וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להתפרצות כולרה בקרוז: 2,000 נוסעים בהסגר בלב ים

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 19:14

ספינת "הנורוויג'ן דון" של חברת נורוויג'ן קרוז ליין, נכנסה להסגר בים באזור מאוריציוס, לאחר ש-15 נוסעים מתוך 2,000 על סיפונה הוכנסו לבידוד, עקב תסמינים שקשורים למחלת קיבה, עם חחש כבד לכולרה

שיט בספינת הקרוזים "ויוה"/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

אוניית של חברת נורוויג'ן קרוז ליין (Norwegian Cruise Line) שעל סיפונה יותר מ-2,000 נוסעים, נאלצה להיכנס להסגר ימי מול חופי מאוריציוס על רקע חשש להתפרצות מגיפת כולרה.

הספינה העונה לשם "הנורוויג'ן דון" (The Norwegian Dawn - "השחר הנורבגי"), נדחה מלעגון ברציף בעיר פורט לואיס, בירת מאוריציוס, ביום ראשון השבוע בגלל "סיכוני בריאות פוטנציאליים" לאחר ש-15 נוסעים הוכנסו לבידוד, כך מסרה רשות הנמלים של מאוריציוס לפי פרסום של הניו יורק פוסט.

הנוסעים המבודדים עברו בדיקות לאחר שהחלו לחוות תסמינים של מחלה הקשורה לקיבה, כך לפי דובר של נורוויג'ן קרוז ליין בארה"ב. כלי תקשורת מרובים דיווחו כי יש חשד שמחלת הקיבה היא כולרה.

ספינת קרוזים נורוויג'ן דון. ויקיפדיה, אתר רשמי
ספינת קרוזים נורוויג'ן דון/אתר רשמי, ויקיפדיה

האם מדובר בדלקת בטן?

עם זאת, מנהל משרד הבריאות של מאוריציוס, ד"ר בהושון אורי, חשף ביום שני, כי תוצאות הבדיקה קבעו מאז שאין עדות לכולרה על הסיפון - והנוסעים החולים סובלים מדלקת בבטן. הוא הוסיף כי הנוסעים "התאוששו לחלוטין".

מאוחר יותר קיבלה הספינה את כל האישורים לעגינה בנמל על ידי השלטונות במאוריציוס. הספינה - הנושאת 2,184 נוסעים ו-1,026 אנשי צוות - יצאה להפלגה של 12 לילות מקייפטאון, דרום אפריקה בדרך לפורט לואיס ב-13 בפברואר.

"ההחלטה לא לאפשר לספינת השיט גישה לרציף התקבלה על מנת למנוע כל סיכונים בריאותיים", אמרה רשות מאוריציוס בהודעתה הראשונית. "הבריאות והבטיחות של הנוסעים, כמו גם של המדינה כולה, הינם לנגד עיניי הרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully