וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייזר, צליל וצבע: מופע האורות החדש של ירושלים

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 15:06

מופע אורות ומוזיקה חדש יושק הערב בשמי ירושלים - High LIGHT JLM - המספר את קורותיה של העיר והחיים המשותפים בה ובישראל, דרך 3 מופעים שונים: סיפור של אור, סיפור של שלום וסיפור של כמיהה נצחית להרמוניה. קבלו הצצה למופע החינמי

מופע היי לייט ירושלים - HIGH LIGHT JLM/באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים

לראשונה בעולם, יושק הערב (שני) מופע לייזר של צליל וצבע המתפרס במרחב וכולל חלקים נרחבים של עיר הבירה ירושלים.

מופע הלייזר High LIGHT JLM הוא שיר הלל של אור ומוזיקה למרקם, להיסטוריה ולתרבות של העיר. מטיילת ארמון הנציב נפרשת בפנינו העיר ירושלים. עיר ובה מגוון עצום של תרבויות, ובלבה תקווה, להגיע לשלום המיוחל. לאורך טיילת הרכס הצופה אל האגן הקדוש, נבנתה מערכת שמע מתקדמת המאפשרת פיזור סאונד אחיד ועוצמתי לכל אורכה, ליצירת חוויה היקפית ומלאה עבור הצופים.

מופע היי לייט ירושלים - HIGH LIGHT JLM. באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים,
המופע מספר את קורותיה של העיר והחיים המשותפים בה ובישראל/באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים

המוזיקה הולחנה כך שתספר את סיפורה של העיר

המופע מספר את קורותיה של העיר והחיים המשותפים בה ובישראל, דרך שלושה מופעים שונים: סיפור של אור, סיפור של שלום וסיפור של כמיהה נצחית להרמוניה. במטרה לשלוט בלייזרים הרבים המרוחקים מהטיילת, הוקמה מערכת בקרה ייחודית, בעלת יכולת שליטה מרחוק, שתוכננה בהתאמה לדרישות אקולוגיות מחמירות, היוצרות אפקט מרהיב ללא זיהום אוויר ופגיעה בסביבה.

המוזיקה המקורית הולחנה כך שתספר ברגישות את סיפורה של העיר ואת תולדות ישראל. ניתן לשמוע בה מוטיבים מתרבויות ומדתות שונות, לצד שירים שהם נכס צאן ברזל לעם היהודי. הסינרגיה הייחודית בין מערב ומזרח, עתיק וחדש, יוצרת מופע שורשי ועכשווי בסימן של מוסיקת עולם מתוך אמירה, שבירושלים של העתיד, יש מקום לכולם והשלום שורר בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מופע היי לייט ירושלים - HIGH LIGHT JLM. באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים,
קרני הלייזר מסתדרות בשתי קבוצות, כרקדניות/באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים

תפילה ירושלמית

הקטע הראשון נפתח בצלילים מעורבים מהעיר. כינור מסורתי המנגן את "ירושלים של זהב" ותפילות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות נשמעות מרחוק. זהו סיפור המסגרת, שממנו תצמח המוזיקה המקורית. המנגינה מזכירה ניגון יהודי, אך הכלים מגיעים מעולמות שונים: מנדולינה, תופים, כלי קשת. אווירת הלדינו מזכירה לנו דורות רבים שחיו, עמלו וטיפחו תקוות בעיר הסוערת במשך ההיסטוריה.

המוזיקה מתפתחת והופכת לקצבית, עם כלי הקשה ערביים וכינור ערבי. הניחוח הים תיכוני האהוב, מזכיר את הצורך בשמחה, ומנוגן על ידי נגנים שורשיים. קרני הלייזר מסתדרות בשתי קבוצות, כרקדניות. קבוצה אחת בעיר והשנייה לאורך הטיילת. הן משחקות ביניהן משחק שובב של שאלות ותשובות, ואז פוצחות בריקוד משותף. הקצב נותן מקום לקלרינט של נגן כליזמר ולמזרקות אור המגיבות אליו. הקלרינט מוביל את כל הכלים לסימפוניה משותפת.

לאחר השיא, חוזרים לצלילי העיר, אל השופר מסיפור המסגרת, אל התפילות בכל השפות ולכנר העומד במדרון היער ומנגן לעירו ולעוברים את "ירושלים של זהב". לסיום נשמעת מסיבה אנרגטית ומשמחת של דרבוקות ונגינה.

מופע היי לייט ירושלים - HIGH LIGHT JLM. באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים,
במופי שומעים כינור המנגן את "ירושלים של זהב" ותפילות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות/באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים

לידיעת הקהל

כתובת: טיילת ארמון הנציב
מתי: שלישי, חמישי, שבת
אורך מופע: 20 דקות
זמני מופעים: 20:00, 21:00, 22:00
כמה: חינם

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully