וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני דיילת, וזו הסיבה שאני יושבת על הידיים שלי בטיסה

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 15:14

טיסות הן, בגדול, דבר בטוח. אבל שאלתם את עצמכם פעם מדוע דיילים ודיילות מכניסים את הידיים שלהם מתחת לירכיים כשהם יושבים בהמראה ובנחיתה? סרטון שהעלתה דיילת נותן תשובה לפעולה

למרות שטיסות הן דבר מאוד בטוח, ישנם לעיתים נדירות גם מצבים בלתי מתוכננים שעלולים לגרום לסכנה למטוס ולנוסעים בו, כמו מזג אוויר קשה, או הכנה לנחיתת חירום עקב תקלות.

כשמטוס בהמראה או נחיתה, אלו הם הרגעים הכי קריטיים לשלומו של המטוס. "תהיתם פעם מדוע צוות הדיילים והדיילות יושב על הידיים בזמן ההמראה והנחיתה?" שאלה הני לים, דיילת חברת תעופה של Cebu Pacific בפיליפינים, בפוסט שהעלתה לטיקטוק. "זוהי 'תנוחת חירום (ברייס)'".

בסרטון שכבר צבר יותר מ-31,000 צפיות, חשפה לים, בת 29, את סודות נהלי הבטיחות המרתקים שהיא ועמיתיה נדרשים אליהם כדי להפחית את הסיכון לפגיעה גופנית במקרה חירום.

"תנוחה זו כוללת חגירת חגורת הבטיחות (שלךכם) בצורה מאובטחת,ישיבה זקופה על הידיים - כפות הידיים כלפי מעלה, אגודלים כפופים וידיים רפויות - ולהניח את כפות הרגליים צמודות לרצפה", הסבירה הדיילת. "המטרה היא לשמור על הגוף בתנוחה נוקשה, כך שאם תהיה השפעה כלשהי ממצב חירום לא מתוכנן, הגוף ייפגע פחות".

@_hennylim_ Why do cabin crew sit on their hands while in their jumpseats? Check this video out to know! Special guest for today's video: Clare demecillo Follow my Official Facebook Page: "Henny Joyce Lim" Follow me on Instagram: _hennylim_ #fyp #HJL #cabincrewlife #bracingposition #cebupacific #groundstop ♬ Aesthetic - Tollan Kim

משננים בשקט נוהל מצב חירום

לים וחברתה לעבודה הדגימו את התנוחה המיוחדת, חגרו את עצמן במושבי הצוות והניחו את ידיהן מתחת לירכיים. "זה שומר על תנועת הגוף מוגבלת, כך שיש פחות סיכוי לפציעה אם תהיה פגיעה", היא ביפרה בקליפ והוסיפה כי צוות הקבינה לא רק יושב על הידיים בתוך מצב חירום באוויר.

"במהלך הזמן הזה, אנחנו גם משננים בשקט נוהל מצב חירום, שמכין למצב חירום במהלך כל המראה ונחיתה", אמרה לים. "זה כולל מודעות לציוד חירום במקום, פעולות לפתיחת הדלת, הפקודות שניתנות וכל רמז חזותי שיכול לתת מידע מחוץ למטוס".

ובעוד שהגולשים היו המומים מהגילוי החדש, היו מי שריחמו על הדיילים שטסים כל הזמן והלחץ ה"מפחיד" של הצורך להתכונן כל הזמן להתרסקות. דיילת אלמונית בחברת סאות ווסט איירליינס בהאמריקנית סבלה משבר בגב במהלך נגיעת המטוס בקרקע בנחיתה קשה על המסלול במחוז אורנג', קליפורניה, שבנמל התעופה ג'ון וויין ביולי 2022. כמו כן, בתחילת השנה חמישה דיילים של אמריקן איירליינס, כמו גם נוסע אחד, הובהלו לבית החולים עם פציעות קלות לאחר "נחיתה קשה" בנמל התעופה קאהולוי במאווי, הוואי, בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully