וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קל, קרוב ופורח: המסלול המשפחתי שמוצף עכשיו בסחלבים

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 15:05

בשביל שורק עליון בשמורת נחל שורק, יש הכל: פריחה מהממת, נופים דרמטיים, שקיעות יפות ובעיקר אזור בטוח ולא רחוק לטיול מהמרכז, שנהדר למשפחות. וקבלו בונוס: בימים אלה המסלול מוצף בסחלבים

טיול בשביל שורק עליון/צילום: פזית שביד, חל"ט

תצפיות, פריחות ורומנטיקה: בשביל שורק עליון בשמורת נחל שורק, יש הכל. פזית שביד-שייט, מנהלת שותפויות מרחב יהודה וירושלים בחברה להגנת הטבע, ממליצה לכם על מסלול טיול נגיש ונוח למשפחות למבוגרים, לזוגות רומנטיים שרוצים גם ליהנות מהשקיעה בנוף שקט ומרהיב ובעצם, לכולם. במסלול תהנו מתצפיות יוצאות דופן לכיוון העיר ירושלים, הרי ירושלים, השפלה ובימים של ראות טובה, ניתן אפילו לראות את קו האופק של הים.

נפתולי נחל שורק שבקטע זה הם תופעה ייחודית, וכל הירוק שבו אנו חבוקים מכל עבר של חורש טבעי צפוף, הם תזכורת למה שהיה כן טרם התיישבות האדם. כיום, זהו חלק משמורת הטבע הכי גדולה בהרי יהודה ולכן חשוב להקפיד על כללי הליכה הולמים ולהימנע מהבאת חיות מחמד.

דבורנית דינסמור שביל שורק. פזית שביד, החברה להגנת הטבע
זה זמן הסחלבים. דבורנית דינסמור בשביל שורק/החברה להגנת הטבע, פזית שביד
כתום כנף המצילתיים. פזית שביד, החברה להגנת הטבע
כתום כנף המצילתיים שתועד במסלול/החברה להגנת הטבע, פזית שביד

מה עושים?

בעונה הזו של השנה, בשביל שורק עליון תזכו לראות פרחים מיוחדים כמו צבעוני ההרים, מיני סחלבים שונים כמו סחלב הגליל וסחלב אנטולי וכמה סוגי דבורניות. עצי קטלב מרשימים בפריחה יפה ושיחי קידה ולוטם בראשית בפריחה, וכמובן רקפות, כלניות, נוריות, מקור החסידה ועוד. למשכימי קום, לעיתים ניתן ליהנות משמיכת עננים על תחתית הנחל, שרק מגבירה את הרומנטיות של המסלול.

חדי עין יצליחו לראות את מסילת הברזל של הרכבת הראשונה לירושלים, שהוקמה בסוף המאה ה-19, וגם את זרימת המים המטוהרים ממי הקולחין של ירושלים המוזרמים בנחל כל השנה, ומשמשים להשקייה במורד הנחל הנשפך לים לאחר עשרות ק"מ, ליד קיבוץ פלמחים.

שביל שורק. פזית שביד, החברה להגנת הטבע
שביל שורק/החברה להגנת הטבע, פזית שביד
חורבת טורא. פזית שביד, החברה להגנת הטבע
חורבת טורא ניבטת מהמסלול/החברה להגנת הטבע, פזית שביד

איך מגיעים?

רושמים ב-WAZE "בר בהר" ומתחילים ממרכז המבקרים, שם ניתן לראות מפה ענקית ולקבל עוד מידע. מהמקום יוצאים מספר מסלולי טיול מסומנים והמסלול שאנו נבחר הוא המסלול המסומן בשחור, היוצא בדרך עפר רחבה שלעיתים אף נוסעים בה רוכבי אופניים ומתאמנים למיניהם. בעונה זו יכולות להיות מעט שלוליות, שניתן לעקוף את כולן.

לאחר ירידה קצרה, המסלול ברובו הולך על קו גובה שממנו ניתן לצפות על מרחבי ההרים ועד השפלה וירושלים. במהלך הדרך ישנן מספר הסתעפויות מסומנות בסימון שבילים, למסלולים מאתגרים וארוכים יותר בזמן הליכה ומספר ק"מ, לכיוון דאר א-שייח', נחל קטלב, חורבת טורא ועוד. על המסלול השחור ניתן ללכת עד הר יעלה - כ-3.5 ק"מ, שם ניתן להשאיר מכונית או להסתובב בכל שלב שנרצה ולחזור אל הרכב. המסלול מקסים ונעים וירוק במשך כל השנה, בעונה הזו היא מיוחד לאור הפריחה.

שביל שורק. פזית שביד, החברה להגנת הטבע
הכל פורח כרגע במסלול שורק עליון/החברה להגנת הטבע, פזית שביד
סחלב אנטולי בשביל שורק. פזית שביד, החברה להגנת הטבע
סחלב אנטולי בשביל שורק/החברה להגנת הטבע, פזית שביד

דגשים חשובים

מומלץ ללכת עם נעליים סגורות, למרות שבמקור זו דרך רכב היא עם אבנים ומדי פעם עם קצת מסלע טבעי.

כל המסלול הינו בשמורת טבע ויש להתנהג בהתאם וכמובן לא להשאיר אשפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully