וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבועה שנתפסה ברחובות ירושלים, נלכדה והועברה לאזור לכיש

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 9:55

הצבועה ''ציונה'', שתועדה מסתובבת ברחובות ירושלים, נלכדה בשבוע שעבר לאחר שמצלמות מעקב הוצבו בעיר. היא הורדמה ונלקחה לחבל ארץ חדש שבו תוכל להתחיל את חייה מחדש במקום שאליו היא הכי שייכת - הטבע. צפו בשחרור המרגש

הצבועה ציונה שוחררה לחופשי בחבל לכיש/צילום: ברוך תמם, רט"ג

שוחררה לחופשי: בפעולה משותפת של רשות הטבע והגנים ועיריית ירושלים, נלכדה בשבוע שעבר הצבועה ''ציונה'', שתועדה לאחרונה בסביבת אזור מגורים בשכונת רמות בירושלים.

בשעות הבוקר, זוהתה ציונה על ידי פקחי הרשות במצלמות המעקב שהוצבו כדי לאתר את הצבועה. לאחר שווידאו הפקחים כי הצבועה נמצאת בנקודה שבה ניתן ללכוד אותה, הם יצרו קשר עם צוות השירות הווטרינרי העירוני, שהגיע לנקודה והצליח להרדימה בעזרת חיצי הרדמה. לאחר שהורדמה, נבדקה הצבועה על ידי פקחי רשות הטבע והגנים האזוריים ווטרינר הרשות - ד"ר תומר ניסימיאן. בבדיקה הושם עליה משדר, ומשם הועברה לאזור חבל לכיש, אזור שבו בתקווה תוכל להמשיך את חייה בשלווה.

הצבועה ציונה מסתובבת ברחובות ירושלים/צילום: באדיבות רט"ג
הצבועה ציונה שוחררה בחבל לכיש. ברוך תמם, רשות הטבע והגנים
מצלמות המעקב איתרו את הצבועה, והיא נתפסה על ידי פקחי הרשות/רשות הטבע והגנים, ברוך תמם
הצבועה ציונה שוחררה בחבל לכיש. ברוך תמם, רשות הטבע והגנים
הצבועה הורדמה ונבדקה על ידי וטרינר הרשות ד"ר תומר ניסימיאן/רשות הטבע והגנים, ברוך תמם

הרי ירושלים - בית גידול טבעי לצבועים

יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: "אנו שמחים שהצלחנו ללכוד את הצבועה ולהשיבה לטבע בשלום. אמנם במקרה זה הוחלט להעתיק את הצבועה מפני שהתקרבה יתר על המידה לבתי המגורים בעיר, אך חשוב להבין שהרי ירושלים הם בית גידול טבעי לצבועים. הצבועה המדוברת אינה הצבועה היחידה באזור וייתכן שתושבי ירושלים עוד יראו בעתיד צבועים נוספים. בנייה נרחבת בכל רחבי הארץ צמצמה את בתי הגידול הטבעיים של הצבועים וריבוי האוכל שנמצא בעיר מושך אותם אלינו. זו אחריותנו לדאוג לחיות הבר, לשמור על הרחובות נקיים ועל הפחים סגורים. כך, נוכל לצמצם את היקף החיכוך ביננו לבין חיות הבר בתוך היישובים והערים".

מעיריית ירושלים נמסר: "שיתוף הפעולה בין הגופים, הוביל לאיתורה של הצבועה ולהעברתה לבית גידול מיטבי עבורה".

הצבועה ציונה שוחררה בחבל לכיש. ברוך תמם, רשות הטבע והגנים
לכי לשלום, ציונה! הצבועה בעת שחרורה בחבל לכיש/רשות הטבע והגנים, ברוך תמם
הצבועה ציונה שוחררה בחבל לכיש. ברוך תמם, רשות הטבע והגנים
ותודה למשחררים/רשות הטבע והגנים, ברוך תמם

הצבוע המפוספס - בעל חיים יחידאי

הצבוע המפוספס נפוץ ברוב שטחה של ארץ ישראל והוא חיה מוגנת ונדירה הניזונה בעיקר מפגרים. בשונה מהצבוע הנקוד שאנו מכירים מאפריקה, הצבוע המפוספס שקיים בארץ אינו בעל חיים תוקפני ועד כה לא תועדו מקרי תקיפה של צבועים. כמו כן, הצבוע המפוספס אינו להקני אלא סוליטרי (יחידאי), לכן אין להקות צבועים בישראל. הסכנה העיקרית לחיה המיוחדת הזו בשנים האחרונות היא סכנת דריסה - צבועים רבים נוהגים להתקרב לפגרים שנמצאים על הכביש ונפגעים מרכבים חולפים.

ברט"ג מוסרים: "אנו קוראים לכל מי שנתקל בצבוע שנכנס לתחומי העיר לדווח על כך למוקד העירוני של עיריית ירושלים או למוקד רשות הטבע והגנים במספר 3639* מבלי לנסות להתקרב אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully