשינו סדר: לאיזה מדינות אפשר לטוס עכשיו?

בשיתוף הפניקס סמארט

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 11:34

לאיזה יעדים אפשר לטוס בימים אלו? סקירת כמה מהיעדים שאפשר לטוס אליהם ממש עכשיו

אבא, אמא וילדה בנמל תעופה לפני חופשה. ShutterStock
לשמחתנו, יש מגוון רחב של יעדים שנחשבים בטוחים ולא פחות חשוב: מהנים/ShutterStock

בימים כתיקונם, בחירת יעד לחופשה מושפעת ממגוון רחב של שיקולים כמו המרחק, מזג האוויר במדינת היעד, האטרקציות וכמובן המחיר. אך לשיקולים הרגילים שמשפיעים על בחירת יעד לחופשה מתווסף שיקול נוסף, שהפך למרכזי מתמיד: בחירת יעדים שאין בהם אזהרות מסע. החדשות הטובות הן שלצד יעדים שבהם רמת האיום גבוהה (ולכן עפ"י המטה לביטחון לאומי אין להגיע אליהם), יש מגוון רחב של יעדים שנחשבים בטוחים ולא פחות חשוב: מהנים. ריכזנו עבורכם כמה מהיעדים הבולטים שכדאי לבדוק.

seperator

בלגרד - פנינה היסטורית שווה

עיר הבירה הסרבית היא יעד שנחשב אולי לקצת פחות מוכר בקרב הקהל הישראלי, ויש לנו הרגשה שזה עשוי להשתנות בקרוב. בלגרד משלבת בין מראות ומבנים עתיקים, חוויית בילוי תוססת ומחירים נוחים. העיר משובצת במוקדי עניין בעלי ניחוח היסטורי, שבהם חמאמים שנבנו עוד בימי הטורקים, מצודה מהמאה ה- 14, קתדרלת סאבה הקדוש הנחשבת לאחת הכנסיות האורתודוכסיות הגדולות בעולם ועוד. לצד מראות עתיקים, אפשר לבלות ברובע סקרדליה המרוצף באבנים ומשרה אווירה רומנטית, לבקר במוזיאונים וגלריות, לתפוס ירוק בפארקים ולפצוח במסע שופינג במדרחוב קנז מיכאילובה.

בלגרד. ShutterStock
משלבת בין מראות ומבנים עתיקים, חוויית בילוי תוססת ומחירים נוחים. בלגרד/ShutterStock

בולגריה - לבקר במנהרת הזמן

במרחק של שעתיים וחצי טיסה מישראל מחכה לכם עולם אחר, המשלב בין כפרים שבהם הזמן קפא מלכת ועד חוויית בילוי מודרנית במחירים משתלמים. בולגריה היא יעד אידיאלי עבור חובבי הטבע בשל האגמים התכולים, הנופים המרהיבים ושפע של מסלולי הליכה קצרים וארוכים. המדינה השוכנת במזרח הבלקן משופעת בכפרים ציוריים שישאבו אתכם לתקופות חיים אחרות - עם חקלאים שמעבדים את האדמה בלי מכונות, עגלות חציר שנוסעות על השבילים ונשות הכפרים שעדיין מכינות גבינה בשיטות של פעם מעזים שזה עתה נחלבו.

בולגריה משופעת גם באתרים היסטוריים שבהם המרחצאות הרומיים השוכנים בוורנה (זכר לאימפריה הרומית), באפשרויות בילוי לכל המשפחה דוגמת פארק המים בנסבר ובמקומות דוגמת סאני ביץ' - עיירת נופש הכוללת רצועת חוף עם שפע של אפשרויות בילוי ופעילויות ספורט אתגרי.

בולגריה. pixabay,
במרחק של שעתיים וחצי טיסה מישראל מחכה לכם עולם אחר. בולגריה/pixabay

מלטה - פנינה ים תיכונית

ממש מעבר לפינה, במרחק של שעתיים וחצי טיסה בלבד מישראל, שוכנת לה מלטה - אי קטן וקסום בלב ים התיכון. שילוב מרתק של היסטוריה עשירה וחופים עוצרי נשימה מצפה לכל מי ששם פעמיו אל גן העדן הים תיכוני הזה. במלטה ניתן ליהנות מטיול מושלם, המשלבת בתוכה את כל הטוב שיש לחופשה להציע: שמש נעימה, ים תכלת צלול וחופים מרהיבים .במקביל, חובבי ההיסטוריה ימצאו עניין רב בסיור בין שרידים עתיקים וערים עתיקות, וביניהן ולטה, עיר הבירה המוקפת חומה מימי הביניים, המשמשת כקפסולת זמן עתיקה ומרהיבה. טיול לאורך החוף הסלעי הציורי של מרסה-שלוק ,כפר דייגים מקסים, יאפשר לכם לחוות את הצד האותנטי יותר של האי. אל תפספסו ביקור באי גוזו, שם מחכים לכם מפלי טבע עוצרי נשימה.

בין ההמלצות הבולטות למלטה: הטעימה במטבח המקומי המושפע ממגוון תרבויות (כמו איטלקית וערבית), צלילה וגלישה במימיה הצלולים של האי, ובילוי על החופים המרהיבים שמעוטרים בסלעים אדומים ייחודיים. מלטה מציעה גם מבחר בתי מלון מפנקים, כך שניתן להרגיש כמו המלכים והרוזנים שחלפו בעבר באי המרהיב הזה.

הכפר של פופאי במלטה. ShutterStock
טיול מושלם. מלטה/ShutterStock

אסטוניה - חופשה לחופי הים הבלטי

עיר הבירה טאלין היא גם העיר המפורסמת במדינה, המשלבת בין המראות הקסומים של העיר העתיקה על שלל הצריחים והמגדלים לבין העיר החדשה והמודרנית. לצד הביקור בטאלין, אסטוניה כוללת מוקדי משיכה נוספים שבהם הפארק הלאומי לאהמה - המשתרע על פני מרחבים עצומים ומשובץ באגמים, יערות וכפרי דייגים. אפשר לבקר גם בעיר השנייה בגודלה במדינה, טרטו, המשופעת במוזיאונים ובסצנת תרבות עשירה או בסארמה - האי הגדול באסטוניה, שכולל טירה מהמאה ה- 14.

אסטוניה. pixabay,
מלאה במוקדי משיכה. אסטוניה/pixabay

פריז - טיול בעיר הרומנטית בעולם

אחת מ"פינות האהבה" הידועות בעולם היא (איך לא) מגדל אייפל, שהפך לאייקון של הצעות נישואין, לצד פנינים נוספות בעיר. האווירה שמשרה העיר, על אתריה המיוחדים, אידיאלית לטיול יד ביד - משייט על נהר הסיין ועד הליכה מהנה בשדרת השאנז אליזה. ואם האווירה של עיר האורות מדברת אליכם, מומלץ לבקר בגני לוקסמבורג השוכנים ברובע השישי בפריז - שורת גנים מוריקים עם מזרקות, מרבדי דשא ובריכה. במרכז הגנים ניצב ארמון לוקסמבורג, לצד שלל דוכנים ובתי קפה.

פריז. pixabay,
אידיאלית לטיול יד ביד. פריז/pixabay

ניו יורק - העיר שיש בה הכול

אחד היעדים שאנחנו הישראלים הכי אוהבים, מאפשר לנו למצוא הכול מהכול. העושר האורבאני של התפוח הגדול מתפרס על פני חמישה רובעים, והוא כולל מונומנטים אייקוניים כמו פסל החירות ובניין האמפייר סטייט, אלפי מקומות בילוי שבהם בתי קפה, מסעדות, ברים ופאבים, סצנת תרבות הכוללת את המוזיאונים הידועים בעולם כגון המוזיאון לאמנות מודרנית ומוזיאון המטרופוליטן, תעשיית קולנוע מפוארת, ההופעות הגדולות ביותר, אתרים מפורסמים דוגמת הטיימס סקוור, חוויית שופינג עשירה ועוד ועוד.

פסל החירות משקיף על מנהטן, ארצות הברית. Frederick Millett, ShutterStock
אחד היעדים שהישראלים הכי אוהבים. ניו יורק/ShutterStock, Frederick Millett

במיוחד בימים אלו: איך נוסעים בראש שקט?

לפני שנוסעים לחו"ל חשוב להתעדכן באתר המטה לביטחון לאומי, ולוודא שהמדינה אליה אתם מתכוונים לטוס לא מופיעה ברשימת היעדים הכלולים באזהרות המסע. בנוסף, כדאי לגלות ערנות ולשים לב להתרחשויות סביבכם, וכן להתרחק ממחאות והפגנות. בעת שהייה במדינה שבה מוגדר איום מזדמן, יש לנקוט אמצעי זהירות מוגברים כפי שמפורט באתר המטה לביטחון לאומי.

פעולה חשובה נוספת שתאפשר לכם לטוס לחופשה בראש שקט, היא לרכוש מראש ביטוח נסיעות שנועד לכסות הוצאות רפואיות ברגע האמת. כך למשל ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס מכסה מגוון הוצאות רפואיות, שבהן כיסוי התור לרופא, תרופות, אשפוזים, ניתוחים ועוד. לצד זאת, ביטוח נסיעות לחו"ל הפניקס smart travel מאפשר לכם לרכוש הרחבות נוספות בתשלום, בהתאם לצרכי הנסיעה שלכם. מתכוונים לקחת חלק בפעילות ספורט אתגרי בחופשה הקרובה? הרחבת ספורט אתגרי תאפשר לכם להיות מכוסים גם במקרה שתזדקקו לטיפול רפואי בעקבות השתתפות בפעילות האתגרית. במסגרת ביטוח נסיעות הפניקס smart travel אפשר לרכוש בנוסף גם ביטוח כבודה וכיסוי ייעודי לגניבת הסמארטפון, המצלמה או הטלפון הנייד.

דרך נוספת לשמור על ראש שקט גם כשקורה אירוע בריאותי בחו"ל, היא לוודא שביטוח הנסיעות שרכשתם שומר עליכם בלחיצת כפתור. ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כולל אפליקציה חדשנית, המאפשרת לאתר ולקבוע תור לרופא בלחיצת כפתור. אפשר לקבוע תור לרופא במרפאה, לתאם תור לשיחת ווידאו (כולל קבלת מרשם אונליין בעת הצורך) ובהתאם לזמינות הרופאים במדינת היעד - גם להזמין רופא עד המלון. הזמנתם תור לרופא דרך האפליקציה? הפניקס כבר תשלם עבורכם מאחורי הקלעים, בלי שתצטרכו לבצע אף פעולה נוספת. השירות באפליקציה ניתן ע"י חברת Air Doctor, המחברת בין מטיילים לרופאים ברחבי העולם.

במיוחד בימים אלו, מגיע לנו ליהנות ולנקות את הראש. בחירת היעד ותכנון הטיול בקפידה הם המתכון לראש שקט - ולהנאה מרובה.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

בשיתוף הפניקס סמארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully