וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להרעלה: נשר בן 18 וגוזל בן כמה ימים אותרו מתים באזור נחל עקב

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 14:46

פקחי רשות הטבע והגנים יצאו לתצפיות באזור נחל עקב, וגילו גוויות של נשר בן 18 שנים וגוזל בן כמה ימים. אוהד הצופה, אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים: פגרים נותרים בשטח וגורמים להתרבות טורפים, דבר המביא לקונפליקט ולהרעלות

נשר וגוזל מתים בנחל עקב. רשות הטבע והגנים
נשר וגוזל מתים בנחל עקב/רשות הטבע והגנים

לאור זיהוי הנשרים המתים במהלך השבוע, יצאו פקחי רשות הטבע והגנים לבדוק את מצב בני הזוג של הנשרים המתים המקננים בין היתר באזור נחל עקב. אחרי תצפית של מספר שעות על הקן, הנשר לא הראה תזוזה והיה ניכר כי יש קורבן נוסף של מוות מהרעלה. מכיוון שהיה חשד שלנשר יש ביצה או גוזל בקן הוזעקו מתנדבי יחידת חילוץ הר הנגב לגלוש אל הקן ולנסות להציל את מה שעוד ניתן. מתחת לגוויית הנשר, זיהה הגולש גוזל בן כמה ימים, גם הוא לא שרד.

מדובר באבדה גדולה, הנשר הבוגר הינו פרט זכר לא ממושדר בן לפחות 18 שנה שהרשות עוקבת אחרי מצבו כבר שנים. סומן לראשונה במדבר יהודה ב-1/12/2006. בין הנשרים שנפגעו גם בת זוגתו של U6 (תג הזיהוי של הנשר) הנשרה T95 בת 21 שנה. זוהי פגיעה קשה באוכלוסייה, כל הנשרים הפגועים נמצאו רק בזכות המשדרים. איננו יודעים כמה נשרים נוספים שאינם ממושדרים נפגעו. לאבד לפחות שלושה נשרים וגוזל בשבוע אחד מהיעדר סניטציה ראויה זה אירוע מחמיר לב.

נשר וגוזל מתים בנחל עקב. רשות הטבע והגנים
נשר וגוזל מתים בנחל עקב/רשות הטבע והגנים
נשג וגוזל מתים בנחל עקב. רשות הטבע והגנים
נשג וגוזל מתים בנחל עקב/רשות הטבע והגנים

אוהד הצופה, אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים: "אסור לאפשר להמשיך בהפקרות ובאזלת היד של היעדר סניטציה. פגרים נותרים בשטח וגורמים להתרבות טורפים, דבר המביא לקונפליקט ולהרעלות. רבים מהפגרים הם של חיות שטרם מותן טופלו בתרופות וטרינריות רעילות ביותר לנשרים והפרטים שאוכלים אותם - גורלם נחרץ".

פרט לנשרים הללו, נשר נוסף נמצא מת השבוע אחרי שנתקל בכבל המעגן את בלון התצפית באזור המכתש הקטן (נקבה בת 3). רשות הטבע והגנים עושה ככל יכולתה, יחד עם שותפיה לפרויקט פורשים כנף, כדי לשמור על אוכלוסיית הנשרים בארץ, הנמצאת בסכנת הכחדה חמורה. רשות הטבע והגנים גיבשה תכנית להצלת נשרים מהרעלות, התוכנית בסך 28 מש"ח אושרה בקרן לשמירת הניקיון אך התקציב טרם הועבר לרשות.

  • עוד באותו נושא:
  • נשרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully